tudatos vásárlás

ajándékvásárlás, karácsonyi szezon, tudatos vásárlás

Ajándékvásárlási praktikák túl a fekete pénteken

piacesprofit.hu

 Az év végi ünnepek közeledtével járványszerűen terjed az ajándékozási láz. A jó és az örök gyerekek levelet írnak a Mikulásnak, az akcióvadászok fekete pénteken, az online shoppingolók kiberhétfőn indultak bevetésre. A mindent az utolsó pillanatra hagyók december 24-én rohamozzák meg az üzleteket, pedig fekete és piros betűs ünnepektől függetlenül is érdemes ugyanazt a stratégiát követni: kérdezz, tervezz, számolj – és csak ezek után vásárolj!

Tovább olvasom »
fogyasztóvédelem, kézműves, minősítés, tudatos vásárlás

Ellenőrzi valaki, hogy mi a kézműves és mi nem?

piacesprofit.hu

Kézműves szappan, lekvár, ékszer vagy csoki – vajon mindenki azt ír a termékére, amit akar, vagy ellenőrzi bárki is, hogy mi kézműves és mi nem az? Egyáltalán van a kézműves termék címkének kritériumrendszere Magyarországon? A szakértő elmondta a szabályokat, de a legtöbbet a fogyasztó tud tenni.

Tovább olvasom »
fogyasztói szokások, tudatos vásárlás

Kozmetikumok: mindenki hazudik

piacesprofit.hu

Hiába írja elő már öt éve az egységes tájékoztatást a kozmetikumokon az Európai Unió, országonként eltérő, hogy mit és mennyire tartunk fontosnak belőle és mi alapján döntünk. Amiben minden nemzet egyforma, hogy füllent – derül ki a Manna hat európai országára kiterjedő, 7900 fő részvételével készült friss kutatásából.

Tovább olvasom »
biogazdálkodás, biotermék, egészséges táplálkozás, fairtrade, tudatos fogyasztó, tudatos vásárlás

Jobban járunk a fairtrade termékkel

piacesprofit.hu

Hektáronként évente több mint 40 kg növényvédő szert (gyomirtót, gombaölőt, rovarirtót, féregirtót) használnak az intenzív banánültetvényeken. Ez tízszer több az európai burgonyatermesztésben használt mennyiségnél, pedig a nagyüzemi burgonya az egyik legtöbb vegyszert igénylő növény. A Tudatos Vásárlók Egyesülete utánajárt, hogy marad-e valami a vegyszerekből a fogyasztóknak szánt gyümölcs húsában.

Tovább olvasom »
garancia, hitelfelvétel, hitelfelvétel tanácsadás, kölcsön, kölcsönszerződés, thm, tudatos vásárlás, ünnepi szezon

Van visszaút az erőn felüli hitelből

piacesprofit.hu

Az ünnepi időszakban népszerű „gyorskölcsönökhöz” kínált kényelmi szolgáltatások jelentős többletköltséggel járhatnak – hívja fel a figyelmet a Magyar Nemzeti Bank. Az át nem gondolt hitelfelvételtől 14 napon belül díjmentesen és indoklás nélküli el lehet állni. Jó tudni, hogy a műszaki termékekhez vásárolható kiterjesztett garancia jellemzően egy speciális biztosítási szerződést takar.

Tovább olvasom »
élelmiszerfogyasztás, fenntarthatóság, hulladék, hulladék csökkentés, környezettudatos vásárlás, tudatos vásárlás, tudatos vásárló

Százezreket szórunk a szemétbe

piacesprofit.hu

Magyarországon évente 200 kilogramm élelmiszer hulladék képződik fejenként, amelynek jelentős része bevásárlásaink során keletkezik. Ezt a hulladék mennyiséget könnyen ki tudnánk iktatni az életünkből, csak tudatosabban kell átgondolnunk, mi az, amire valóban szükségünk van, amit ténylegesen használunk, és elfogyasztunk.

Tovább olvasom »
mezőgazdaság, tudatos vásárlás

Rabszolgák szedik a magyar almát

piacesprofit.hu

Míg a boltokban a fogyasztó 300-400 forintot fizet egy kiló almáért, a termelő ezért már csak 100-150 forintot, az almaszedő munkás pedig kevesebb, mint 10 forintot kap. Mindez gyakran emberjogi problémákkal, hazai és nemzetközi jogszabályok felrúgásával társul.

Tovább olvasom »
fogyasztói szokások, tudatos vásárlás

Egyre tudatosabban veszünk kozmetikumot

piacesprofit.hu

Az ár mellett a termék összetétele számít a legfontosabb szempontnak a magyar nők körében, amikor szépségápolási cikket vásárolnak, az életkorral párhuzamosan pedig erősödik a vásárlói tudatosság – derül ki a CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett reprezentatív felmérésből.

Tovább olvasom »
fekete péntek, fenntartható fejlődés, karácsonyi szezon, kiskereskedelem, ne vásárolj semmit nap, pazarló fogyasztás, tudatos vásárlás, tudatos vásárló

Vásárlási tilalom vs. shopping őrület

Timár Gigi

November utolsó péntekje a kereskedelem számára egyike az év legfontosabb napjainak – legalábbis pár éve. A “fekete péntek” a karácsonyi vásárlási szezon kezdete, az őrült akciók és mániákus vásárlás napja. Erre válaszul pedig a túlzó fogyasztás ellen küzdő, hivatalos “Ne vásárolj semmit” nap is.

Tovább olvasom »