A gyenge euró annyira nem jó a németeknek

2015. április 12. vasárnap - 16:08 / piacesprofit.hu
  •    

Mint minden ország esetében - az export a német gazdaság számára is igen fontos. Éppen ezért gazdasági szakemberek tanulmányt készítettek a lehetőségekről, statisztikai adatokat megvizsgálva. Ebből az derült ki, hogy a gyenge euró csak kismértékben emeli az exportot, viszont a német exportnak más erősségei vannak, amelyeket közép- és hosszútávon kihasználhat.

Kép: MTI

Az Euler Hermes biztosító tanulmánya alapján az idén a német export várhatóan 2,7 százalékkal – 36 milliárd euróval emelkedik. A német gazdasági szakemberek a gyengébb eurónak köszönhetően 5 milliárddal nagyobb export-bevétellel számolnak. “Azonban ez a szám nem jelent kiemelkedően magas nyereséget, ha figyelembe vesszük azt, hogy a német export majd fele – 40 százaléka az Unión belüli területekre irányul. Emellett azt is figyelembe kell venni, hogy más fejlődő országok valutája is – az Euróval együtt – veszít értékéből, így a nyereség elenyésző.” – fejti ki Ludovic Subran, az Euler Hermes vezető gazdasági elemzője a kftkreator.hu közlése szerint.

Amint az a tanulmányból kiderül, az Euler Hermes szakemberei szerint export-kockázatot jelenthet a recesszió, valamint az egyes geopolitikai krízishelyzetek is.  Így a német export Kínában – a nehézkesebb gazdasági fejlődés miatt –  5 milliárd eurót veszíthet, a fejlődő olajországokban – ugyanezen oknál fogva  – 4 milliárd eurót,  Oroszországban pedig – az ismert helyzet miatt –  8 milliárd eurót.

Azonban a német export nyugodtan használhatja a már jól bevált trükköket, mint például a termelés nemzetközivé tételét (amint azt már több autógyártó-óriásnál – például a Volkswagen konszernnél láthattuk), vagy akár alapozhat a német termékek kiemelkedő minőségére is, hisz amint azt a tanulmány írja: “Németország sok fejlődő országban előkelő helyet foglal el az export tekintetében.”

Emellett az Euler Hermes szakemberei szerint Németország új – fejlődőben levő országok felé is nyithatna: ilyen például Malajzia, Szingapúr, Dél-Korea, az Egyesült Arab Emirátusok, vagy akár India. Az afrikai országok közül az elemzők Nigériában, Ghánában, valamint Kenyában látnak fantáziát, éppúgy, mint a dél-amerikai Kolumbiában.

Terjeszkedne? Közel a lehetőség!
A volt jugoszláv utódállamok új kapukat nyithatnak meg a terjeszkedni kívánó cégek előtt. Az új belépőknek még pont elég idejük maradt az elosztási csatornák felderítésére, a marketing stratégiájuk felépítésére és arra, hogy alaposabban megismerkedjenek az új piaccal.