szállodaipar

balaton, belföldi turizmus, bisnode, étterem, iparág, körkép, szállodaipar, vendéglátás

Csökkenő cégszám mellett növekvő árbevétel a vendéglátásban

piacesprofit.hu

A szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás iparágának ciklikussága kétségtelen, hiszen a nyári időszakban megduzzadnak a piac bevételei az ország adottságainak és az általa vonzott turistáknak köszönhetően. Nem volt ez másképp az elmúlt három év folyamán sem, derül ki a Bisnode elemzéséből, melyben a szezonalitást kiszűrve vizsgálta meg, hogy mi is mondható el az ágazat mutatóiról éves vonatkozásban.

Tovább olvasom »
belföldi turizmus, szállodaipar, vendéglátás

Kétszámjegyű növekedés a szállodákban az első fél évben

PP/MTI

Az első fél évben kétszámjegyű növekedést értek el a magyarországi szállodák: a magyarországi hotelek összes bruttó forgalma 17,4 százalékkal, a budapestieké 19,9 százalékkal, a vidékieké 14,9 százalékkal múlta felül a tavalyit – derül ki a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) legfrissebb, MTI-hez eljuttatott elemzéséből.

Tovább olvasom »
amerika, befektetés, eu, európa, ingatlanpiac, kína, kínai befektetők, kínai-magyar kapcsolatok, működőtőke, szállodaipar

Megduplázódtak a kínai befektetések Európában

piacesprofit.hu

Több mint kétszeresére nőtt a kínai felvásárlások és zöldmezős beruházások együttes értéke Európában és Észak-Amerikában 2016-ban – derül ki a Baker McKenzie nemzetközi tanulmányából. Idén ismét jelentős mértékű kínai működőtőke-befektetés várható a két kontinensen, azonban a fokozódó ellenőrzések, Kína tőkeáramlást lassító intézkedései, valamint Donald Trump külföldi befektetési politikája körüli bizonytalanság nehézségek elé állíthatják a kínai befektetőket.

Tovább olvasom »
áfacsökkentés, szállodaipar, turizmus, versenyképesség javítás

Rákapott a gazdaság az áfacsökkentésre

PP/MTI

A turizmus kilátásai kedvezőek a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) szerint, de a tartós növekedéshez a versenyképesség javítására, egyebek között jelentős, a szobakiadásra is kiterjedő áfacsökkentésre van szükség.

Tovább olvasom »
digitalizáció, szálloda, szállodaipar, személyre szabás, turizmus, ügyfélélmény, versenyképesség

Itt a digitális szállodák ideje

piacesprofit.hu

2020-ra az európai lakosság 44 százaléka digitális bennszülöttnek nevezhető majd, ami még lényegesebbé teszi a digitális foglalási eszközök használatát. A szállodák több mint kétharmada gyűjt rendszeresen adatokat a vendégekről, azonban kevesebb, mint felük használja fel ezeket tudatosan, személyre szóló ajánlatok készítése céljából. Pedig nagyon itt lenne az ideje…

Tovább olvasom »
szálloda, szállodaipar, turizmus

Ismét kétszámjegyű növekedés a magyarországi szállodák forgalmában

PP/MTI

Az év első három negyedévében a magyarországi szállodák bruttó forgalma 11,8 százalékkal haladta meg az előző évit, csaknem 250 milliárd forintot tett ki, a bruttó szobaár-bevétele pedig 14,4 százalékkal, 146 milliárd forintra nőtt – egyebek között ez derül ki a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) legfrissebb elemzéséből.

Tovább olvasom »
szálloda, szállodaipar

A csillagok húznak ki a gödörből

piacesprofit.hu

Az árnál és a hirdetéseknél is jobban befolyásolja a magyar szállóvendégek szobafoglalását, hogy hány csillaga van a választott hotelnek egy friss felmérés szerint.Mégis a magyarországi hotelek alig fele minősíttette magát az Európai Unió szálloda és vendéglátó szövetségeinek szervezete által alapított HotelStars Union csillagokkal.

Tovább olvasom »