Online cikkek


Gigászi átrendeződés a magyar online piacon

Gigászi átrendeződés a magyar online piacon 

Korábban a Jófogás volt a magyar onlinebiznisz csúcstartója.
Megdőlt a 120 milliós közösségi finanszírozási rekord Magyarországon

Megdőlt a 120 milliós közösségi finanszírozási rekord Magyarországon 

Van az EU pénzeknek alternatívája.
Magyarországon először egy nap alatt érkezhet hitel úgy az igénylő számlájára, hogy csak ül egy számítógépnél

Magyarországon először egy nap alatt érkezhet hitel úgy az igénylő számlájára, hogy csak ül egy számítógépnél 

Már bankfióki látogatás nélkül is vehetnek fel hitelt a CIB Bank egyes kisvállalati ügyfelei, miután számukra is elérhető a teljesen online igénylés lehetősége bizonyos hiteltermékek esetén. A Magyarországon eddig egyedülálló szolgáltatás révén az ügyfelek akár egy nap alatt az egyedi igényeikhez igazodó finanszírozáshoz juthatnak, kedvező kondíciók mellett.
Világvége hangulatban az oltatlanok, legalábbis ez derül ki a vásárlási szokásokból

Világvége hangulatban az oltatlanok, legalábbis ez derül ki a vásárlási szokásokból 

Újra fellendülőben van a bolti vásárlás egy nemzetközi felmérés szerint. Az online kereskedelem bővülése mellett boltba is többet megyünk a PwC felmérése szerint - közölte a tanácsadó cég.
Értelem és érzelem: már új igényekkel fordulunk az online világ felé

Értelem és érzelem: már új igényekkel fordulunk az online világ felé 

A COVID-19 miatt megjelenő online megoldások használatával a lakosság digitális érettsége hatalmasat fejlődött. Azonban az emberek továbblépnének: szeretnék, ha az online interakciók sokkal emberközpontúbbak lennének.
Nem bírnak leszállni a magyarok az internetről – hozzánk nőtt az okostelefon

Nem bírnak leszállni a magyarok az internetről – hozzánk nőtt az okostelefon 

A magyar népesség jelentős része – 44 százaléka – a zsebében lévő okostelefonjával folyamatosan csatlakozik a világhálóra, amiről még éjszakára sem kapcsolódik le. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság tavaly év végi piackutatása szerint az ötvenes korosztály nagyjából 30 százaléka nem szokott netezni a mobilján, a hatvanasoknál ez az arány nagyjából 50 százalék, 70 felett pedig körülbelül 60 százalék.
Felkészülés az új ügyfélhitelesítésre - mire kell majd figyelni?

Felkészülés az új ügyfélhitelesítésre - mire kell majd figyelni? 

2021. január 1-én Európa legtöbb országában, így Magyarországon is életbe lép az e-kereskedelmi csalások visszaszorítását célzó erős-ügyfélhitelesítés (Strong Customer Authentication, SCA) rendelet. A változás nemcsak a bankokkal szemben támaszt elvárásokat, hanem az elektronikus fizetések, valamint az online vásárlások felhasználói élményét is nagyban befolyásolhatja - derül ki a Visa közleményéből
Új portál indult – itt a Családi magazin

Új portál indult – itt a Családi magazin 

Családdal, gyermekneveléssel kapcsolatos új, internetes portál indult Családi-magazin.hu néven.
Ennyit mobiloznak el a fiatalok

Ennyit mobiloznak el a fiatalok 

Havonta átlagosan 4700 forintot költenek mobiltelefonálásra, internetezésre a fiatalok. A K&H ifjúsági indexe szerint a döntő többség ahol lehet, ott az ingyenes wifit használja.
Nem tudunk leszokni a személyes ügyintézésről

Nem tudunk leszokni a személyes ügyintézésről 

Még mindig a személyes ügyintézésben hisznek az emberek, az online csatornák hatékonyságában nem nagyon bíznak – derül ki a Biztosítási Szemlében közzétett kutatásból.

Az eladónak követni kell a vásárló szokásait 

Az ipari vásárlók demográfiai változásai szükségessé teszik, hogy az őket kiszolgáló cégek is alkalmazkodjanak a változó vásárlói elvárásokhoz, és gyorsabb, ügyfélcentrikus szolgáltatásokat nyújtsanak.

Ezzel a kóddal még nagyobb biztonságban leszünk 

Az internetes biztonsági kód szolgáltatás bevezetésével újabb hitelesítési megoldás védi a kártyabirtokosok online biztonságát, amely 2019. szeptember 14-től kötelező lesz a bankok és az ügyfelek számára.

Mennyit ad érte, ha magyar? 

Az online és az offline üzletekben egyaránt növekvő tudatossággal jár-kel a magyar vásárló.  Minden második hazai érdeklődő például kifejezetten a helyit keresi – derül ki a Cetelem kutatásból. 

Ezért nem használjuk bankolásra a telefonunkat 

Bár pénzügyeik kezelésében felkészültebbek a magyarok, mint a régió többi országának lakosai, az internetes banki szolgáltatások népszerűségét csökkenti, hogy hazánkban az átlagnál is jobban aggódnak személyes adataik biztonságáért az emberek – mutat rá az EY kutatása. 

Az online ügyintézés a mindennapjaink része 

A hétköznapi teendőink nagy részét már online intézzük: ilyen az ételrendelés (52%), a szállásfoglalás (45%), a hivatalos ügyintézés (43%) vagy szerződésmódosítás (29%)1. A nagyobb pénzmozgással járó teendőkkel viszont óvatosabbak vagyunk.

Felkínáljuk magunkat a tolvajoknak, aztán csodálkozunk 

Az online térben, a rövid távú haszon érdekében felelőtlenül megosztott adatok sokkal védtelenebbé teszik a felhasználókat, mint gondolnák – derül ki a Kaspersky Lab új kutatásából.

Már a nagyi is posztolja a szelfit 

Az ötvenesek körében is egyre népszerűbb az okostelefon, és a fotót megosztó hetven éven felüli netezők negyede posztolt már szelfit magáról – egy friss kutatás szerint.

Miért fontosabb az okostelefonunk, mint a randizás? 

Ne is áltassuk magunkat, totális okostelefon-függőségben élünk. Egyre fontosabb és nélkülözhetetlenebb számunkra az, hogy állandó összeköttetésben legyünk a világgal a telefonunkon keresztül. Enélkül olyan, mintha megszűnne az életünk, nem tudunk mit kezdeni magunkkal. Lassan elfelejtünk offline létezni, derült ki egy új, nyolc országra kiterjedő felmérésből.

Itt az új világ a bankok nyakán 

Hatalmas versenyre készülhetnek a klasszikus pénzintézetek a fintech cégeket és startupokat is helyzetbe hozó új EU-s rendelet miatt. Az első, új típusú szolgáltatást végző hazai fintech cég már meg is kapta a működési engedélyt az MNB-től. 

Gombnyomásra jöhet a kölcsön 

Egy friss jogszabályváltozásnak köszönhetően a jövőben jelentősen bővülhet a Magyarországon elérhető online személyi kölcsönök piaca. Gyorsan elterjedhetnek azok a szolgáltatások, amelyekkel okostelefonon vagy laptopon keresztül, akár utazás közben, munkaidőn kívül is igényelhetünk személyi kölcsönt. 

Rendeljen Teslát mobilon 

Elon Musk, a Tesla villanyautók gyártója, takarékoskodni akar. Bezárja boltjait, elbocsát alkalmazotakat – ezentúl interneten lehet majd Teslát rendelni.

Olyan, mintha két tanú előtt írna alá 

Chipkártya és segédeszköz nélkül, akár okostelefonon is aláírhatunk teljes bizonyító erejű magánokiratnak megfelelő joghatással. Az így létrehozott minősített e-aláírást az unió minden országában elfogadják, teljes bizonyító erejű magánokiratnak felel meg.

Kínából hozatták az ajándékokat a magyar fiatalok 

Internetes webáruházak, bevásárlóközpontok és hipermarketek a nyertesei a karácsonyi vásárlási láznak Magyarországon. Egyre többen használtak valamilyen applikációt is az ajándékok beszerzésére – derül ki egy friss elemzésből.

Az élmény szinte fontosabb mint a vásárlás 

Az online kereskedés gyors terjedésével sokan kételkednek az üzletek, a bevásárló-utcák jövőjében. Valójában pedig nem kiszorításról, hanem az on- és az offline kereskedelem új munkamegosztásáról van szó.

Igen, lehet stresszmentes a karácsony 

Az ajándékvásárlás a magyarok számára különösen nagy kihívást jelent, aminek egyik oka, hogy egyre később kezdünk ajándékokat keresni: tavaly még 83% volt azoknak az aránya, akik a karácsonyt megelőző négy hétben már vásároltak valamit, idén viszont már csak 64% gondol ilyen korán a meglepetések beszerzésére.

Itt az impact turizmus: a turista, az ökoszisztéma és a helyiek is jól járnak 

Az etikus turizmust választó turisták tesznek azért, hogy vendégeskedésükkel ne rombolják az ökológiai kincseket, s az utazási desztináción elköltött pénz segítse a helyi közösség megélhetését és jövőjét is, nemcsak az üdülőparadicsom tulajdonosát.

Rengeteg időt visszakaphatunk az online vásárlással 

Akár öt órát is megspórolhatunk a vásárlásnál, ha online rendelünk és házhozszállítást kérünk.

Reklámban Magyarország jól teljesít 

A közép- és kelet-európai reklámpiac rohamléptekkel nőtt az elmúlt évben is, értéke elérte a nettó 13 milliárd eurót. Bár a televízió maradt a legjelentősebb hirdetési felület a térség legtöbb országában, az online platformok szinte mindenütt egyre jobban felzárkóztak mögötte.

Izgulunk az adatainkért, miközben önként átadjuk azokat 

A hazai internetezők kétharmada aggódik a róla tárolt információk biztonsága miatt, az adatvédelmi tájékoztatókat mégis csak a megkérdezettek mintegy 20 százaléka olvassa el – hangzott el a témában rendezett konferencián.

Reggel kinézünk valamit, estére drágább lesz 

Míg a városi üzletekben az árak nagyjában-egészében állandók, az internetes kereskedelemben vagy például a benzinkutaknál állandóan változnak. Ez bosszantja a vásárlókat – még abban az esetben is, ha jól járnak.

Karácsony után durván elszállnak az árak 

A cégek karácsonykor még kivárnak, de jövőre drasztikusan emelkedhetnek az online rendelések szállítási költségei, mert határaihoz érkezik a kapacitás.

Figyelni kell a jelekre, az internetes keresők is jelzik a klímaváltozást 

Az időjárás tartós változása mérhetően kihat az online vásárlási szokásokra is. A vállalkozásoknak fel kell ismerni a jeleket, és alkalmazkodniuk kell a klímaváltozáshoz.

Erre érdemes figyelni, ha online rendel karácsonyra 

A karácsony előtti hetekben kiemelkedő a csomagforgalom, illetve a nemzetközi bejövő küldemények száma. A Magyar Posta arra figyelmeztet, hogy az online vásárláskor figyelembe kell venni a webáruház által jelzett szállítási időt és a vámszabályokat. 

Ügyfélélmény: jónak lenni már nem elég 

Olyan ügyfélélményt kell nyújtani, ami felülmúlja a fogyasztó várakozásait. Ez a vásárlói lojalitás záloga. Ennél kevesebbet, vagyis a kielégítő színvonalú terméket vagy szolgáltatást máshol is könnyen kaphat az ember. Erről is szó esett a Piac & Profit Ügyfélélmény - 2018 konferenciáján.

Az új csodafegyver: a képalapú keresés 

Nem érdemes sok szót vesztegetni arra, mennyire hatja át az internetet, a tágan értelmezett médiát és úgy általában az életünket a vizualitás. Látjuk mindannyian. Ömlenek a fotók, videók, animációk mindenhonnan: a kép előre jön, a szöveg háttérbe szorul. A keresésben is.

Mobilon böngészünk, de az asztalon vásárolunk 

Az online kereskedelem töretlenül halad előre: a felmérések szerint az elmúlt négy évben közel megduplázódott a forgalom. A GKI Digital adatai szerint miközben a kiskereskedelem egésze 2017-ben „csak” hozzávetőleg 6%-kal bővült egy év alatt, addig az online piac csaknem 18%-kal tudta növelni bevételeit. Adatok szerint a legtöbben mobilon válogatnak az ajánlatok között, a vásárlást azonban asztali gépről intézik.

Így szerezhetünk még több online ügyfelet 

Az augmented reality (vagy röviden csak AR, magyarul leginkább kiterjesztett valóságként terjedt el) lényege, hogy a valóságot összevegyítse nem létező dolgokkal. Működése tulajdonképpen egyszerű, a benne rejlő lehetőségek határtalannak tűnnek az e-kereskedelem és a marketing terén is.

A személyes kapcsolatban jobban bízunk, ha kárunk van 

Csak június első felében közel 1 milliárd forint értékű káresetet regisztrált a Generali. A társaság adataiból az is kiderül, hogy a vagyonkárok bejelentésére már ugyanannyian használják az online csatornákat, mint a call centert, de továbbra is a tanácsadón vagy alkuszon keresztül történő bejelentés a legnépszerűbb.

A sikeres webáruházak már tartalomszolgáltatók is 

A jó termékeknél és a jól használható website-nál többet kell ma már nyújtani a vevőnek. Olyan történetbe kell belehelyezni, ami vásárlásra serkenti és lojalitást ébreszt benne, derült ki a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján.

Bátorság nélkül nem leszel véleményvezér 

Bloggerek, YouTuberek, vloggersztárok, véleményvezérek alakítják ízléseinket és hatnak a vásárlásainkra. Vavrek Balázs, a Piac & Profit marketingkonferenciáinak karakán "megmondóembere" beszélt arról, hogyan válhat valaki véleményvezérré és mi jó származik ebből egy-egy márkának.

Az online kupon még több vásárlásra csábítana 

Annak ellenére, hogy sokan kész bevásárlólistával vágnak neki az üzleteknek, egy vonzó kupon arra ösztönözheti a fogyasztókat, hogy megvásároljanak valamit, amit egyébként nem terveztek.

Botok és kamu követők az influencer marketingben 

A Unilever az influencer marketing reformjára szólította fel a márkákat és a reklámügynökségeket. Sokszor nem lehet pontosan tudni, egy YouTube-sztár vajon anyagi érdekből dicsér egy terméket vagy önzetlenül, s követői száma, vagyis az influencer népszerűsége is kétségbe vonható.

Az Y generáció is jár boltba, de szeretne több élményt 

Sokan gondolhatják a 18-35 évesekről, hogy a vásárlásnak csak az online formáját preferálják, ám ez a Cetelem Körkép eredményei szerint inkább az internetes és fizikai boltok egymás mellett élését tartják üdvözítőnek. Figyelemre méltó például, hogy az Y-ok 57 százalékának kifejezett örömet okoz, ha üzletben vásárolhat.

Ezért követ téged a hirdetés 

Hogyan működik a fogyasztó agya? Hogyan lehet vásárlásra ösztönözni? Milyen szokások figyelhetők meg a vásárlók körében? A téma szakértői a legfrissebb trendeket ismertették a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján.

Nem tiltani, tanítani kell a gyereket az internetre 

A mai kisgyerekes szülőknek nemcsak az okoz fejfájást, hogy mennyi időt töltenek a gyerekeik a világhálón, hanem hogy ott milyen egyéb veszélyeknek vannak kitéve. Emiatt a szülők harmada igyekszik csökkenteni a gyerekek online töltött idejét és így próbálják megvédeni gyerekeiket az online világ kockázataitól.

Tíz éve írtuk az első sms-t a levegőből 

Az Emirates engedélyezte elsőként, hogy az utasok repülés közben is mobilozhassanak. Előzőleg, több mint húsz évig szabály volt minden utasszállító repülőgépen, hogy az elektromos eszközöket kötelezően ki kell kapcsolni.

Húsvétra újra felpörög a forgalom 

Pörög a belföldi turizmus: ötszörös forgalmat hoz a nyuszi a szálláshelyeknek. Az apartmanok és a vendégházak mellett a négycsillagos hotelek ajánlatai a legvonzóbbak.

Már a leggazdagabbak is csak mobilon bankolnak 

Évtizedek óta volt általános vélemény a bankoknál a gazdagok vagyonának kezelésénél: a személyes kapcsolat a legfontosabb. Napjainkban viszont a svájci milliomos gyakrabban veszi fel a mobiltelefont, mint hogy bankárával tárgyaljon.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Adózás

Apa és fia állította ki a fiktív számlákat, de hamar megbuktak a NAV-nál

Apa és fia állította ki a fiktív számlákat, de hamar megbuktak a NAV-nál  

Egy számlázási láncolat ellenőrzésekor vizsgálták azt a két társaságot, amelyek nevében csomagolási szolgáltatásokról és baromfi-feldolgozásról állítottak ki fiktív számlákat.

Klímablog

Sok cég örülhet, enyhébb átvilágítási szabályrendszert készülnek elfogadni

Sok cég örülhet, enyhébb átvilágítási szabályrendszert készülnek elfogadni  

Az Európai Tanács elfogadta a Vállalatok Fenntarthatósági Átvilágításáról szóló Irányelvet.

Infokom

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere?

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere? 

Sokan aggódnak az MI környezetre gyakorolt káros hatásai miatt, de vajon tényleg csak veszélyt jelent?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo