Villanyautó cikkek


Támogatás céges villanyautókra: újabb részletek derültek ki a programról

Támogatás céges villanyautókra: újabb részletek derültek ki a programról  

Februárban rajtolhat el a vállalkozások elektromosjármű-beszerzéseit támogató program .
Adókedvezményt adnak az elektromos autóra, érződik az eladási számokon is

Adókedvezményt adnak az elektromos autóra, érződik az eladási számokon is  

Szeptemberben nőttek a kínai járműeladások éves összevetésben részben az árcsökkentések, valamint az elektromos autók vásárlásakor adott adókedvezmények hatására.
Inspiráló állami támogatás, közel 50 százalékkal több elektromos autót vettünk tavaly – TOP LISTA

Inspiráló állami támogatás, közel 50 százalékkal több elektromos autót vettünk tavaly – TOP LISTA 

A várakozásokat felülmúló mértékben, 41,53 százalékkal növekedett az új elektromos autók vásárlása tavaly. Ehhez minden bizonnyal az üzemanyagok drágulása és a hagyományos személygépkocsik áremelkedése is kellett, és jól jött a vásárláshoz adott milliós állami támogatás is.
Indiát az e-riksák menthetik meg

Indiát az e-riksák menthetik meg 

India a világ országainak egyike, ahol a legszennyezettebb a levegő. Miután elektromos autóra keveseknek telik, a motoros „riksákat” villamosítják.
Tovább drágulnak az autók a környezetvédelmi előírások miatt

Tovább drágulnak az autók a környezetvédelmi előírások miatt 

Tovább emelkednek az autóárak: a Volkswagen kocsijainál például a következő években a dízeleknél legalább 2000-2500, a benzinmotorosoknál 1000-1500 euróval magasabb árakkal kell számolni.
Ráléptek a gázra a villanyautók Európában

Ráléptek a gázra a villanyautók Európában 

Az elektromos autók egyre több európai országban jelentenek működőképes alternatívát a hagyományos meghajtású járművekkel szemben. Ez a fő megállapítása a LeasePlan flottakezelő cég nemrégiben nyilvánosságra hozott éves kutatásának.
Folytatódik a dízelek mélyrepülése

Folytatódik a dízelek mélyrepülése 

Az utóbbi években a dízel autók aránya Európa-szerte csökkent, és a hazai trendek is hasonlóan alakulnak. Adatok szerint 2012-ben az érdeklődők mintegy kétharmada gázolajos autóra szűrt, tavaly viszont már csupán harmaduk volt rájuk kíváncsi.
Lassan indul be az amerikai villanyautózás

Lassan indul be az amerikai villanyautózás 

A Ford és a General Motors is rákapcsol az elektromos autók gyártására, de sok amerikait még meg kell győzni azok hasznosságáról: a tengerentúl olcsó az üzemanyag és kevés a töltőállomás.
Villanyautó: káosz és átverés az utakon

Villanyautó: káosz és átverés az utakon 

Káosz és túlárazás jellemzi az elektromos autók feltöltésének német piacát. Kevés az állomás és akár 300 százalékos árkülönbségek is lehetnek.
Nem jó példa, ha a munkatársak terepjáróval mennek munkába

Nem jó példa, ha a munkatársak terepjáróval mennek munkába 

Célszerű lenne, ha a Volkswagen munkatársai elektromos szolgálati kocsikon járnának, nem pedig környezetszennyező dízel-autókkal, mondotta a konszern vezérigazgatója.

Még bizakodik a márka jövőjében az Opel 

Egyes jelentések szerint az Opel márka az új tulajdonos, a francia PSA-konszern kocsijainak „burkát“ jelentik csak majd, míg a megmaradt német igazgató az önállóság legalább részleges megőrzését hangsúlyozta.

Akkora a siker, hogy nem győzik gyártani 

Még idén megkapják az első rendelők az új, olcsó német villanyautót, amely tervezője szerint forradalmasíthatja az e-autók gyártását.

Kína világuralomra tör a villanyautó-gyártásban 

A Volkswagen konszern hét év alatt 10 milliárd eurót ruház be helyi partnereivel elektromos autók gyártásába. Kínában idén már egymillió villanyautó kerül forgalomba, és a robbanómotorosok fogyasztását is 5 literben fogják maximálni.

Musk, a minimálbéres 

Elon Musk, a Tesla villanyautó gyártója minimális fizetést kap, de azt sem veszi fel. Ha viszont felvirágoztatja üzemét, amiben szilárdan bízik, további dollármilliárdokhoz juthat.

Már 2018-ban fizetőssé válhat az elektromos autók feltöltése 

A Tesla fedezi az új gyorstöltők létesítését, s akkor osztja meg a profitot a benzinkút hazai tulajdonosával, amikor megtérül a beruházás. De milyen gyorsan terjednek majd a töltők országszerte? Mennyit kell majd fizetni az áramtankolásért? Balogh Tibor, az OMV hazai vezére árulta el nekünk a részleteket.

Itt a Toyota válasza az autóipari trendekre 

A világ második legnagyobb autógyártója radikális mobilitási és logisztikai koncepcióval állt elő. Új járműve, az átlásztó e-Palette mobilklinikaként éppúgy használható lenne, mint kisbuszként, furgonként, sőt mobil irodaként, miniboltként és hotelszobaként. Appokkal lehetne rendelni és lefoglalni az utakat vele. Üdvözöljük a megosztásalapú gazdaság közlekedésében.

Győrnél van Magyarország első Tesla-gyorstöltője 

Egyszerre akár négy elektromos meghajtású Tesla akkumulátora tölthető fel a cég első Magyarországon telepített gyorstöltőjével. A Győr mellett üzembe helyezett töltőegység a Bécs és Pozsony felől érkező autóforgalmat szolgálja ki.

Ezek az országok tiltják be a dízelautókat 

A nagyvárosok lakói világszerte fulladoznak a szennyezett levegőtől. A kormányok a Volkswagen-botrány kapcsán katalizálták a közvélemény dízelellenességét: egyre több ország jelenti be, hogy betiltja a dízel- és/vagy benzinüzemű autókat.

Nagyobb a zöldülés elektromos teherautókkal 

Európában a teherautók teszik ki a járműflotta öt százalékát, ám az üvegházgáz-kibocsátás 20 százalékát adják. Nagyobb emissziócsökkentés érhető a teherautók és buszok lecserélésével, mint a személygépkocsik villanyüzemű járművekkel történő kiváltásával.

15 perc alatt is feltölhető lenne az elektromos autó 

A globális személygépkocsiállománynak még mindig csak 0,2 százalékát teszik ki a villanyautók. A vásárlásukhoz egyre több kormány kínál támogatásokat. De mi lesz a töltőállomásokkal?

Ölre mennek a cégek az elektromos autók feltöltéséért 

Technológiai startupok, a nagy energiaszolgáltató vállalatok és az olajipari óriások kezdték meg a stratégiai helyezkedést egy új piac megszerzéséért: ki telepíti és üzemelteti az elektromos autók akkutöltő állomásait, amikor már többségében elektromos autók futnak az öreg kontinens útjain? Óriási bizniszről van szó.

Nem használhatjuk a teafőzőt, ha az elektromos autót töltjük a garázsban 

Anglia 2040-től betiltja az új gyártású benzin- és dízelüzemű autók értékesítését. Ahhoz viszont, hogy az áramhálózat elbírja a megnövekedett számú elektromos autók energiaigényét, korszerűsítésekre van szükség. Ez drága mulatság.

Az olcsóbb fenntartással nyernek a hibridek 

Az európai villanyautó-piac 5 százalékkal nőtt tavaly, de a hibrideknél jóval nagyobb, 27 százalékos volt a bővülés. Mind a hibridek, mint a villanyautók segíthetik a jövőben a flottapiac bővülését - közölte a Magyar Lízingszövetség. A szervezet szerint azonban a villanyautók térnyeréséhez további ösztönzőkre lenne szükség.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Adózás

Apa és fia állította ki a fiktív számlákat, de hamar megbuktak a NAV-nál

Apa és fia állította ki a fiktív számlákat, de hamar megbuktak a NAV-nál  

Egy számlázási láncolat ellenőrzésekor vizsgálták azt a két társaságot, amelyek nevében csomagolási szolgáltatásokról és baromfi-feldolgozásról állítottak ki fiktív számlákat.

Klímablog

Húsvéti üdvözlőlapot küldött az ügyfeleinek? Fizethet utána

Húsvéti üdvözlőlapot küldött az ügyfeleinek? Fizethet utána  

Napjaink egyik legnagyobb kihívása a környezet megóvása, és szennyezésének minél erőteljesebb visszaszorítása.

Infokom

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere?

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere? 

Sokan aggódnak az MI környezetre gyakorolt káros hatásai miatt, de vajon tényleg csak veszélyt jelent?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo