vállalatok társadalmi felelősségvállalása

adomány, csr, marketing, menedzsment, pr, társadalmi felelősségvállalás, vállalatok társadalmi felelősségvállalása

Kicsikként is lehetünk filantrópok

Szeicz András

Néhány évtizede elindult, és egyre erőteljesebben működik a CSR mint menedzsmentirányzat, amely a környezettudatos szervezeti tevékenység megvalósítására törekszik. A kisvállalatok számára is lehetőség ez arra, hogy felvegyék a versenyt a nagyokkal. Versenyelőnyt jelent, ha a cégnek nemcsak mennyiségi, hanem minőségi követői is vannak. Azonban nem minden CSR tevékenység olyan, hogy arról megéri PR-közleményt kiadni! Könnyen kínos eredménye lehet annak, ha nem tudjuk, hol van a határ az alapvetően korrekt viselkedés, az adományozás és a vállalati társadalmi felelősségvállalás között.

Tovább olvasom »
csr, felelős vállalat, felelős vállalatok, motiváció, önkéntesség, társadalmi felelősségvállalás, vállalatok társadalmi felelősségvállalása

A vállalatnak is megéri az önkéntes munka

piacesprofit.hu

Óvodák kerítését festő felsővezetők, hajléktalanoknak ételt osztó menedzserek, kórházak gyermekosztályait felújító informatikusok, hátrányos helyzetű fiatalokat mentoráló kollégák. Ma már Magyarországon is találkozhatunk a vállalati önkéntesség számos formájával, de az arra rászoruló intézményeknek nyújtott fizikai segítség mellett egyre elterjedtebb a pro bono, más néven tudás alapú önkéntesség is. Ezért indult most összefogás.

Tovább olvasom »
brexit, donald trump, felelős vállalatok, felelősségvállalás, protekcionizmus, vállalatok társadalmi felelősségvállalása

Bár sok minden változik, nincs könnyű hátraarc

Timár Gigi

Az amerikai elnökválasztás mellett a Brexit – hogy csak a két leglátványosabb megnyilvánulást említsük – arra mutat, hogy az emberek a közös felelősség helyett mostanában a bezárkózást és a protekcionizmust részesítik előnyben. A változásokkal a globális felelősségvállalás is lekerülhet a divatos témák listájáról. Mégse valószínű a teljes hátraarc a vállalatok részéről.

Tovább olvasom »
airbnb, apple, bevándorlás, csr, donald trump, elon musk, facebook, google, lyft, mark zuckerberg, menekült, microsoft, muszlim, netflix, szilícium-völgy, társadalmi felelősségvállalás, tesla, tim cook, uber, vállalatok társadalmi felelősségvállalása, veszteség

Sorra szólalnak fel a megavállalatok vezetői Trump ellen

piacesprofit.hu

Tízezer menekültet szerződtetne a Starbucks, a Microsoft és az Amazon másokkal együtt bíróságra megy, a Google alapítója az utcán van a tüntetőkkel, sok más cég pedig felajánlásokkal és nyilatkozatokkal tiltakozik Donald Trump bevándorlóellenes rendelete ellen. A cégvezetők a befogadás fontosságát és a kultúrák sokszínűségének erejét védik. És a szép elvek mellett valószínűleg a hasznukat is.

Tovább olvasom »
csr, fairtrade, felelős vállalat, fenntartható fejlődés, fenntartható gazdaság, költségkímélés, környezetbarát üzlet, spórolás, társadalmi felelősségvállalás, vállalatok társadalmi felelősségvállalása, zöld gazdaság

A zöldülés a nyereséget növeli

Kriston László

Nyereségesebbek a zöld cégek. A vállalkozás gazdasági lábnyoma és ökológiai lábnyoma között szoros az összefüggés. Azok a cégek, amelyek visszafogják, sőt beszüntetik az erőforrások környezetszennyező pazarlását, nagy pénzeket spórolnak meg.

Tovább olvasom »
csr, felelős vállalat, felelős vállalatok, felelős vállalkozás, jó példa, társadalmi felelősségvállalás, vállalatok társadalmi felelősségvállalása

Kicsi a cég, de segít

Timár Gigi

Sok esetben pénz, vagy kapacitáshiánnyal indokolják a cégek, hogy miért nem tesznek lépéseket a társadalmi felelősségvállalás erősítése érdekében. Pedig nem a hatalmas programokon, hanem az elkötelezettségen múlik a hatás – az alábbi kisvállalati példák is bizonyítják.

Tovább olvasom »
cégvezetők csúcstalálkozója, etikus vállalat, felelős vállalat, felelős vállalkozás, hatékony cégvezetés, üzleti etika, üzleti etikai díj, vállalatok társadalmi felelősségvállalása

Nem luxus, a siker alapja az etika

kfarkas

Nincs ellentét a vállalkozások és a társadalom érdekei között – hangsúlyozták a Cégvezetők Csúcstalálkozóján felszólaló szakemberek. Valójában hosszú távon csak azok a cégek lesznek sikeresek, amelyek etikusan működnek. Ezt várják a fogyasztók és a partner vállalatok is.

Tovább olvasom »