munkáltatói márka

béremelés, munkaerőhiány, munkáltatói márka, szakemberhiány, toborzás

Egyre súlyosabb a hiánybetegség

PP

Új jelenség a magyar gazdaságban a munkaerőpiac „kiszáradása”: miközben történelmi mélységbe süllyedt a munkanélküliségi ráta, s csúcsra jár a foglalkoztatottság, addig soha nem látott mértékű Magyarországon a szakemberhiány.

Tovább olvasom »
fiatal munkavállalók, fiatalok foglalkoztatása, munkaerő felvétel, munkáltatói márka, Tímár László Tanulmányi és Esettanulmány Megoldó Verseny, toborzás, y generáció

Hogy érjük el a fiatalokat? Megmondják ők maguk!

PP

A cégvezetők számára egyre égetőbb kérdés, hogy a munkaerőhiányos környezetben hogyan tegyék vonzóvá magukat a munkavállalók előtt. A munkaerőpiacon egyre meghatározóbb Y generációt sokak számára még elérni is nehéz. Első kézből származó információval segítünk: az Y-ok maguk mondják el, mi működik!

Tovább olvasom »
álláshirdetés, kiválasztás, munkáltatói márka, toborzás

Már nem az ajánlás a csodafegyver

piacesprofit.hu

Hiába fedik le egyre inkább az élet minden területét a közösségi felületek, egyre kevésbé jellemző, hogy ismerősökön keresztül találnának állást a munkakeresők. A munkavállalók kétharmada az álláskereső oldalakon böngészi a lehetőségeket, míg a cégek háromnegyede is így keres új dolgozókat – derül ki az nrc kutatásából.

Tovább olvasom »
béremelés, employer branding, hr, munkaerő megtartás, munkaerőhiány, munkáltatói márka, toborzás

Harcolni kell a munkaerőért – de hogyan?

piacesprofit.hu

Jó év elé nézhet a magyar gazdaság, de éppen ez jelenthet komoly problémát a kisebb vállalkozásoknak. A munkaerő ugyanis egyre fontosabb erőforrássá válik, és dolgozók elhagyhatják azokat a munkáltatókat, akik nem „kapcsolnak” időben. Szakértőnk segít, mi a megoldás!

Tovább olvasom »
felmondás, munka törvénykönyve, munkaerőhiány, munkajog, munkáltatói márka

Posztolt, kirúgták, de ki járt jól?

kfarkas

Egy facebookos posztja miatt vált meg egy gyár a dolgozójától, de a munkavállaló gyorsan új állást talált és újra posztolt. Az esemény ráadásul nagy visszhangot kapott a hazai médiumokban, nem éppen jó reklámot csinálva a cégnek. Így felvetődik a kérdés, hogy a végén ki járt jobban.

Tovább olvasom »
kiválasztás, motiváció, munkaerő megtartás, munkaerőhiány, munkáltatói márka, szakemberhiány

Nincs dolgozó, mit tehetünk?

piacesprofit.hu

Egyre súlyosabb a munkaerőhiány Magyarországon, bizonyos pozíciókra nem, alig vagy nagyon nehezen lehet találni munkavállalókat. A hiány korántsem csak a diplomásokra jellemző. Targoncások, operátorok, összeszerelők, villanyszerelők, bolti eladók, pénztárosok és postai dolgozók egyaránt a lista élén szerepelnek. Mit tehetnek a cégek ebben a helyzetben?

Tovább olvasom »
állásinterjú, hr, kiválasztás, munkaerő felvétel, munkáltatói márka, toborzás

Jó HR, jó cégreputáció

piacesprofit.hu

Kevés cégnél gondolnak rá, hogy nemcsak ők formálnak véleményt az állásra jelentkezőkről, de a folyamat során a pályázó is megítéli a céget. A munkáltatói márkát, a munkáltató jó vagy rossz hírét a dolgozókon kívül azok is építik vagy rombolják, akik végül nem nyerték el a vágyott pozíciót.

Tovább olvasom »