Seo cikkek


SEOzseni: keresőoptimalizálás, online marketing és weboldal készítés webapp

SEOzseni: keresőoptimalizálás, online marketing és weboldal készítés webapp 

Vállalkozásunk sikerét biztosítja a keresőoptimalizálás.
Linképítés: mi működik és mi nem 2022-ben?

Linképítés: mi működik és mi nem 2022-ben? 

A Google, mint a legtöbb amerikai startup egy garázsból indult útnak, hogy meghódítsa a világot. Napjainkra pedig a valaha volt legnépszerűbb keresőmotorrá vált. A kérdés a kezdetektől fogva az volt, hogyan lehet egy hatalmas adathalmazban megtalálni a releváns információkat. Ez végül egy keresőtechnológiai paradigmaváltásban valósult meg: egy új, algoritmusokra épülő rendszerben, ami univerzálisan hozzáférhető.
Minden, amit a SEO művészetéről tudni akartál

Minden, amit a SEO művészetéről tudni akartál 

Kezdjük, az alapoktól! Mit jelent a keresőoptimalizálás, miben segíthet Neked? Angolul a SEO (Search Engine Optimization) a weboldalad keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti, vagyis a keresőmotorokban a minél jobb helyezés elérése a cél.
Melyik marketing eszközt éri meg a legjobban használni?

Melyik marketing eszközt éri meg a legjobban használni? 

Mikor, melyik marketing eszközt érdemes használni és miért?
Hogyan válhat profi megosztóvá az Open Graph segítségével?

Hogyan válhat profi megosztóvá az Open Graph segítségével? 

Ehhez először is tudni kell, mi az az Open Graph, és a közösségi média megosztásoknál hogyan lehet használni. A sima lájkvadászathoz képest ez már egy kifinomultabb módszer, ennek ismeretében világossá válik a Facebook-hirdetések lélektana, előre lehet tudni, mit fognak látni a látogatók a weboldalon. Ezt a témakört járjuk körbe ebben a cikkben, megmutatjuk, milyen beállításokat kell eszközölni a kívánt eredmények eléréséhez, és hogyan lehet ellenőrizni a megosztásokat.
A 9 top SEO sikerfaktor 2020-ban

A 9 top SEO sikerfaktor 2020-ban 

A Google algoritmusa több száz faktort súlyoz újra naponta, és ezekből keveri ki a találati listát.
PPC vagy SEO? Kinek, mikor melyik a jó választás?

PPC vagy SEO? Kinek, mikor melyik a jó választás? 

Kétségtelen, hogy ma már az online életben nem megyünk semmire megfelelő marketing nélkül. A tökéletes stratégia rendkívül fontos ahhoz, hogy szolgáltatásainkat vagy termékeinket értékesíteni tudjuk a világhálón.
Teljes lefedettséget biztosít a Google

Teljes lefedettséget biztosít a Google 

Sokaknak a Google-ről elsősorban annyi jut eszükbe, hogy a legnépszerűbb kereső, amelyben könnyen és gyorsan megtalálhatjuk, amit keresünk. Cégvezetőknek, marketingeseknek azonban fontos tudni, hogy a Google által működtetett csatornákon keresztül akár teljes online lefedettséget is elérhetünk egy reklámkampánnyal.
A Google Trends megmondja, mire kerestünk az idei évben

A Google Trends megmondja, mire kerestünk az idei évben 

Keresési szokásaink sokat elárulnak arról, hogy mi iránt érdeklődünk. A Google Trends szolgáltatásnak hála már egy időszakra vonatkozóan is meg tudjuk mondani, hogy milyen keresőkifejezések voltak a legnépszerűbbek. Szakértőnk, Tusnádi István segítségével ezekből a statisztikákból szemezgettünk.
Egy apró figyelmetlenség, és már tönkre is mentél

Egy apró figyelmetlenség, és már tönkre is mentél 

A Google mostani algoritmusfrissítése a hazai vállalkozásokat is érintette, a friss adatok szerint a vállalkozások közel 60 százalékának változott a forgalma a keresőóriás algoritmusának frissítését követően. Az ALH Consulting elemzése szerint most az olcsó és inkorrekt megoldásokat használó cégek jártak rosszul.

Szép csendben változott a Google algoritmusa 

2018-ban a Google hirdetési felülete nagy változáson ment keresztül. A reflektorfénybe az új kinézetű, ráncfelvarrott felület került, ami a szakmán belül is sokakat megosztott. Idén a Google véget vetett a türelmi időszaknak, és kötelezővé tette az új felület használatát – hívta fel a figyelmet a 7digits szakértője.

Milyen Facebook algoritmusváltozásokra számíthatunk jövőre? 

Több millió cégnek és hirdetőnek tud fejtörést okozni, ha Zuckerberg és csapata gondol egyet, és csavar egy kicsit a korábbi beállításokon. De azért nem reménytelen a helyzet, csak résen kell lenni, és oda kell figyelni a változásokra, a közelgő trendekre – hívta fel a figyelmet a 7Digits szakértője.

A SEO halott? 

A SEO halott. Keresőoptimalizálással kapcsolatban talán ez az a klisé, ami a legtöbbször elhangzik. Ha ez így van, akkor mi, SEO-sok számtalan cég zombi gyermekeit neveljük. És egész jó felnőttek lesznek belőlük – írja Minorics Dávid, SEO szakértő.

Mi köze van a papírtáskának a linképítéshez? 

Ahogy a 2000-es években ufóként néztek az online márkát építő cégekre, ma már majdnem ott tartunk, hogy az offline marketingre tekintenek ferde szemmel, ugyanis majdhogy feleslegesnek tartják. Szakértőnk szerint azonban nem szabad alábecsülnünk az offline hasznosságát.

Keresőmarketing-trendek: merre tart a Google különböző eszközökön? 

A keresőmarketing folyamatosan változik. Ma már nagyon sok stratégia nem működik, ami néhány éve még sikereket hozott. Ez elsősorban a Google fejlődéséből következik. A Google pedig a mi igényeinket elégíti ki. Hogy változtak meg a keresési szokásaink az elmúlt 3 évben? Minorics Dávid online marketingszakértő segítségével elemezzük a legfrissebb trendeket.

Hogyan hódítsunk meg egy robotot? 

Elég körülnézni a hazai weboldalakon ahhoz, hogy rájöjjünk: sajnos a keresőoptimalizálás sokak számára még mindig a kulcsszó babonás hajtogatását jelenti. De ami rossz a konkurenciának, az jó nekünk, mert ennek köszönhetően óriásit léphetünk előre ezen a területen, szakértőnk új Google-algoritmusokon alapuló tippjeivel.

2018-as SEO-trendek: mire érdemes készülni és mire nem? 

Mind fontosabb szerepet tölt be a keresőoptimalizálás, azaz a SEO a cégek marketingtevékenységében, azonban a keresők algoritmusainak változásaihoz állandóan alkalmazkodni kell. Szakértőnk, Papp Gábor segítségével megmutatjuk, mire lesz érdemes ügyelni 2018-ban.

A magyar webshopok fele nem biztonságos 

Komoly változások történnek az idei évben a Google-nél: az idei évtől az asztali és a mobil oldalaink értékét is a mobil eszközökön mérhető eredmények alapján fogja rangsorolni. Azok a webshopok, amik elaludják az átállást, sokat veszíthetnek ezen.

Trump és az online marketing 

Az online marketinggel foglalkozók tudják, ez az egyik legdinamikusabban változó terület ma. Számos platform létezik, ám ezek jelentős része a Facebook és a Google kezében van. A két óriásról beszélgettünk a szakma legjobbjaival, érintve a legfontosabb 2018-as trendeket. Arra is fény derült, hogyan hatott Trump megválasztása a magyar kkv-k online marketingjére.

Csendben zajlik körülöttünk a keresési forradalom 

A cím kissé ellentmondásos, mert épp a hangos, a hang alapú keresések száma van növekvőben. Ezt a hazai piacon még kevesen veszik észre, de már  egyre több az okostelefonokon végzett szóbeli keresés. Mit fog ez jelenteni a tartalommarketingben?

Az egyetlen biztos dolog 2018-ban a változás 

A 2018-as év eleje jó pillanat arra, hogy jobban szemügyre vegyük a piacon várható újdonságokat és hogy hogyan készüljünk fel rájuk. Ez jó pillanat arra is, hogy visszanézzünk az éppen lezárt évre és összegezzük mi is történt tavaly, mely trendek domináltak a piacon, illetve melyek voltak azok amik csak szóbeszédnek bizonyultak.

A kiberbűnözők keresőoptimalizálásban is hatékonyak 

A kiberbűnözők meglepően sikeresek a módosított, trójai Windows Movie Maker terjesztésében, amelynek célja, hogy pénzt csaljanak ki a figyelmetlen felhasználóktól. Az átverés terjedését a hamis oldalak keresőoptimalizálásával segítik a bűnözők, de a Microsoft 2017 januárjában visszavont ingyenes videószerkesztő szoftvere iránti folyamatos kereslet is könnyebbé teszi a kártevők terjesztését. Az ESET szakemberei összegyűjtötték az átveréssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, és hogy miként lehetünk biztonságban a kártevővel szemben.

Webshopot indított? Öt eszköz a sikerhez. Első rész. 

Elindította vadiúj, csini online áruházát. Szép a design, egyedi a logó, logisztika, könyvelés pipa. Ugyan névadáskor figyeltek arra, hogy könnyen megtalálható legyen az oldal, ez mégse lett elegendő a sikerességhez. De jó alapokra könnyű építeni, íme néhány eszköz, amivel megtolhatja szekerét. Cikksorozatunk első része a tartalomról szól.

Ezek voltak 2017 legnagyobb kihívásai marketing területen 

Sokan azt gondolják, hogy egy nagyvállalati digitális marketing a legkönnyebb dolog a világon. Óriási marketing büdzsék, kiszervezett folyamatok, kiépített brand. Milyen nehézség is lenne egy ilyen környezetben? A 7blog megkérdezett 20 nagyvállalati marketing vezetőt arról, hogy mi volt 2017-ben a legnagyobb kihívás számukra a digitális marketing területén.

Kulcsszó-kisokos haladóknak 

Sok SEO-val foglalkozó szakember és marketinges kezd egész ügyes lenni a kulcsszókutatást illetően. Egyre többen használnak különböző eszközöket és szoftvereket, ami nagyon jó hír. Az eszközrendszer fejlődésével ugyanis sokkal gyorsabban és hatékonyabban lehet dolgozni. De ehhez az is kell, hogy megfelelően tudjuk kezelni ezeket a tool-okat. Most egy ilyen workflow-ba akarok betekintést nyújtani. A kulcsszókutatásnak egy haladó, profi formáját fogom megmutatni, méghozzá a versenytárs és téma alapú kulcsszókutatást. Ez azért érdekes, mert ezt tényleg nagyon kevesen csinálják, pedig komoly lehetőségek rejlenek benne - írja Papp Gábor, SEO szakértő a The Pitch oldalán.

Így turbózzuk fel a webáruházat 

A online kereskedelmi vállalkozások számára egyenlő lehet a túléléssel, hogy könnyebben kezelhető, minél inkább felhasználóbarát webshopot üzemeltessenek. A vészesen közeledő karácsonyi őrület előtt – amikor jelentősen megugrik a látogatószám – Nagy Gábor, a Growthery SEO Agency szakértője ad néhány jó tanácsot, amiket érdemes megfogadnia minden webshop-üzemeltetőnek!

A kulcsszavainkat is lenyúlhatja a konkurencia? 

A weboldalak keresőoptimalizálása sok idő- és munkaráfordítást igényel, amelyet a legtöbb vállalkozás kiszervez erre szakosodott vállalkozásoknak. A SEO cégek a munkájuk során gyakran teljesen átalakítják a weboldalt, beleértve annak szerkezetét, szövegeit, technológiáját is. A SEO-t végző vállalkozás oldaláról pedig gyakran felmerül a kérdés, hogy vajon ez az egyébként bonyolult szellemi tevékenység szerzői jogi védelemben részesülhet-e? Védi-e őket bármilyen jogi oltalom?

Kell engedély az átlinkeléshez? 

Az internet és a szerzői jog kapcsolata számtalan jogi kérdést vet fel, amelyek egy részét a meglévő jogi szabályozás alapján nem egyszerű megválaszolni, mivel a jogszabályok megalkotásakor még nem lehettek tekintettel az internet rohamos fejlődésével előtérbe kerülő egyre újabb kérdésekre..

Díjazni fogja a gyorsabb weboldalakat a Facebook algoritmus mobilon 

A mottó: az élet túl rövid ahhoz, hogy három másodpercet várjunk egy weboldal betöltődésére.

SEO: nulláról az első helyre 

Másfél évvel ezelőtt jött létre a keresőoptimalizálással foglalkozó blog, a ThePitch. Az oldal alig egy év alatt az élre került a hazai oldalak találati listáján. A keresőoptimalizási sikersztori hátteréről beszélgettünk Papp Gábor alapítóval.

Mit csináljunk a cégben a nyári holtszezon alatt? 

Itt a nyár, tenger, Balaton. Pár nap szabadságot ilyenkor még a sztahanovisták is kivesznek. A turizmus csúcsra pörög, jól megy a fagyiárusoknak, a jégkrémgyártóknak, és sörből is ilyenkor fogy a legtöbb. Azonban más szektorok szereplői ilyenkor általában kényszerpihenőre mennek, lelassul az üzlet és a cégen belüli élet is. De azért nem érdemes mindennel leállni, sőt egyes területeket ilyenkor lehet a legjobban felpörgetni.

Tippek és tények sikerre vágyó startupoknak 

A szezonális vásárlási időszakok hosszának állandó növekedésével a fogyasztói igények és várakozások megváltoztak. A vásárlók már a kisebb online üzletektől is ugyanazt az egyszerű és zökkenőmentes vásárlási élményt várják, amit a legnagyobb nemzetközi oldalakat böngészve tapasztalhatnak. Mit tehetünk, hogy a nagyokhoz hasonló élményt jelentsen a nálunk történő  vásárlás? Szerencsére számos dolog áll rendelkezésünkre, amivel a nyári időszakban felvehetjük a harcot a nagyokkal. PayPal összeszedett néhány kulcsterületet!

Hogyan válasszunk SEO tanácsadót? 

Szeretné, hogy valóban több látogató érkezzen a keresőkből a weboldalára? A SEO is egy szakma, vagyis ha valódi eredményekre vágyik, szakemberre lesz szüksége. De hogy válasszuk ki?

Linkgyűjtemények: 5 szempont a megfelelő kiválasztásához 

Sokszor hallani, hogy a linkgyűjtő oldalak kora lejárt, már nem érdemes ezekre építeni a keresőoptimalizálást. Szakértőnk szerint viszont nem mindegy, milyen oldalról van szó pontosan.

Most már nem luxus a biztonság, hanem követelmény 

Kisebb forgalmat és kevesebb vevőt hozhat a vállalkozásoknak a Chrome és a Firefox újítása. Mostantól ugyanis feltűnően figyelmeztet a két böngésző a nem biztonságos weblapokra. A Google a keresésekben is háttrébb sorolódnak az ilyen oldalak.

Már büntetés jár a pop-up hirdetésekért 

A Google hivatalos blogján jelezte, hogy elindult a felugró ablakokat használó weboldalakat érintő büntetése. Gondban lehetnek a webáruházak, akik akciókat hirdetnek a pop-up ablakokban és azok az oldalak, amelyek így biztatnak like-olásra. Íme, a részletek!

Így tudhatja meg, miben sántikálnak a konkurensei 

Jó lenne tudni, hogy mivel foglalkozik éppen a konkurencia, mégis kevés vállalkozás foglalkozik tudatosan a versenytárselemzéssel. Adunk néhány tippet a használható elemzési stratégiához!

Még mindig a Google hozza a legtöbb vásárlót 

Vannak olyan online marketing szakemberek, akik évek óta a SEO (azaz a keresőoptimalizálás) halálát vizionálják, és ezt azzal magyarázzák, hogy az átlag felhasználó keresési szokásai olyan mértékben változtak meg, hogy a SEO felett – egyszerűen - eljárt az idő. A legújabb kutatások azonban mást mutatnak: a Google-al érdemes készülni a karácsonyra.

Több tízezer magyar cég weblapját büntetheti a Google 

Üzent a Google a nem biztonságos oldalaknak: jövőre a Chrome feltűnően jelzi majd, ha SSL nélküli lapra navigálunk.  A biztonsággal eddig kevesebbet törődő magyar vállalkozásokat is büntetni fogja a legnépszerűbb webes böngésző új intézkedése.

Tiszta lappal indít a Google 

Új, évek óta várt algoritmust indított útjára a Google a napokban, amely jelentősen átalakíthatja a keresésekre adott válaszokat. Ezzel egy időben a cég törli az összes korábbi büntetést. Az új algoritmus a spam linkeket elértékteleníti, de nem bünteti érte a weboldal-tulajdonosokat.

Külföldre vándorolnak a reklámpénzek 

A kis- és középvállalatok által leggyakrabban alkalmazott 10 marketingeszközből 9 online. A Facebook jelentősége tovább erősödött a hirdetők körében. A kis cégek már átlagban kétmillió forint felett költenek marketingre, de sajnos még „importra”: a pénz jobbára a Facebookhoz és a Google-hoz kerül.

3 SEO tévhit, amit a Google akar elhitetni velünk 

A keresőoptimalizálással minden neten jelen lévő vállalkozásnak foglalkoznia kell és annyi különböző jónak hangzó tanáccsal találkozni, hogy nehéz eldönteni, mi az igaz - és még a Goolge sem mindig segít. Szakértőnk segít eloszlatni három tévhitet.

Mobil nélkül? Öngyilkosság 

Amikor az emberek nagyobb része már mobilról netezik, sőt, a fogyasztók egyre nagyobb része a telefonjáról vásárol, a nem mobilbarát oldalak biztos kudarcra vannak ítélve. A megoldás a fejlesztés, és nem dőlhetünk hátra, ha az oldal reszponzív. Ez csak az első lépés – emelte ki Sepsey Barna a Piac&Profit által szervezett konferencián.

A kiváló weboldalak titkos fegyvere: a keresősáv 

A legtöbb weboldalon van valamiféle keresési lehetőség, de inkább csak azért, mert úgy szokás. Pedig az oldalon belüli keresés lehetősége – persze csak ha jól működik, a hatékonyság titkos fegyvere lehet.

Büntet a felugró ablakokért a Google 

A Google hivatalos blogoldalán jelentette be, hogy 2017. január 10-én új algoritmikus büntetést vezet be azon mobil weboldalak esetén, amelyek túlzott mértékben használnak felugró ablakokat.

Újabb dologért kér pénzt a Google 

Fizetőssé válik a Google eddig ingyenesen használható AdWords kulcsszótervezője. Aki keveset fizet, korlátozott adatokat kap. Még nem tudni, mennyi a limit.

Félnek a SEO-tól az amerikaiak? 

Míg Európában és Magyarországon egyre több keresőmarketinggel (Search Engine Optimization- rövidítve: SEO) foglalkozó szakemberre van szükség, addig Amerikában pont itt spórolnak a vállalatok.

Így lehet mobilbarát a weblapunk 

A friss kutatások szerint már nem csak a fiatalok, de az ötvenes korosztály is szívesen böngész mobilról. Percek kérdése, hogy áttörjön a mobilos vásárlás is, ráadásul a Google is díjazza - nem kérdés tehát, hogy szükség van mobilbarát weboldalra. Kérdés, milyen legyen.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon  

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban.

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Cégblog

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest  

A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek alapján a magyar gazdaság gyengébben áll a többi régiós országhoz képest.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo