pláza

kiskereskedelem, kiskereskedelmi ingatlanok, pláza, vasárnapi boltzár

Újraélednek a bevásárlóutcák

piacesprofit.hu

A magyarországi kiskereskedelmi forgalom továbbra is egészségesen növekszik, az alig egy évig tartó vasárnapi boltzár feloldása is hajtotta a lendületet 2016 első félévében. Sorra nyílnak az új üzletek a korábban kiürült bevásárlóutcákban, de közben a plázáknak is jól megy a szekér.

Tovább olvasom »
pláza, vasárnapi nyitvatartás, vasárnapi zárva tartás, vasárnapi zárvatartás

A vasárnapi vásárlók harmada teljesen eltűnt

piacesprofit.hu

A plázákat érintette legsúlyosabban a vasárnapi zárva tartás. Vagy be kellett zárniuk, vagy csak a mozi miatt tartanak nyitva – félházzal. Aki nyitva tart, az a mozi mellett csak a vendéglátósok miatt teszi, a vasárnapi vásárlók harmada pedig eltűnt a házakból – derül ki a Népszabadság körkérdéséből.

Tovább olvasom »
pláza, trend, vásárlás

Jön az outlet mánia?

piacesprofit.hu

2013-ban valódi outletes vásárlási mánia fog kitörni – mondja a csalhatatlan jóslatairól híres amerikai gazdasági- és kiskereskedelmi elemző, Chris Boring. A trend a gazdasági recesszió elhúzódásával Magyarországon is megjelenhet, érdemes ezért áttekinteni, hogy honnan hová tart a hazai outlet vásárlási kultúra.

Tovább olvasom »
bevásárló központ, kiskereskedelem, pláza

Háromból egy látogató csupán nézelődik a plázákban

piac-profit.hu

Az elmúlt években országosan mért 19 bevásárlóközpont adatait rögzítő GfK benchmark adatbázis és a GfK Bevásárlóközpontok tanulmány szerint a bevásárlóközpontok kedvelt vásárlási helyszínek. A központok látogatóinak ugyan nagyobb arányát adják a nők, mint a férfiak, ám jelentősek a különbségek az egyes házak között. Átlagosan 64 percnyi időt tölt egy látogató egy-egy plázában.

Tovább olvasom »
bevásárló központ, építőipar, pláza

Soha nem épült még ennyi pláza mint most

piac-profit.hu

A globális bevásárlóközpont-fejlesztések rohamtempóban folytatódnak. A bővülő középosztály és a kereskedők terjeszkedése példa nélkül álló építkezésekhez és új központok nyitásához vezet, főleg a feltörekvő piacokon. – derül ki a CBRE globális ingatlan-tanácsadó legfrissebb kutatási adataiból.

Tovább olvasom »
kereskedelem, kiskereskedelem, pláza, tudatos vásárló, vásárlás

Van élet a plázák után?

Timár Gigi

Az elmúlt ötven évben Amerikában a bevásárlóközpontok közösségi helyekből a régi vásárlói szokások emlékhelyeivé változtak át. Úgy tűnik, mégsem a bevásárlóközpontoké a jövő?

Tovább olvasom »