vásárlói szokások

föld napja, kiskereskedelmi lojalitás, környezettudatos, nielsen, vásárlói szokások, zöld termék

Jobban fogy, ha zöld

piacesprofit.hu

A fogyasztói döntésekben is mindinkább teret nyernek a környezettudatos szempontok, melynek ernyője alatt a kiskereskedelemben egyre hangsúlyosabbak a helyi eredetű áruk és a fenntarthatóságra törekvő vállalatok, állapította meg a Nielsen. A magyarok harmada kifejezetten hajlandó többet fizetni egy termékért, amennyiben az környezetbarát és fenntarthatósági szempontokat figyelembe vevő összetevőkből áll.

Tovább olvasom »
élelmiszer, piac, szupermarket, vásárlói szokások

Újra divatba jön a piacozás

piacesprofit.hu

A fiatalok inkább főznek, és szeretik a piacon beszerezni a hozzávalókat, viszont kevéssé fine dining- és nem is gyorsétterem-pártiak. A zöldség és gyümölcs népszerűbb, mint az édesség, és ha nem lenne a közelükben szupermarket, akkor a többségük piacra járna – derül ki a Fény Utcai Piac legfrissebb online kutatásából.

Tovább olvasom »
könyv, márkahűség, pszichológia, vásárlói hűség, vásárlói szokások

Így lesz függő a fogyasztó

Kriston László

Sokan szinte megszállottan ragaszkodnak a kütyükhöz, veszik az új verziókat, töltik le a szoftverfrissítéseket. Ez a piaci siker új standardja. A gazdasági értéket a habitusteremtés hozza létre, állítja Hooked című művében Nir Eyal.

Tovább olvasom »
kiskereskedelem, ügyfélélmény, vásárlói szokások

Mit szeretnek a vásárlók?

piacesprofit.hu

Az európai vásárlók túlnyomó többsége széles kínálatot és vásárlási élményt szeretne kapni, amikor eldönti, hova megy vásárolni. A tisztaság, árak és kényelem minden vásárló számára a legfontosabb szempontok maradtak, de immár a közösségi élmény a meghatározó tényező a fiatalok számára.

Tovább olvasom »
élelmiszerfogyasztás, gfk, vásárlói szokások

Kevesebbet költünk zöldségre és gyümölcsre is

piacesprofit.hu

A magyar háztartások éves élelmiszerre fordított kiadásainak közel egytizedét zöldségre és gyümölcsre költik. Bár a vásárlói kör változatlan, az elmúlt évek nehézségei okán ma már e kategóriából is kevesebbet és kevesebbszer vásárolnak a háztartások. Ennek eredményeképpen mindkét kategória forgalma csökkent a GfK Hungária Háztartáspanel adatai szerint. A beszerzést a fogyasztók főként piacokon, őstermelőknél, illetve zöldség-gyümölcs üzletekben intézik.

Tovább olvasom »
kkv marketing, törzsvásárló, vásárlói szokások

Hogyan tartsuk meg a vásárlókat?

piacesprofit.hu

Sok vállalatvezető azt gondolja, hogy biztosnak tudhatja a törzsvásárlói kört, mert magas a vásárlói elégedettség. Ha ez igaz is, a hűséges vevő sokkal több, mint az elégedett. Természetesen a vevők elégedettsége fontos a hűséges vásárlói kör kialakításában, de nem lehet pusztán ez alapján megjósolni a jövőbeli bevételeket.

Tovább olvasom »