A Kereskedelmi és Hitelbank megtartotta éves közgyűlését

Érezni az egyesülés hatását: az ország második legnagyobb bankja 2001-ben jelentős pozitív működési eredményt ért el - állapították meg az éves közgyűlésen a bank részvényesei.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Kereskedelmi és Hitelbank 2001-ben egyesült az ABN Amro Magyar Bankkal és így létrejött az ország második, valóban teljes szolgáltatási választékot kínáló nagybankja. A tervezettnél egy évvel előrébb járó egyesülés szinergia-hatásaként és a hatékony belső növekedés eredményeként, ha összehasonlítjuk a két bank együttes teljesítményét 2000. és 2001-ben, akkor az előző évi működési veszteséget 2001-ben 8,9 milliárd forint működési nyereséggé változtatta. Bevételei közel 12%-kal nőttek, költségei pedig mintegy 14%-kal csökkentek. A vállalati piacon első, a lakossági területen pedig második helyet foglal el. Hitelállománya 8% fölött, betétei 9%-kal nőttek. A Kereskedelmi és Hitelbank célja, hogy 2002-ben a konszolidált mérleg szerinti eredménye meghaladja a 2001-ben a két bank együttes - az egyesülési hatások és a MÉBIT eladása nélküli - 4,9 milliárd Ft mérleg szerinti nyereségét a Nemzetközi Számviteli Szabályok szerint.
A pénzintézet mérlegfőösszege 1 145 Mrd Ft a Nemzetközi Számviteli Szabályok szerint A vállalati piacon az első, a lakossági piacon a második helyet foglalja el. Mindkét területen teljes termékválasztékot kínál. A vállalati hitelek és a betétek esetében egyaránt 14-15% a piaci részesedése.
A lakossági területen a piac méretének jelentős bővülése mellett is sikerült erősítenie pozícióját 2001-ben, a hiteleknél több mint 7%, a betétek esetében pedig közel 14% a részesedése. 176 bankfiókból álló hálózatával az ország minden városában jelen van és ma már egységes termékválasztékot kínál.

A 2002-es tervek

A Kereskedelmi és Hitelbank a Nemzetközi Számviteli Szabályok szerint készíti stratégiai tervét, mely szerint célja, hogy 2003-ra 20%-ra növelje a tőkearányos megtérülést. Ennek eléréséhez 2002-re azt a célt tűzte ki, hogy a konszolidált mérleg szerinti eredménye haladja meg a 2001-ben a két bank együttes - az egyesülési hatások és a MÉBIT eladása nélküli - 4,9 milliárd Ft mérleg szerinti eredményét. 2002-re a bank már nem számol jelentősebb egyesülési költségekkel, hisz erre 2001-ben tartalékot képzett. Működési eredményében jelentős növekedést vár, a bevételeknek a költségeknél majdnem kétszer gyorsabb növekedését tűzte ki célul.

2002-ben a Kereskedelmi és Hitelbank célja nagybanki pozíciójának erősítése, a széles termékválaszték fenntartása és további fejlesztése, valamint ügyfélközpontú új szolgáltatáscsomagok bevezetése. Az évben a bank feladatai közé tartozik az egységes számlavezető rendszer bevezetése és annak biztosítása, hogy a teljes termékválaszték minden fiókban elérhető legyen az ügyfelek számára.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo