szelektív hulladék

ajándék, Coca Cola, hulladék, ital, italos palack, körforgásos gazdaság, starbucks, szelektív hulladék, szelektív hulladék gyűjtés, szemét, üdítő

Fordulópont az újrahasznosításban

Kriston László

Ahogy az üzleti szektor igyekszik egyre több fogyasztót rávezetni a körforgásos gazdaságban való részvételre, motiváció gyanánt gyakoribbá válnak az ajándékok és a kedvezmények. Elértük a fordulópontot: a Coca-Cola értékesebb ajándékot ad az italospalackot visszaszolgáltató vásárlóknak, mint amennyibe a megvásárolt termék került.

Tovább olvasom »
fáradt olaj, felmérés, fenntarthatóság, fogyasztói szokások, föld napja, szelektív hulladék

A használt olajat még mindig simán kiöntjük

piacesprofit.hu

Saját bevásárlótáskát használ a magyarok közel fele, több mint egyharmaduknak fontos, hogy az adott márka tesz-e a fenntarthatóságért, és – bevallása szerint – a lakosság közel kétharmada szelektíven gyűjti a hulladékot, derült ki a Nielsen 2018 áprilisában a Föld napja kapcsán végzett felméréséből.

Tovább olvasom »
hulladék, kereskedelem, körforgásos gazdaság, körkörös gazdaság, london, szelektív hulladék, szemét, újrahasznosítás

Ingyenes ivókutak = kevesebb hulladék

Kriston László

A nagy múltú londoni piac, ahol júniusban terrortámadás történt, betiltja a biológiailag le nem bomló plasztikcsomagolások és az egyszeri használat után eldobható műanyag italos dobozok árusítását nemcsak az árusainál, de a piac szélén levő kávézókban is. Ingyenes vízkutakat létesítenek a turisták és a vásárlók számára.

Tovább olvasom »
hulladékkezelés, környezetvédelem, szelektív hulladék

Tíz évbe telt, de a szívünkbe fogadtuk a szelektív kukákat

piacesprofit.hu

Az elmúlt évtizedben, leginkább a házhoz menő szelektív hulladékgyűjtés bevezetésének és elterjedésének köszönhetően, megduplázódott a csomagolási hulladékot rendszeresen szelektíven gyűjtők aránya. Ma már 10-ből 9 magyar lakos vallja magáról azt, hogy változó rendszerességgel, de szelektíven gyűjti a hulladékot – derül ki az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés (IKSZ) legfrissebb felméréséből.

Tovább olvasom »
főváros, környezetvédelem, műanyag, szelektív hulladék, szelektív hulladék gyűjtés, szemetelés, vidék

Budapesten többet, vidéken hatékonyabban szelektálunk

piacesprofit.hu

Jelentős különbségek vannak a magyar városok lakosságának szelektív hulladékgyűjtési gyakorlatában. A tejes és gyümölcsleves kartondobozokat Veszprémben, Pakson, Székesfehérváron, Kecskeméten és Monoron szelektálja a leghatékonyabban a lakosság. Budapest, ahol a legtöbb, évente mintegy 750 tonnányi italos kartont gyűjtenek szelektíven a lakosok, ezzel ők a középmezőnybe tartoznak abban a rangsorban, amely egy lakosra vetítve vizsgálja a szelektíven gyűjtött és újrahasznosításra kerülő italkarton csomagolás mennyiségét. Ha minden magyar lakos olyan hatékonyan szelektálna, mint a veszprémiek, egy éven belül megduplázható lenne az újrahasznosított italos kartondobozok mennyisége.

Tovább olvasom »
fenntarthatóság, környezetvédelem, szelektív hulladék

Nem vagyunk elég szelektívek

piacesprofit.hu

Egyre több aludobozt gyűjtünk szelektíven, de még így is le vagyunk maradva: Magyarország alumíniumdoboz-újrahasznosítási rátája még az uniós átlag felét sem éri el. Pedig nagyon fontos lenne ezeknek a hulladékoknak a szelektív gyűjtése.

Tovább olvasom »
hulladékgazdálkodás, környezetvédelem, szelektív hulladék

Lusták vagyunk a szelektív hulladékhoz

piacesprofit.hu

Noha a szelektív hulladékgyűjtés lehetősége a hazai lakosság 96%-a számára elérhető, mégis a magyarok 46%-a semmilyen formában nem gyűjti szelektíven a tejes és gyümölcsleves italos kartondobozokat. Ráadásul még azok körében is minden harmadik italos kartondoboz a kommunális szemétbe kerül, akik szelektíven gyűjtik az otthon keletkezett hulladékot, derült ki az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés (IKSZ) által készített, országos reprezentatív felmérésből.

Tovább olvasom »
csomagolás nélkül, környezetbarát üzlet, szelektív hulladék

Élelmiszer csomagolás nélkül? Miért ne!

piacesprofit.hu

Magyarországon is kezd egyre népszerűbbé válni a szelektív hulladékgyűjtés, de mi lenne, ha egy szinttel feljebb lépnénk és vásárlásaink során egyáltalán nem is termelnénk hulladékot? A Berlinben most nyílt, nemzetközi trendet követő, kisbolt hangulatot keltő szupermarket a vásárlási szokások forradalmasításával épp ezt kívánja elérni.

Tovább olvasom »

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor