Piacszerzés cikkek


Külpiaci terjeszkedés: ügyfélszolgálat nélkül meg se próbáljuk

Külpiaci terjeszkedés: ügyfélszolgálat nélkül meg se próbáljuk 

Az internethasználat fellendülése pozitívan tükröződött az üzleti szegmensben is, és a magyar webáruházak immár nyugodtan kínálhatják termékeiket Európában és az egész világon egyaránt. Van azonban egy dolog, talán a legfontosabb, amire a külföldi piacokra való kiterjesztéskor gondolni kell az adott országban, és ez az ügyfélszolgálat – hívták fel a figyelmet az Expandeco szakértői.
Alig merészkednek át a határon a magyar cégek

Alig merészkednek át a határon a magyar cégek 

A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások mindössze ötöde végez exporttevékenységet, és a külpiacra lépő új szereplők aránya is alacsony. Pedig a külföldi értékesítés jócskán növeli a bevételeket: a már exportálók forgalmának átlagosan egynegyede származik külpiaci tevékenységből.
Újabb cég csatlakozik a beszállítói programhoz

Újabb cég csatlakozik a beszállítói programhoz 

Csatlakozik a GE Hungary csoport a Nemzeti Beszállítói Programhoz – jelentette be Varga Mihály az erről szóló szándéknyilatkozat aláírásakor. A nemzetgazdasági miniszter kiemelte: a beszállítói fejlesztési projekt lehetővé teszi, hogy az eddiginél nagyobb arányban járuljanak hozzá a hazai vállalatok a magasabb hozzáadott értékkel bíró termékek fejlesztéséhez és gyártásához.
Ajándék vagy áru? Az üzleti kommunikáció dilemmája

Ajándék vagy áru? Az üzleti kommunikáció dilemmája 

„Te jó ég! Ha ilyen értékes nála az a tudás, amit ingyen ad – hát akkor milyen lehet az, amiért még fizetni is kell?!” Ezt a hatást kell Önnek is elérnie a célközönségénél az online üzleti kommunikáció egyik alapelve, az „adok, hogy adj” szabálya alapján.
Nem kell mindig eladni az eladáshoz

Nem kell mindig eladni az eladáshoz 

Egy ingyenes cégjegyzék önmagában semmit sem ér, ha nem használja ki okosan az ember az üzleti partnerkeresésben! Szakértőnk 5 tippje következik, hogyan hatékonnyá tegyük azokat az alkalmakat is, amikor nem direktben értékesítünk.
Nem biztos, hogy jó ötlet Moszkva felé kacsingatni

Nem biztos, hogy jó ötlet Moszkva felé kacsingatni 

Közel 30%-os zuhanás után a globális pénzügyi válság közepén tapasztalt 2009-es szint alá esett az Oroszországba irányuló 2015 első félévi magyar export értéke, elsősorban az európai uniós embargós intézkedések és a gyenge rubel eredményeképpen - állítja az Atradius Hitelbiztosító. A tavaly és idén is gyengélkedő orosz gazdaság 2016-ban magához térhet, azonban a hatalmas lehetőségekkel kecsegtető orosz piac „békeidőben” is nehéz falat lehet a magyar cégeknek.
Nemcsak Magyarországon lehet fejleszteni uniós pénzből

Nemcsak Magyarországon lehet fejleszteni uniós pénzből 

Magyarország is befizetője annak az Európai Uniós pályázati alapnak (Európai Fejlesztési Alap - EDF), amelyet nagyrészt afrikai országok fejlesztését segíti elő. Az Alapból finanszírozott programokra, projektekre magyar cégek is pályázhatnak.
Magasabbra kapaszkodhat a startup egy multi hátán

Magasabbra kapaszkodhat a startup egy multi hátán 

Sok esetben könnyebb érvényesülnie egy startup cégnek, ha egy nagy vállalattal vagy annak támogató programjával megerősíti jelenlétét. Kvázi, a hátán kapaszkodik. Ez legjobban akkor működik, ha a cég is nyitott és ugyanezt szeretné, továbbá ehhez programokat, lehetőséget kínál.
Végrehajtók cincálják a könyvbirodalmat, mit hoz ez a kisboltoknak?

Végrehajtók cincálják a könyvbirodalmat, mit hoz ez a kisboltoknak? 

Az Alexandra mögötti Pécsi Direkt Kft. bő egy éve került nagyon közel a csődhöz, azóta tűzoltás folyik, a helyzet azonban nem stabilizálódott. Vajon a mamut leölése hozhat-e jót a kicsiknek? Erről kérdeztük a Kossuth kiadó vezetőit és az egyik legrégebbi is legsikeresebb magán könyvesboltost a Láng Téka vezetőjét.
Magyar webshopok: irány a külföldi piac!

Magyar webshopok: irány a külföldi piac! 

Nem szabad alábecsülni a nemzetközi értékesítésben rejlő lehetőségek mértékét. 2014 első félévében 21 százalékkal növekedett a Magyarországra érkező PayPal fizetések volumene az elmúlt év azonos időszakához képest.

Hogyan váljunk beszállítóvá? 

A legtöbb beszállítót foglalkoztatók egyike a Bosch Csoport. Javier González Pareját, a magyarországi cégcsoport vezetőjét kérdeztük arról, hogy hogyan válhat egy hazai kis- vagy középvállalat a Bosch beszállítójává.

Megéri egzotikus tájakra látogatni! 

Hatalmas növekedési lehetőségek, kiaknázatlan piacok várják a cégeket a világ tőlünk nagyon távol eső szegleteiben. Jóllehet nagy kihívást jelent betörni az üzleti kultúrájukban, szokásaikban is eltérő piacokra, de sikertörténetek bizonyítják, hogy nem lehetetlen. A KKV-AKADÉMIA előadásain gyakorló üzletemberek és az egyes régiók szakértői villantják fel a lehetőségeket, és mutatják be a tudnivalókat országcsoportonként.

Beszállítónak lenni nem könnyű, de a legjobb piacszerzési mód 

Mind a szabályozási környezet, mind az igénybe vehető támogatások tekintetében kifejezetten kkv-barátnak mondható a hazai gazdaság, piac hiányában azonban ez mit sem ér. A kis- és közepes méretű vállalkozások számára továbbra is a multinacionális vállalatokkal kialakított beszállítói kapcsolat az egyik legelőnyösebb piacszerzési alternatíva, ezt azonban sem megszerezni, sem megtartani nem könnyű.

Pénz a kirakatban 

Megjelent a Piac&Profit szeptemberi száma, benne az ingyenes Energia Trend magazinnal. Az innovatív, az új utakat kereső vállalkozók elengedhetetlen üzlettársa, a Piac&Profit ebben a hónapban is sok hasznos információval, sikertörténetekkel segít sikerre vinni vállalkozását.

Hat magyar divatcég mutatkozott be Brno-ban 

A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) magyar standdal jelent meg a Brnoban megrendezett Styl nemzetközi divatkiállításon. A Styl a Cseh Köztársaság, Szlovákia és egyben a közép-kelet-európai országok legnagyobb nemzetközi divatvására, melyen közel 300 kiállító mutatta be a következő szezon kollekcióit és divatirányzatait.

Akciózni mindig megéri. De hogy csináljuk? 

Az akciók minden kereskedelmi területen a leggyakrabban használt értékesítésösztönző eszközök közé tartoznak. Mindenhol villognak a vörös „SALE” feliratok, a százalékjelek és a dátumok, hogy meddig él a különleges ajánlat. Mit tud az akció, amit nem lehet túlszárnyalni?

Pénzügyi rugalmasság kell a német terjeszkedéshez 

A német cégek egyik fontos elvárása beszállítóikkal szemben a pénzügyi rugalmasság - hangzott el Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara Közel a német piac! című konferenciáján kedden, Veszprémben.

Mozdítsuk meg a piacot! 

Megjelent a márciusi Piac&Profit, fókuszban a piacszerzés témájával a mai, nehéz helyzetben. Foglalkozunk többek között a kismamák vállalkozóvá válásával, de bankkártya-kalauzzal is segítjük a vállalkozókat, sok más, az új utakat kereső vállalkozókat érdeklő és segítő téma mellett.

Szűkül a belső piac? Irány a szomszéd! - Román-magyar Üzleti Fórum 

Február 20-án kerül megrendezésre Budapesten a BKIK és a Piac & Profit közös szervezésében a román-magyar üzleti fórum, amelyen a szomszédos országban rejlő üzleti lehetőségekről szóló és az üzleti tervek finanszírozásához szükséges információkat kapják meg a hazai kis- és középvállalkozások.

Bankkártya helyett mobil 

A mobilfizetés egyre elterjedtebb Magyarországon – egy tavalyi felméréssorozat szerint a hazai mobiltulajdonosok 12 százaléka legalább hetente egyszer mobilja segítségével rendezi számláját.

Itt a nagy lehetőség, de sok a buktató 

Ha csak az itthoni piacok szűkülése kényszeríti ki a külpiaci terjeszkedést, veszélyes vizekre tévedhet a kisvállalkozás. A sikerhez egyéni ambíciók kellenek. Íme a sikeres külpiacra lépés 6 pontja.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon  

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban.

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Cégblog

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest  

A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek alapján a magyar gazdaság gyengébben áll a többi régiós országhoz képest.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo