Elkékültek, de nem az irigységtől...

A norvég gyorskorcsolyázók a téli olimpián kék dresszben indulnak majd – holott emberemlékezet óta a piros volt a jellegzetes színük. A kérdésre, miért változtattak, a válasz meglepő: „Mert a kék színű dressz gyorsabb...”

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kutatók már sokat tettek azért, hogy a korcsolya cipőhöz való rögzítésének módjával, vagy a fejet takaró vékony csuklya aerodinamikus tulajdonságainak javításával hozzájáruljanak a sikerhez. A legutóbbi téli olimpián az amerikaiak a Lockheed Martin repülőgépgyártó által kifejlesztett ruházatot viselték. Azt azonban a textilvegyészet szakemberei nem tudják megerősíteni, hogy a sportöltözék színe bármilyen befolyással lehetne a versenyző teljesítményére.

Azok, illetve vezetőik azonban ezt nem veszik figyelembe: a gyorskorcsolyázók első világkupa-versenyén mind a német, a norvég és a dél-koreai csapat kék öltözékben jelent meg. A koreaiak mindig ezt a színt viselték, a másik kettő soha. S a kérdésre, vajon miért, a válasz: „Mert a kékben gyorsabbak vagyunk...” A dolognak van előzménye. Néhány éve feltűnt, hogy a Lake Placid-i amerikai olimpiai edzőközpontban a legtöbb síugró narancssárga dresszben edzett. Amikor tőlük is megkérdezték, miért ez a szín, a válasz ugyanaz volt: „Mert gyorsabb...”

A rejtély megfejtéséhez a pszichológusok állnak valószínűleg közelebb. Kutatásaik szerint ugyanis szerepet játszhat a versenyeken, mekkora önbizalommal indul a sportoló. Ha úgy érzi, a maga „különleges” színébe öltözve gyorsabb, sikeresebb lehet – akkor lehetséges, hogy többre is képes. És fordítva: ellenfelei, akik nem viselik a „győztesnek” számító színt, elbátortalanodva elmaradnak tőle. Márpedig a gyorskorcsolyában (is) néha századmásodpercek döntenek.

Igaz, akadnak kételkedők, de őket sem nehéz meggyőzni. „A lényeg, hogy győzzön az ember. S ha azt mondják, hogy ez kékben könnyebb, akkor ilyen színbe kell öltözni” – mondta egy esélyes holland versenyző. (NYT)

Sporttámogatás a nagyvállalati kultúrában
Régóta jelen lévő trend a nagyvállalati kultúrában a sporttámogatás, hiszen azon túl, hogy a sport az egészséges életmódra nevel, és közösséget épít, értéket is képvisel a támogatók számára, melyet a márkával azonosítanak mind vállalati, mind ügyféloldalról.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo