Online marketing cikkek


Sufnituninggal vagy profikkal csináljunk online marketinget?

Sufnituninggal vagy profikkal csináljunk online marketinget? 

A Piac és Profit Vállalkozói kisokos elnevezésű podcast sorozatának hallgatói talán már tudják, hogy itt hiteles és fontos gazdasági információkat igyekszünk megosztani az érdeklődőkkel. Ezúttal Steindl Máté közösségi média szakértő, SocialWings tulajdonosa volt a vendégünk. A beszélgetés rövidített változata itt olvasható, ugyanakkor az interjút teljes terjedelemben is meghallgathatják.
Mik a jó fizetett hirdetések alapelvei?

Mik a jó fizetett hirdetések alapelvei? 

A BP Digital SEO ügynökség közel 47 hete tart csapat reggeliket marketing szakemberek, vállalkozók bevonásával. A legutóbbi alkalmon Fodor Ákos PPC specialistát, a Markestic digitális ügynökség vezetőjét látták vendégül, aki a szakmájáról és annak gyakorlati felhasználásáról mesélt. Kiderült, hogy milyen szempontok szerint dolgozik egy jó PPC szakember, és mindez milyen összeköttetésben áll a keresőoptimalizálással.
Az apróhirdetési oldalakat így érdemes marketing célra is használni

Az apróhirdetési oldalakat így érdemes marketing célra is használni 

Vállalkozóként korántsem egyszerű napjaink piacán, hiszen minden korábbinál szélesebb körben van jelen a konkurencia. Nem elég megfelelő árakon dolgozni, az sem mindegy, milyen minőséget vagyunk képesek nyújtani és az hogyan jut el az érdeklődőkhöz, vásárlókhoz. Nem véletlen, hogy az online marketing világa iránt rendkívül sokan érdeklődnek. Vannak, akik maguk igyekeznek elsajátítani az ehhez szükséges tudást, mások profi cég segítségét kérik az interneten történő megjelenéshez. Van azonban egy olyan terület, melyet szintén érdemes kihasználni ahhoz, hogy sikerüljön minél többeket elérni a kínált termékekkel, szolgáltatásokkal.
Mit takar a one pager design, és kinek érdemes használni?

Mit takar a one pager design, és kinek érdemes használni? 

Egyre többen ismerik és kedvelik az úgynevezett one pager vagy magyarosan „egyoldalas” designt. Azonban még sokan nem ismerik, még nem fedezték fel a benne rejlő lehetőségeket. A Usernet segítségével bemutatjuk, hogy pontosan mit jelent a one pager design, milyen előnyei és hátrányai vannak, és hogyan lehet kihozni belőle a legtöbbet.
A három legjobb ingyenes szófelhő-generátor

A három legjobb ingyenes szófelhő-generátor 

A szófelhő esztétikus és látványos módja lehet az adatok vizualizálásának. A Usernet blogjának segítségével bemutatunk most három ingyenes eszközt, amelyekkel te is szófelhőt generálhatsz.
Izgalmas lehetőségeket hoz az Instagram újítása

Izgalmas lehetőségeket hoz az Instagram újítása 

Érdekes új megoldással bővül az Instagram az F8 egyik bejelentése alapján, az ott futó influencerek ugyanis ezentúl közvetlenül is betagelhetik egy-egy márka termékeit  - hívta fel a figyelmet Lévai Richárd.
Az Instagram még jobban ráfekszik az online shoppingra

Az Instagram még jobban ráfekszik az online shoppingra 

Az Instagramnak egyre fontosabb szerepe lesz az e-kereskedelemben, legalább is a Facebook szándékai szerint. Ez kiderült korábban Mark Zuckerberg bejelentéséből is, akkor is, amikor bevezették a Checkout funkciót, most pedig további érdekességekkel gazdagodott a kép.
Az influencerek ereje

Az influencerek ereje 

Miért olyan értékesek ma a piacon a véleményvezérek, a hangadók? Mert praktikus tanácsokat adnak: élni segítenek. És olyan összekötött világban élünk, ahol egy-egy extrovertált, széles baráti körrel rendelkező, jó ízlésű, véleményt alkotni szerető, divatteremtő hatású alak képes sikerre vinni egy új terméket vagy márkát.
Beelőzheti az Amazon a Facebook-ot a hirdetési piacon?

Beelőzheti az Amazon a Facebook-ot a hirdetési piacon? 

Első pillantásra meglepően hangzik, de méretét és hatalmas forgalmát ismerve talán nem is annyira hihetetlen, hogy az Amazon egyike azon tech cégeknek, akik hatalmas szeletet hasítanak ki az online hirdetési piacból – figyelmeztet a Kosárérték magazin legfrissebb cikke.
Négy hasznos remarketing technika mindenkinek

Négy hasznos remarketing technika mindenkinek 

A remarketing igencsak hasznos stratégia lehet a Facebook-on hirdető cégeknek, mégis azt látni, hogy nehézkesen megy a listaépítés. Ezért Lévai Richárd közösségi marketing specialista segítségével mutatunk néhány hasznos technikát.

Így támogasd meg a rendezvéyned a közösségi oldalakon 

A tavaszi időszak izgalmas rendezvényszervezői szemmel. Egyrészt azért, mert konferenciák, tréningek, workshopok sokasága zajlik minden nap, ezeket megtölteni és lemenedzselni nem mindig egyszerű. Másrészről ilyenkor sokan már a nyári és az őszi szezon eseményein dolgoznak. Éppen ezért Lévai Richárd közösségi marketing szakértő segítségével foglalkozzunk most egy kicsit azzal, milyen közösségi megoldások, hogyan segíthetik az eseményszervezést.

No Kontroll különkiadás: Traffic & Conversion Summit 

A Kreatív Kontroll stábja sajtójeggyel ment ki Észak-Amerika legnagyobb és egyik legjelentősebb marketingkonferenciájára, a Traffic & Conversion Summitre.  A 3 nap intenzív közvetítés mellett volt idő Los Angelest és San Diegót felfedezni. Élményekkel kevert szakmai tartalom 18 percben.

Influencerek: már nyoma sincs a finnyásságnak 

Kevés megosztóbb marketinges téma létezik ma, mint az influencerek. Az olcsón, nagy elérést kereső cégek, az ügynökségek és persze a jelentős bevételhez jutó influencerek imádják, míg a fiatalokat a manipulációtól féltők, az etikus reklám hívei erős fenntartásokkal fogadják. De mi a baj vele? Pécsi Ferenc, marketingszakértőnk segítségével jártuk körül a kérdést.

A Facebook rászorítja a cégeket a hatékonyságra 

Ősztől nem lehet mást választani, mint azt, hogy kampány szinten állítjuk be a költségkeretet, hirdetéssorozat szinten csak korlátokat lesz lehetőségünk meghatározni – hívta fel a figyelmet lévai Richárd, közösségi marketing szakértő.

2018: az év, amikor a Nutella kenyérre kente a magyar internetet 

A weben minden IS szóba kerül. Az emberek megosztják véleményüket — online és offline egyaránt, akkor is, ha nem kérdezik őket. Mindezekből különleges, őszinte, és stratégiába építhető tudás meríthető, amennyiben valaki odafigyel rájuk. A SentiOne feldolgozta a márkák kapcsán felmerülő releváns és publikus tartalmakat, miről és mennyit beszéltünk a neten.

Öt fontos újdonság a Facebook hirdetési rendszerében 

Bár úgy tűnik, mostanában ritkábban változik a Facebook hirdetési rendszere, nagyon sok olyan újdonságot vezettek be az elmúlt időszakban, ami javíthat, vagy éppen ronthat az eredményeinken 2019-ben. Lévai Richárd segítségével ezekből mutatunk be most ötöt.

Megállíthatatlan a magyar influencer-marketing robogása 

Múlt hétvégén tartották Londonban az európai régió legmeghatározóbb közösségimédia-szereplőinek konferenciáját, a VidCon Londont, ahol influencerek, tartalomgyártók és márkák találkoztak, hogy szakmai beszélgetésekben vitassák meg a közösségi platformok és az influencer-marketing aktuális trendjeit. Az eseményen egyedüli magyar cégként a Post for Rent is szerepelt két előadóval, valamint a hivatalos Vidcon Featured Creator VIP Afterparty szervezésében is részt vett partnereivel: a világ legnagyobb MCN ügynökségeként jegyzett BroadBandTV-vel és a talent managementben tapasztalt The Hello Grouppal.

Beépített automatizmus álláshirdetés posztokhoz 

Egyre több olyan hasznos funkció van, amihez nem kell chatbot. Az instant válaszok mellett ugyanis új funkciót kaptunk, aminek a segítségével az álláshirdetés posztokra érkező jelentkezéseknél tudunk egyedi automata válaszokat használni.

Automatizált köszönőüzenet az ajánlóknak 

Miután nemrégiben átalakult az ajánló-rendszer a Facebookon, egy hasznos kis újítást is bevezetett a cég, ami nemcsak egyszerűbbé teszi a céges kommunikációt, de egyben még egy szép gesztust is gyakorol a felhasználók felé – írta Lévai Richárd közösségi marketing szakértő.

Bővült az automatikus címkézés a hirdetéskezelőben 

A Facebook adta, a Facebook elvette - sokszor előfordult már, többek között a dinamikus url paraméterekkel. De úgy tűnik, most visszakapjuk ezt a rendkívül hasznos funkciót – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd közösségi marketing szakértő.

Képletek és logikák a hatékony szövegírás mögött 

Te ismered az Aidát? Nem az operára gondolunk, hanem az értékesítési szövegírás több mint százéves képletére, ami az ’50-es évek amerikai szappanoperáiból, a reklámszünetekből indult világhódító útjára. A Langmár Kommunikáció cikke bemutatja az emögött húzódó logikát és számos korszerűbb változatát is.

Fúvódik az Instagram-lufi? 

Az Instagram zseniális platform, remek marketingeszköz. Azonban van egy új trend kibontakozóban, miszerint hagyjuk a fenébe a Facebookot, a Facebook-oldalakat, és irány az Instagram, mert ott vannak a fiatalok, ott van a (marketinges) jövő. Érdemes vigyázni, mert az Insta messze nem ugyanaz a pálya, mint a Facebook – figyelmeztet Lévai Richárd közösségi média szakértő.

Agymosás Facebook hirdetéssel? 

Hogyan ültess el egy gondolatot egy ismerősöd fejében? És nem egy multicégről van szó, hanem a házastársakról, barátokról, vagy ismerősökről. Hol van a határ egy kreatív Facebook-hirdetés és illegális befolyásolás között?

Itt a Facebook Live, miért kell az MTVA? 

Szél Bernadett Facebook live-ját közel annyian követték élőben, mint az MTV híradóját. Ráadásul nem ő volt az egyetlen, aki közvetített az elmúlt napokban. Minden nagyobb, – elsősorban ellenzéki beállítottságú, – portál élőben közvetítette a tüntetéseket, nem is beszélve a magánszemélyekről és a politikusokról. De akkor mi szükség van közmédiára?

Ma már a figyelem az igazi hiánycikk, de megszerezhető 

A legviccesebb reklám is értelmetlenné válik, ha nem kelt figyelmet. Mert a jó reklám - legyen szó online vagy offline reklámról - célja, hogy felkeltése a figyelmet. Figyelem nélkül nincs kapcsolat a befogadóval, azaz a fogyasztóddal.

Kilenc tipp, hogy téged is szeressen az Instagram-algoritmus 

Két út áll a felhasználók előtt, hogy magas legyen az organikus elérésük az Instagramon: csillagászati összegeket költhetnek hirdetésekre, vagy megfogadhatják a 7digits szakértőjének tippjeit a jobb elérés érdekében.

Ezek a 2019-re várható marketingtrendek 

Harmadik éve adják közre a Magyar Marketing Szövetség tagozataként működő Marketing Döntéshozók Klubjának tagjai az előttünk álló esztendő meghatározó marketing- és kommunikációs trendjeit.

A leghatékonyabb Facebook-poszt a videó 

Ha Te is szeretnél hatékonyabban kommunikálni vagy hirdetni, biztos folyamatosan keresed azokat a megoldásokat, amikkel javíthatsz az eredményeiden. Ehhez nyújt egy kis támogatást a Buzzsumo legújabb kutatása, amiben 777 millió Facebook-posztot elemeztek ki sok szempontból.

Gombokat kaptak a Facebook-sztorik 

Az évet egy fontos újdonsággal nyitotta a Facebook: gombokat – ezek segítségével pedig akár linkeket is – tudunk rakni a sztorikba. Elkezdődhet a forgalomterelés a Facebook-sztorikból is.

Filléres startup-marketingtrükkök 2019-re 

A startupok indításánál mindig kötelezően előkerülő elem a marketing. Lehet egy ötlet, megoldás bármilyen jó, arról értesülnie kell a potenciális célcsoport tagjainak. Általában egy kezdő vállalkozás még nem rendelkezik olyan anyagi és kapcsolati háttérrel, hogy profi marketinggel tudja hirdetni magát, de nem kell elkeseredni, hiszen a probléma orvosolható. A hatékony online marketinghez számtalan lehetőség lelhető fel az interneten, akár freemium modellben is.

Milyen Facebook algoritmusváltozásokra számíthatunk jövőre? 

Több millió cégnek és hirdetőnek tud fejtörést okozni, ha Zuckerberg és csapata gondol egyet, és csavar egy kicsit a korábbi beállításokon. De azért nem reménytelen a helyzet, csak résen kell lenni, és oda kell figyelni a változásokra, a közelgő trendekre – hívta fel a figyelmet a 7Digits szakértője.

Itt van tíz új Facebook hirdetési funkció, amit jó, ha megismersz 

A Facebook hirdetési rendszerében annyi újdonság van, hogy nehéz őket követni. Lévai Richárd cikkében összegyűjtötte az utóbbi idők fontosabb, illetve érdekesebb változásait, amik jól jöhetnek akár az év végi kampányaidon dolgozol, akár a jövő évedet készíted elő.

Álmodnak-e a mesterséges intelligenciák Jézussal? 

Egy robotporszívó kapcsán merül fel a kérdés a No Kontroll alkotóiban. Folytatódik a Kreatív Kontroll valóságshow-ja a Piac & Profiton.

Hét trend, amire a marketingtervezésnél nem ártana figyelned 

Hamarosan itt a 2019-es esztendő, ha még nem álltál neki a jövő évi (marketing) tervezésnek, itt az ideje, viszont van néhány trend, amit jó, ha már most szem előtt tartunk – figyelmeztet Lévai Richárd Facebook-marketing szakértő.

Nem csak Trumpnak lehet jó eszköz a Twitter 

Elérni a megfelelő embereket, a megfelelő pillanatban, a megfelelő hozzáállással: ez a hirdetők egyik legnagyobb kihívása minden szektorban. Egy friss felmérés szerint a Twitter képes összekötni a brandeket a legbefolyásosabb közönséggel éppen akkor, amikor azok a legbefogadóbbak, így a hirdetők is pontosabban célozhatnak.

No Kontroll: amikor egymásnak esik Puzsér és Sipos 

Milyen a jó reklám? Ez volt a Puzsér-Sipos vita középpontjában az első siófoki Content Plage-on. Folytatódik a No Kontroll, a Kreatív Kontroll valóságshowja a Piac & Profit-on.

Nem felesleges nyűg a marketing 

Szinte minden üzleti konferencián elhangzik, hogy mennyi időt, energiát szentelnek a magyar kkv vezetői a logisztikai folyamatokra, a megfelelő munkatársak megtalálására, a könyvelőre, vagy éppen a marketingre. Ez utóbbi mégis sokszor felesleges nyűgnek tűnik. Hiába tudják a cégvezetők, hogy a marketing hozzásegítheti őket a vágyott árbevételhez, mégsem olyan egyszerű döntést hozni arról: mennyit költsünk rá, milyen eszközöket használjunk. Tornai Istvánnal, a Piac és Profit konferenciák szakmai támogatójaként is ismert, Areté Marketing Coaching Kft. igazgatójával beszélgettünk a témáról.

Egy hónap és Black Friday: hasznos tippek eladóknak 

Már gőzerővel folyik a felkészülés a Fekete Péntekre, azaz a Black Friday-re, a karácsonyi szezont megnyitó akciós napra. A 7 Digits szakértőjének segítségével adunk néhány gyakorlati tippet azoknak a cégeknek, amelyek szintén harapnának egyet az ünnepi tortából.

Nem kell mindig nagy durranás? 

Bonyhádi Gábor és csapata elsőként hozta be Magyarországra a gerillamarketinget, és használt vírusvideókat vagy felhőalkalmazásokat a céges kommunikációban. Ennek ellenére a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja mégis inkább abban hisz, hogy nem a nagy durranások, hanem a folyamatos, jó munka hoz áttörést a céges kommunikációban.

No kontroll: nyaralni megy a marketingszakma 

Sipos Zoli megnyitja a II. Content Plage-t, de az esemény előtt még felelőssége teljes tudatában teszteli a Plage hivatalos koktélját is. Folytatódik a No Kontroll, a Kreatív Kontroll valóságshowja a Piac & Profit-on.

Ital a weben, avagy az internet tömény oldala 

Legyen szó tömény italokról, ásványvizekről vagy épp gyümölcslevekről, a weben csak úgy ömlik az információ. A SentiOne social listening & engagement ügynökség pedig összegyűjtötte az összes releváns publikus tartalmat az elmúlt hónapokból – feltérképezve az online világ legüdítőbb oldalát. Melyik whiskyről beszélgetünk a legtöbbet? Mit keres a tripadvisor a legnépszerűbb források között? Vagy épp melyik óra az energiaitalok online csúcspontja? Az adatok mesélnek.

Webáruház a Facebookon: 6 tipp kezdőknek 

Az utóbbi néhány évben Facebook hirdetési rendszere és annak hatékonysága rengeteget fejlődött. A rendszer viszonylag felhasználóbarát, az eredmények pedig gyorsan jönnek és jól követhetők is – a Kosárérték.hu szakértőjének segítségével kezdő webáruház-üzemeltetőknek adunk tippeket a Facebook használatához.

Reputáció: te milyen nyomokat hagysz a neten? 

Online reputációdnak, vagyis hírnevednek része minden olyan információ, ami megtalálható rólad és a márkádról a digitális térben. Ezek a digitális lábnyomok pedig kihatnak az online megítélésedre. Még akkor is, ha erről te nem is tudsz, vagy nem is te kontrollálod az információkat.

Így tereld a közönséged 

Minden online megmozdulás végső célja az eladás, a bevételgenerálás, a pénzes tranzakció. Az ehhez vezető trükkökről és terelőeszközökről hallhattunk előadásokat a Piac & Profit Social Media 2018 konferenciáján.

Social Media 2018: közösséget építünk 

A Piac & Profit Social Media 2018 című konferenciáján az online marketingszakma elismert szakemberei adtak képet arról, hol tart ez a terület, és milyen új eszközök, megoldások állnak rendelkezésünkre az irdatlanul gyors fejlődésben.

Kitől kérjen engedélyt a hűtő a hideghíváshoz? 

Változik a fogyasztók és a vállalkozások hozzáállása is: mind fontosabb az élmény szerepe a marketingben. Azonban itt is mindent felülírhat a technológia fejlődése, amely olyan új kérdéseket vet fel, amelyekre nincsenek megfelelői válaszaink.

Bonyhádi Gábor: nem a nagy durranások hozzák meg az áttörést 

Elsőként hozták be a gerillamarketinget, alkalmazták a vírusvideókat és cloud alkalmazásokat a céges kommunikációban, az innovatív eszközök után Bonyhádi Gábor a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja mégis inkább abban hisz, hogy bár fontos az innovatív szemlélet, nem a nagy durranások, hanem a folyamatos jó munka hozza meg az áttörést a céges kommunikációban.

Az Insta’ és a magyarok 

Mind fontosabbá válik az Instagram a magyar internethasználók körében, ezért most Lévai Richárd online marketing szakértő segítségével megnézzük, kiket és hogyan érhetünk el ezen a közösségi oldalon.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

A 13. havi fizetés mindent visz

A 13. havi fizetés mindent visz  

Tovább nőtt a tervezett fizetésemelés mértéke a kkv-szektorban, átlagosan 10 százalékkal magasabb bérre számíthatnák a munkavállalók.

Gazdaság

A 13. havi fizetés mindent visz

A 13. havi fizetés mindent visz  

Tovább nőtt a tervezett fizetésemelés mértéke a kkv-szektorban, átlagosan 10 százalékkal magasabb bérre számíthatnák a munkavállalók.

Infokom

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere?

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere? 

Sokan aggódnak az MI környezetre gyakorolt káros hatásai miatt, de vajon tényleg csak veszélyt jelent?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo