szellemi tulajdon

divat, hamisítás, jogvédelem, szabadalom, szellemi tulajdon, szerzői jog

Koppintás: a legnagyobbak sem hagyják ki

Kriston László

A divattervezésben homályos a szerzői jog fogalma, amiből számos bonyodalom – per és kártérítés – származik. Másolják egymást a sztártervezők, a másod-, harmadvonalbeli márkák pedig ontják a nagyok által ihletett konfekciót. A hamisítás is virágzó iparág. A gagyi Chanel- és LV-táskákat vagy a márkásnak látszó parfümöket főleg a harmadik világban állítják elő.

Tovább olvasom »
jogi kisokos, szellemi tulajdon, védjegy

Véget ért a Winnetou-csata a bíróságon

piacesprofit.hu

Óvatosan kell bánni a közösségi védjegyekkel, ezt bizonyítja egy friss ítélet az Európai Bíróságról, amelyben egy fiktív regényfigurához kapcsolódó jogokat védte meg a testület. Eszerint a nemes lelkű indián főnök, Winnetou neve védett és nem lehet használni termékmegjelölésre „csak úgy”.

Tovább olvasom »
átverés, csalás, jogi kisokos, jogi szabályozás, szellemi tulajdon, védjegy

Így verik át százezrekkel a cégeket

piacesprofit.hu

Az elmúlt időszakban elterjedt gyakorlat szerint főleg külföldi cégek kéretlen díjfizetési felszólításokat küldenek közvetlenül védjegyjogosultaknak. Ez a gyakorlat több százezer forintos kárt is okozhat a gyanútlan áldozatok számára, pedig elkerülhető lenne.

Tovább olvasom »
hamis termék, hamisítás, szellemi tulajdon

Harmincezer állásba kerülnek a hamis órák

piacesprofit.hu

Több mint 3,5 milliárd eurós kárt okoz a hamis órák és ékszerek forgalmazásából származó közvetlen és közvetett bevételkiesés uniós szinten, emellett 28 500 munkahely megszűnését is eredményezi. Hazánkban évente átlagosan több mint 40 milliárd forintnyi kár éri az iparágat, emellett a magyar piac az uniós átlagnál valamivel fertőzöttebb terület – derül ki az Európai Unió Belső Piaci Harmonizációs Hivatalának (OHIM) legfrissebb jelentéséből.

Tovább olvasom »
hidetés, márka, online marketing, szellemi tulajdon

Rossz helyen hirdetni is ciki

piacesprofit.hu

Egyre több reklám jelenik meg szellemitulajdon-jogokat sértő tartalmat kínáló weblapokon, jelentős veszteséget okozva ezzel a hirdetőknek. Az így elhelyezett hirdetések ugyanis nem feltétlenül jutnak el valós fogyasztókhoz, emellett rossz fényt vetnek a hirdető cégekre és azok márkáira is. A hazai piacon csaknem 5000 olyan hirdetést figyeltek meg, amelyek nagyrészt ilyen típusú weboldalakon bukkannak fel, derül ki az Európai Unió Belső Piaci Harmonizációs Hivatalának legfrissebb jelentéséből.

Tovább olvasom »
jogdíjak, jogi szabályozás, szellemi tulajdon

Új díjat fizethetnek a kiadók a zenészeknek

piacesprofit.hu

Az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) legújabb díjszabása szerint a kiadók újfajta díjat is kötelesek fizetni a zenészeknek. A jogdíjban elsőként az 1963-64-ben készített hangfelvételek muzsikusai részesülhetnek. Olyan legendás előadóművészek lehetnek érintettek, mint például Aradszky László, a Bergendy együttes, Harangozó Teri, az Illés együttes, Koncz Zsuzsa, Koós János, Kovács Kati, Máté Péter vagy Melis György.

Tovább olvasom »
fogyasztóvédelem, hamis termékek, szellemi tulajdon

Brutálisan sokat bukunk a hamis játékok miatt

piacesprofit.hu

Éves szinten csaknem másfél milliárd eurónyi (434 milliárd forint) adóbevételtől esik el az EU a hamisított játékoknak köszönhetően, és a problémát az is súlyosbítja, hogy a játékszektort érintő hamisítások miatt az elmúlt években összesen több mint 13 ezer ember vesztette el az állását. A hazánkat érő kár évente átlagosan 3,41 milliárd forint, derül ki az Európai Unió Belső Piaci Harmonizációs Hivatalának jelentéséből.

Tovább olvasom »
online marketing, szellemi tulajdon, tartalommarketing

Ne engedjünk a csábításnak

piacesprofit.hu

Mindnyájan tudjuk, hogy lopni nem szép dolog, de az interneten nagyon nagy a csábítás, hogy csak úgy elvegyünk valamit, ami a másé. De nemcsak, hogy könnyen ráfaraghatunk, de tönkre is teheti a sok munkával felépített weboldalunk látogatottságát a lopott tartalom. A Direkt Marketing Szövetség Tartalommarketing kisokosának segítségével most megmutatjuk, hogyan kerülhetjük el az ilyen csapdahelyzeteket.

Tovább olvasom »
hamis termék, hamisítás, szellemi tulajdon

Hamis elképzelések a hamis árukról

piacesprofit.hu

Az alacsonyabb ár miatt választják a fiatalok az illegális termékeket, a lehetséges büntetések pedig kevés visszatartó erővel bírnak: jobban tartanak a termék rossz minőségétől vagy azok egészségre ártalmas hatásuktól – derült ki a HENT és a TÁRKI közös kutatásából.

Tovább olvasom »
hamis termék, hamisítás, szellemi tulajdon

Félmillióan maradnak munka nélkül a gagyi cuccok miatt

piacesprofit.hu

Minden évben több mint 500 ezer munkahely megszűnését és közel 13 ezer-milliárd forintnyi kárt okoz a hamisított divatcikkek forgalmazása az EU területén. Az uniós országok közül leginkább a fejlett divatiparral rendelkező Olaszország gazdaságát sújtja a nemzetközi bűnbandák által irányított divattermékek hamisítása – közölte a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

Tovább olvasom »
hamisítás, jogvédelem, szellemi tulajdon, védjegy

Ez vitt el több mint százezer munkahelyet

piacesprofit.hu

Az EU-ban termelt gazdasági javak mintegy 40%-át előállító, a szellemi tulajdonjoghoz köthető vállalkozásokat egyre növekvő mértékben fenyegetik a szervezett bűnözés által előállított és forgalmazott hamisított termékek – derült ki a Belső Piaci Harmonizációs Hivatal (OHIM) legfrissebb felméréséből.

Tovább olvasom »

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor