tudatos vásárló

agrár, csokoládé, csr, erdőirtás, fogyasztási cikk, indonézia, karbon, klímaváltozás, mezőgazdaság, minősítés, növényi olaj, önszabályozás, pálmaolaj, tudatos fogyasztóű, tudatos vásárló, ültetvény, üvegházgáz

Most már tényleg véget vetne az erdőirtásnak a pálmaolajkereskedő

Kriston László

Már 2010-ben vállalták a nagy élelmiszeripari és kozmetikai márkák, hogy kiiktatják az erdőirtó beszállítókat az ellátási láncukból, de műholdak híján ezt képtelenség volt kivitelezni. A Wilmar International 2019-ben végére végre-valahára megvalósítja az erdők műholdas monitorozását és zéró toleranciát ígér az égetéssel erdőket irtó, majd helyükön olajpálmafákat termesztő alvállalkozók ellen.

Tovább olvasom »
amazon, csomagolás, davos, e-kereskedelem, fmcg, jeff bezos, kozmetikai, letét, loop, mars, mikroplasztik, műanyag, nestle, óceán, plasztik, szennyezés, tenger, terra cycle, többször használatos, tom szaky, tudatos vásárló, újrahasználás, wef

Az Amazon a kulcsa az újrahasznostásnak

Kriston László

A legnagyobb élelmiszeripari és FMCG-világvállalatok sorakoztak fel a Loop-projekt mögé, melyben visszagyűjtik az ételeshordókat, krémestubusokat, italospalackokat, kitisztítják és újból használják, termékkel megtöltve azokat. Öt világvárosban vezetik be az új szolgáltatást 2019-ben és 2020-ban. De a rendszer akkor terjedhet el globálisan, ha az Amazon és más nagy kereskedelmi cégek is felvállalják a módszert.

Tovább olvasom »
áder jános, ceu, faépület, háztartás, klímaváltozás, környezetvédelem, kőrösi csaba, köztársasági elnök, nagy réka, ökoanyu, önkormányzat, passzív ház, pelenka, politikus, társadalmi lény, toronyház, tudatos vásárló, Ürge-vorsatz Diana

Ne várjunk a politikusokra, mi is sokat tehetünk a klímaváltozás ellen

Kriston László

Fogyasztóként mindennap a pénztárcánkkal „szavazunk” egy zöldebb világ mellett vagy éppen ellene. Minden vásárlásunknak, tranzakciónknak, beszerzésünknek van karbonvonzata, ideje hát klímatudatosan élni és fogyasztani. Erre adott ötleteket az CEU-n Ürge-Vorsatz Diána professzor és Nagy Réka, az Ökoanyu blog írója, számos könyv szerzője.

Tovább olvasom »
kínai, kütyü, robotporszívó, tudatos vásárló, webáruház

A kínai robotporszívóra gyúrnak a harmincas pasik

piacesprofit.hu

Okoskütyük, robotporszívó és vezeték nélküli fejhallgató voltak a tavalyi év legnépszerűbb termékei a kínai webáruházakból vásárló magyarok körében – derült ki a Rendeljkínait.hu platformcsalád felméréséből. A kínai termékek rendelői 30 éven felüli férfiak, akik átlagosan 10 és 100 ezer forint között rendelnek évente.

Tovább olvasom »
fogyasztó, fogyasztói panasz, fogyasztóvédelem, tudatos vásárló, uniós jog

A fogyasztók nincsenek tisztában uniós jogaikkal

piacesprofit.hu

Az idei első negyedévben javuló fogyasztóvédelmi tájékozottságot és a panaszok számának növekedésében is megmutatkozó erősödő fogyasztói tudatosságot, ugyanakkor kissé csökkenő bizalmat jelez a Fogyasztóvédelmi Index – számol be a mutatót kidolgozó CP Contact fogyasztóvédelmi tanácsadó.

Tovább olvasom »
bojkott, bojkottált termék, fogyasztó, fogyasztói társadalom, tudatos vásárló, vásárlási szokások, vásárló

Családonként negyedmilliót költöttünk el felelősen

piacesprofit.hu

Egész Európában ritkaságszámba menő beszámoló jelenik meg a Föld Napjára: végre Magyarországon megbecsülték a tudatos vásárlás piacát. „Kialakulóban van egy olyan réteg, amely a fogyasztásból fakadó problémákat és annak következményeit felismerve szívesen áldoz egy fenntarthatóbb világra és csökkenteni kívánja az ökológiai lábnyomát” – összegez a Tudatos Vásárlók Egyesülete, a MagNet Bank és a GfK friss felmérése.

Tovább olvasom »
fogyasztói szokások, kiskereskedelem, tudatos vásárló

Egyre tudatosabbak a vásárlók

piacesprofit.hu

A magyar nők tudatosan vásárolnak szépségápolási cikkeket, a többség havonta minimum 2500 forintot költ kozmetikumokra, míg a döntésnél a termék ára, illata és az összetétele, valamint a különböző jelzések számítanak fontos szempontnak – derült ki  a CD német kozmetikai gyártó és az NRC piackutató cég közös felméréséből.

Tovább olvasom »
élelmiszerfogyasztás, fenntarthatóság, hulladék, hulladék csökkentés, környezettudatos vásárlás, tudatos vásárlás, tudatos vásárló

Százezreket szórunk a szemétbe

piacesprofit.hu

Magyarországon évente 200 kilogramm élelmiszer hulladék képződik fejenként, amelynek jelentős része bevásárlásaink során keletkezik. Ezt a hulladék mennyiséget könnyen ki tudnánk iktatni az életünkből, csak tudatosabban kell átgondolnunk, mi az, amire valóban szükségünk van, amit ténylegesen használunk, és elfogyasztunk.

Tovább olvasom »
digitalizáció, e-kereskedelem, elektronikus ügyintézés, környezetvédelem, papírmentes iroda, trend, tudatos vásárló

Még egy papírtól megszabadulhatunk

Timár Gigi

A cunamiként érkező technológiai változásokból a kereskedelem sem maradhat ki. A webes értékesítés már szinte alap, már a mobilvásárlás sem nagyon kérdés. De a technológia még az olyan egyszerű dolgokat is átalakíthatja, mint egy sima blokk.

Tovább olvasom »