Tudatos fogyasztó cikkek


Okosóra egyenlő egészségtudatos életmód?

Okosóra egyenlő egészségtudatos életmód? 

Magyarországon jelenleg minden tizedik felnőtt internetező hord okosórát és/vagy karkötőt, okostelefonos aktivitásmérő-alkalmazást pedig negyedük szokott használni. Az okosórát és/vagy okoskarkötőt használók egészségtudatosabbak a nem használó társaiknál, rendszeresebben járnak szűrővizsgálatokra, nagyobb arányban sportolnak, és jobban odafigyelnek a táplálkozási szokásaikra is – derült ki az eNET kutatásából.
Csak rajtad múlik, hogy zöld lesz-e a karácsony

Csak rajtad múlik, hogy zöld lesz-e a karácsony 

Hazánkban egy átlagos ember évente 500 kg szemetet termel és ebből a karácsony erősen kiveszik a részét. Tegyük idén egy apró döntéssel zöldebbé és olcsóbbá az ünnepet anélkül, hogy megerőltetnénk magunkat! A Jófogás online kutatása közel négyezer embert kérdezett arról, hogy mennyi csomagolópapírt használnak ajándékozáskor, tisztában vannak-e ennek környezeti hatásával.
Világunk sorsa függ attól, mit eszel vacsorára: dönts felelősen

Világunk sorsa függ attól, mit eszel vacsorára: dönts felelősen 

Ehetünk úgy húst, hogy nem szennyezzük a bolygót és nem súlyosbítunk egyéb gazdasági, közegészségügyi problémákat a húsintenzív étrendünkkel? Angliában néhány praktikus tanáccsal állt elő egy közös kampányban ötven civil szervezet.
Interaktív platform hasonlítja össze a cégek ökolábnyomát

Interaktív platform hasonlítja össze a cégek ökolábnyomát 

A vállalatok ökológiai tudatosságának annyi aspektusa van, és ezekről annyi adat forog már közkézen, hogy nehéz őket összevetni. Egy amerikai platform az ezer legnagyobb amerikai vállalat környezettudatos gyakorlatait veti össze a laikusok számára is érthető vizualizációs technikákkal.
Ötszintű minősítési rendszer a zöld termékeknek

Ötszintű minősítési rendszer a zöld termékeknek 

Versenyelőnyre tehetnek szert azok a termékek, melyeknél a gyártók bizonyítani tudják és kihangsúlyozzák a marketingben, hogy környezetbarát módon állították elő őket, és alapanyagaik könnyen újrahasznosíthatók. Nő az ökotudatos fogyasztók száma, és nekik ilyen címkékre lesz szükségük, hogy eldöntsék, mely terméket veszik meg.
Beszólt a Greenpeace a Nestlének plasztikcsomagolás ügyben

Beszólt a Greenpeace a Nestlének plasztikcsomagolás ügyben 

A svájci élelmiszeripari óriáscég 2025-től csakis újrahasznosítható anyagokból állítja elő termékei csomagolását. Tudta, hogy a világosabb színű csomagolást könnyebb újrahasznosítani?
Jobban járunk a fairtrade termékkel

Jobban járunk a fairtrade termékkel 

Hektáronként évente több mint 40 kg növényvédő szert (gyomirtót, gombaölőt, rovarirtót, féregirtót) használnak az intenzív banánültetvényeken. Ez tízszer több az európai burgonyatermesztésben használt mennyiségnél, pedig a nagyüzemi burgonya az egyik legtöbb vegyszert igénylő növény. A Tudatos Vásárlók Egyesülete utánajárt, hogy marad-e valami a vegyszerekből a fogyasztóknak szánt gyümölcs húsában.
App méri, hogy etikus-e a fogyasztásunk

App méri, hogy etikus-e a fogyasztásunk 

A pénzünkkel szavazunk nap mint nap: olyan vállalatoktól vásárolunk, amelyek igyekeznek csökkenteni környezeti tehertételüket? Egy amerikai app megmondja, és minden vásárlásunkat osztályozza. Big Data a tudatos fogyasztás szolgálatában.
A diszkontdivat is fenntarthatóra vált

A diszkontdivat is fenntarthatóra vált 

Gyors egymásutánban a diszkontdivat vezetői brandjei, a Zara, a H&M és a Mango is ökokollekciókkal állt elő. A ruhák környezetbarát jellegét gondosan kidomborítják a kollekciók kommunikációjában.
Döbbenetesen sok műanyaghulladékot termelünk – megtudhatja, Ön pontosan mennyit

Döbbenetesen sok műanyaghulladékot termelünk – megtudhatja, Ön pontosan mennyit 

Bár a hulladékcsökkentésben fontos szerepe van a szabályozásnak, nem kérdés, hogy mekkora jelentősége van a lakosság fogyasztási szokásainak. Ha szembesülünk vele, mennyire terheljük mi magunk a környezetet minden egyes nap, talán rászánjuk végre magunkat a változtatásra.

Kampány a méltányos termékekért 

Közös regionális petíciót indított a Tudatos Vásárlók Egyesülete és cseh, lengyel, szlovák és máltai partnerei, amelyben fairtrade termékeket kérnek a legnagyobb szupermarket láncoktól.

7 tipp, hogy gátat szabjunk a karácsonyi pazarlásnak 

A karácsony a finom ételekről is szól – a finom ételek viszont sajnos sok-sok élelmiszer-hulladékot is jelentenek. Ételt senki nem szeret kidobni, az etikai problémák mellett ráadásul a környezetet is súlyosan terheljük vele.

Lassan halad a vegyszerek kivonása a ruhagyártásból 

A divatipar világmárkái egyre többet tesznek azért, hogy zöldítsék termelési folyamataikat. De az ökoszisztémák mellett a fogyasztó teste, vagyis az emberi szervezet is olyan közeg, amelyet kímélni kell. 2020-ra vegyszermentesebb lesz a divatvilág.

Egyre kelendőbb az egészség 

Az árérzékenység, azaz a szűkös anyagi lehetőségek a tudatos táplálkozásra való törekvés ellen hat ugyan, az egészségesnek tartott élelmiszerek iránti igény mégis folyamatosan növekszik. A többség étkezési szokásait „normálisnak” nevezi, újra előtérbe került az otthoni főzés, és a többség egyre több alkalommal eszik egy nap.

Szándékosan vagyunk tudatlanok? 

Rossz hír: egy friss tanulmány szerint a fogyasztók direkt nem akarnak tudni arról, hogy mennyire készülnek etikusan kedvenc termékeik. Valójában viszont csak energiát nem fektetnek abba, hogy megtudják.

Így látjuk, így használjuk a marketinget 

Egyre tudatosabban használják a marketingeszközöket a vállalkozások, de vannak még hiányosságaik, míg a fogyasztók egyre tudatosabbak, mind többen tájékozódnak az internetről vásárlás előtt, és mobilról vásárlás közben is.

Nem a legolcsóbbra hajt a magyar 

Bár a hazai lakosságra saját bevallása szerint a nagyon árérzékeny viselkedésmód jellemző, a vásárlók mindössze negyede választja valóban a legolcsóbb árucikket szinte minden termékkategóriában.

Már a jövőnket fogyasztjuk 

2013-ban augusztus 20-ára esik a Globális Túlfogyasztás Napja, amikortól az emberiség igényei meghaladják Földünk eltartóképességét. Idén a mai naptól kezdve év végéig, azaz 133 napon keresztül a jövő évi erőforrásokat fogyasztjuk. Jelenleg 1,5 Földre lenne szüksége az emberiségnek, és ha nem változtatunk, 2050-re már két bolygó sem lesz elég a világnépesség szükségleteinek kielégítésére.

Ha energiatudatosak a munkavállalók, jól járnak a munkáltatók 

Jelentős összeget, energiaköltségeinek háromnegyedét is megspórolhatja egy-egy vállalkozás a jól megválasztott informatikai eszközparknak köszönhetően, de a munkavállalók is sokat tehetnek azért, hogy a munkáltató csökkentse gáz- és áramfogyasztását – olvasható a „Legyen Ön is tudatos energiafogyasztó!” elnevezésű kampány weboldalán a hat hazai energiaszolgáltatótól.

Vége a „trükkös” mérőóráknak 

Már hazánkban is tesztelik azokat az intelligens mérőket, amelyekkel akár az áramlopást vagy a valóságtól eltérő adatok bediktálását is ki lehet majd küszöbölni. Az új módszer az energiatámogatások rendszerét is átalakíthatja.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon  

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban.

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Cégblog

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest  

A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek alapján a magyar gazdaság gyengébben áll a többi régiós országhoz képest.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo