A magyarok ritkábban kapcsolódnak ki, mint az európaiak a Healey & Baker felmérése szerint

A felmérés, melyet a Healey & Baker nemzetközi ingatlan tanácsadó cég adott ki, 12 pán-európai ország lakóinak (9,067) szabadidős szokásaira összpontosít, beleértve Magyarországot is. A tanulmány nyolc különböző szabadidős tevékenységet vizsgál, úgy mint: kávézóba járni, étteremben, gyorsétkezdében étkezni, elmenni egy italra bárba, kocsmába, éjszakai mulatóba menni, valamint moziba, tekézni és fitneszterembe járni.

A felmérés azokat a kérdéseket vizsgálja, hogy az emberek milyen programot választanak szabadidejük eltöltésére, milyen gyakorisággal teszik azt, hova mennek, hogyan jutnak el oda, és milyen fontos szempontok alapján választják ki a szórakozás formáját, valamint, hogy milyen gyakran kombinálják azt vásárlással, továbbá vizsgálja még a pihenéshez való hozzáállásukat.

Az oldal alján található táblázat a szabadidő eltöltésének átlagos formáit és megoszlását mutatja egy évre levetítve Magyarországon, valamint a felmért európai országokban.

Népszerű program a különböző vendéglátó egységek látogatása, ugyanis ez is remek lehetőség a kikapcsolódásra, lazításra, valamint a társasági életben való részvételre. Mindössze a megkérdezettek ötöde nyilatkozta azt, hogy soha nem jár étterembe. A felmérés átlagához képest a magyarok különösen nagy hányada (66%) nem megy el vacsorázni étterembe, akiket a lengyelek (49%) és meglepő módon a spanyolok követnek (29%).

A gyorsétkezdék egyre kevésbé tűnnek népszerűnek, különösen Portugáliában (ahol éves szinten csak 5,9-szer mennek), Spanyolországban (6,7-szer) és Magyarországon (7,1-szer).

A felmérés szerint, az átlaghoz képest a magyarok járnak legkevesebbszer éjszakai mulatókba, egyedül a hollandok teszik ezt nálunk ritkábban (88% állítja, hogy soha nem megy éjszakai mulatóba).

A válaszolók Európa-szerte átlagosan 5,3-szor mennek moziba évente, azaz kb. minden tizedik héten. A spanyolok, olaszok, franciák és a svédek azonban az átlagnál többször teszik ezt. Ezzel ellentétben, a Cseh Köztársaságban, Magyarországon, Hollandiában és Lengyelországban élő válaszadók jóval az európai átlag alatt moziznak.

Európában a fitnesztermek népszerűsége különböző mértékben nőtt, melynek kiemelkedő fejlődése az elmúlt öt évre tehető. A pán-európai felmérés alanyai átlagosan évente 10,1-szer mennek tornázni. A svéd megkérdezettek 22-szer látogatják a konditermeket, ami több mint duplája az európai átlagnak. A magyar válaszolók 86%-a állítja, hogy soha nem megy fitneszklubba.

Amikor a magyarok mégis elmennek otthonról kikapcsolódni, legtöbbször a tömegközlekedési eszközöket használják, ám azok közül is a buszjáratok a legnépszerűbbek. Ha azonban csak egy italra mennek el egy bárba, akkor közelebbi helyeket választanak, ahova gyalog is könnyedén eljutnak.

A magyar megkérdezettek 63%-ának határozottan az a véleménye, hogy családdal a szórakozás nagyon drága.

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo