Már lakáshitelt is törleszthetünk egészségpénztárból

2017. június 27. kedd - 07:30 / PP
  •    

A júniusi Piac & Profitban csupa nyári témát talál az olvasó. Szóhoz jutnak a sportot támogató cégek. Elmondják, nekik miért fontos az egészséges életmód ösztönzése. Körbejárjuk az ország turisztikai helyzetét is: az állami országmarketing-elképzeléseket és az ettől függetlenül működő jelenségeket. Megnéztük a hazai sörpiacot is, amelyet jelenleg a nagy nemzetközi sörgyárak uralnak, miközben a kézműves sörfőzdék alig várják, hogy a jelenleginél jobb helyzetbe kerüljenek.

A tartalomból:

Tudni kell delegálni és vitázni

Precíz stratéga, tudatos és hiú. Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség májusban újraválasztott elnöke azt mondja, ezek a tulajdonságai predesztinálták arra, hogy innovatív szakemberré váljon, és mindezek a tulajdonságai tették jó cégvezetővé.

Szerződésre sör: meggyötör

A nagy sörgyárak és a vendéglátóhelyek közötti szerződést kizárólagossági kikötéseket tartalmazó, hosszú távú értékesítési megállapodásnak hívják, de valójában a kartellezésnél is ravaszabb megoldás a piacfelosztásra, az ágazatot uraló cégek közötti verseny korlátozására. Ez a nagy sörpiaci körképünk tanulsága.

Sportra fel!

A vállalatvezetők közül sokan már felismerték: az alkalmazottak egészségének megőrzésére költött pénz hosszú távon megtérülő beruházás. De nem csak ezért kap ma nagyobb szerepet a sport az üzleti életben. A támogatás PR-értéke magas, segít a márkaépítésben, beépíthető a vállalat társadalmi felelősségvállalásba és nem utolsósorban költséghatékony, akár ha a béren kívüli juttatások bérnél kedvezőbb adójára, akár ha a társasági adót csökkentő látvány csapatsportok támogatására gondolunk.

Kell sírni a beerbike-ok miatt?

A turizmus Magyarország egyik húzóágazatává nőtte ki magát. Rengeteg külföldi fedezi fel a fővárost, és egyre inkább a vidéket is, anélkül, hogy bárki tudatosan kitalálta volna, mit is akarunk mutatni magunkról, ha túlléptünk a gulyás-csikós vonalon.

Brandfanatizmus

A legnépszerűbb márkákat kultikus imádat övezi az elszánt rajongók körében. Ők a legjobb nagykövetei a brandnek: ingyen hirdetik a termék nagyszerűségét. A világcégek lábnyoma óriási, fogyasztói bázisuk több nagy ország lakosságának számát is túlszárnyalja.

 A dekarbonizáció folytatódik

Június 1-jén Donald Trump bejelentette, Amerika kilép a párizsi klímaegyezményből. Vajon mit jelent az Egyesült Államok elnökének döntése a világ klímapolitikájára nézve? Kiderül a cikkből.

 A jövőképesség első pontja: ne ess pánikba!

Fogalmunk sincs róla, mit hoz a jövő, de ez nem jelenti azt, hogy nem kell készülnünk rá. Kreativitás és nyitottság nélkül biztos, hogy el leszünk veszve, de a legjobb tanács az, ami a kultikus Galaxis útikalauz stopposoknak című könyvben olvasható: Ne ess pánikba!

Kiváltja az embert a tech?

A közgazdászok, a politikusok és a közvélemény egyaránt alábecsüli az automatizáció sebességét és hatását. A munkavállalók 40 százaléka ma olyan feladatot végez, amely részben vagy egészben átadható a gépeknek. Elég öt-tíz év, hogy a munkaerőpiac teljesen átalakuljon, és sokan közülünk feleslegessé váljanak.

Keresd az igényt!

Nem a meglévő üzleti modelljeinket kell digitalizálni, hanem új, digitális modelleket kell létrehozni annak érdekében, hogy lépést tartsunk a digitálisan egyre gyorsabban változó világgal – állítja Kurtisz Krisztián, az Uniqa vezérigazgatója. E nélkül a hagyományos iparágakban tevékenykedő vállalkozások nagyon hamar versenyhátrányba kerülnek a világ fejlődését ma meghatározó cégekkel szemben.

Innoválj, vagy halj meg! – K+F infografika

Az autógyártók, a komputer- és kommunikációtechnológiai cégek és a gyógyszeripar költi a legnagyobb pénzeket K+F-re. Ezek az ágazatok találhatnak kiutakat és megoldásokat az emberiség egészét fenyegető problémákra, például a klímaváltozásra, az agrárium elégtelen terméshozamára vagy a népbetegségek legyőzésére. Melyik cégek költik a legtöbbet innovációra? Nézze meg a júniusi infografikánkat!

Már lakáshitelt is törleszthetünk egészségpénztárból

Az idei évben jelentős változások léptek életbe a nyugdíj-kiegészítésként használt öngondoskodási formák szabályaiban, az egészségpénztárakban fölhalmozott megtakarítás felhasználhatósága pedig az önsegélyező szolgáltatásokkal bővült. Ugyanakkor az önkéntes kasszákba érkező munkáltatói befizetések drámaian visszaestek a cafeteriarendszer kedvezőtlen átalakításának hatására.

Miért nincs könnyű dolga a következő generációnak?

A családi vállalkozások második generációja – a külső szemlélő által gyakran szerencsésnek titulált vállalkozó gyerekek, akik csak beleülnek a készbe – helyzete talán mégsem könnyű. A családi vállalkozás vezetésének átvétele egyike a legnagyobb kihívást rejtő, bonyolult érzelmi dinamikával megspékelt menedzsmentfeladatoknak.

Változik a napelemállás

Mintegy kétezer kérelmet adtak be az illetékes hatósághoz naperőmű-létesítésre, és az energiaszektorban működő vállalkozások száma is drasztikusan megugrott a közelmúltban. E két jelenségnek jártunk után. Az okok hasonlók.

Szuvenír, gagyi nélkül

A turisztikai piac fontos szegmense a hazavihető „országajándék”, vagyis szuvenír. Magyarországon az utóbbi időkig erről leginkább díszcsomagolt pirospaprikára vagy fröccsöntött, matyóruhás babákra asszociálhattunk. Az igényes turisták azonban ezen a területen is másra vágynak, és mostanra szerencsére meg is kaphatják. Példákat mutatunk a trendi szuvenírre.

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor