ökológiai lábnyom

agrárium, állattenyésztés, ellátási lánc, fogyasztói igények, gyorsétterem, intézményes befektető, karbonlábnyom, mcdonalds, mezőgazdaság, ökológiai lábnyom, vízszennyezés, zöldülés

Mikor kapunk klímabarát hamburgert a gyorséttermekben?

Kriston László

A gyorsétterem franchise-ok húsintenzív étrendjükkel nagy motorjai az állattenyésztésnek, ami az egyetlen magas üvegházgáz-kibocsátású szektor a világban, melynek nincs emissziómérséklési terve. Nyolcvan nagy befektetési alap indított nyomásgyakorló kampányt a fast food hat világmárkája ellen: tessék zöldülni!

Tovább olvasom »
energiahatékonyság, it a cégben, ökológiai lábnyom

A nagy e-mail-lábnyom

Kriston László

A szerverközpontok valósággal zabálják az elektromos áramot, nemcsak a gépek működtetésére, hanem hűtésükre is. Bár az IT-szektor nagyágyúi igyekeznek megújuló energiából fedezni az adatközpontok működtetését, az internet energiafogyasztása exponencálisan nő.

Tovább olvasom »
alapanyag, bio, cellulóz, divat, hínár, innováció, ökológiai lábnyom, öltözék, öltözet, polimer, ruha, ruhagyár

Hínárból készült ruha a zöld divatipar új reménysége

Kriston László

A divatipar sok mesterséges anyagot használ. A műszálas ruhák elterjedtsége azonban felkeltette a természetes alapanyagok iránti igényt: komposztálható ruhák kellenek, hogy csökkenjen a szektor ökolábnyoma, mert túl sok poliészter-mikrorost szennyezi vizeinket a mosás után, és iszonyú mennyiségű kemikáliát ömlesztenek a természetbe a ruhagyárakból is.

Tovább olvasom »
biodiverzitás, fogyasztás, globális felmelegedés, húsfogyasztás, klímamenekült, klímaváltozás, magyarország, méhpusztulás, ökológiai lábnyom, ökológiai túllövés napja, savasodás, savasodó tenger, tengerszint, természeti erőforrás, túlfogyasztás

Már egy nagy globális bank is aggódik: kezdünk kifogyni a Föld erőforrásaiból

Kriston László

1,7 Földre lenne szükségünk, hogy fogyasztásunk jelenlegi szintjén fedezni tudjuk igényeinket ökológiai erőforrásokkal, azok károsítása nélkül. 1970-ben még csak 2 nappal léptük túl a Föld kapacitását. A klímaváltozás negatív hatásaihoz való alkalmazkodás kerül majd a cégek és a kormányok programterveinek élére.

Tovább olvasom »
cégvezető, ellátási lánc, etikus cég, felelős üzlet, felelős vállat, fenntartható fejlődés, hatás, hosszútávú befektetés, impact, karbonárfolyam, légszennyezés, növekedés, ökológiai lábnyom, stakeholder, társadalom, világjobbító

Gyorsabban növekednek a munkatársaikkal jól bánó cégek

Kriston László

A fenntarthatóság nemcsak a cégek ökológiai lábnyomáról szól, hanem a munkatársakkal és az érintettekkel, a stakeholderekkel való bánásmódról is. Ez a fenntarthatóság humanista aspektusa. A fenntartható biznisz egyik amerikai guruja szerint gyorsabban növekednek és jobb üzleti eredményt produkálnak az ezen elvek mentén működő vállalkozások.

Tovább olvasom »
céges kommunikáció, fenntartható üzlet, fenntarthatóság, kávé, kommunikáció, marketing, ökológiai lábnyom, újrahasznosítás, video

Megértik a fogyasztók, hogy mi a fenntartható termék?

Kriston László

Minden marketinges tudja, hogy a vásárlók egyszerű üzeneteket akarnak, főleg, hogy egy túl zajos, túlinformált világban élnek. De az igazán fenntartható termékek és eljárások megértetése nem egyszerű dolog. A fenntarthatóság ritkán egyszerű képlet, hiszen összetett termelési folyamatokat, környezeti hatásokat és összefüggéseket feltételez.

Tovább olvasom »
állattenyésztés, éhezés, éhínség, élelmiszer, fehérje, hamburger, hús, húsipar, innováció, izrael, k+f, kockázati tőke, műhús, népesség, növény, ökológiai lábnyom, termőföld

Nyomja a pénzt a húsipar a műhúsba

Kriston László

Világszerte gyors a népesség növekedése, és nő az igény a fehérjedús étrendre. A vásárlók GMO-mentes és egészséges húst szeretnének, de az állattenyésztésnek óriási az ökolábnyoma. A húsipari konszernek tolják a tőkét a műhúst fejlesztő startupokba, és a séfek is nagyon érdeklődnek a termék iránt. Ez lehet az állati fehérjetermelés jövője. Csodaszer a globális éhezés ellen?

Tovább olvasom »
emissziócsökkentés, karbon, kibocsátás, klímaváltozás, környezeti terhelés, környezetszennyezés, l'oreal, légszennyezés, ökológiai lábnyom, rangsor, renomé, reputáció, szén-dioxid, toplista, unilever, üvegházgáz, víz, vízhasználat, vízlábnyom, zöld vállalat, zöldülés

Ki zöldül a legjobban?

Kriston László

Az élmezőnyben található a Unilever, a L’Oréal, a Danone, a Ford. Légszennyezés, vízhasználat és erdővédelem tekintetében osztályozták a nagyokat. A víz- és energiatakarékosság költségcsökkentő, a zöldülés pedig renomé-erősítő eszköz. Aki nem zöldül, az lemarad és a lúzerek közé kerül, vélik elemzők.

Tovább olvasom »