munkaerő megtartás

alkalmazott, beosztott, bevonás, bizalom, borbély lászló, crm, fizetés, főnök, influencer, menedzsment, mentor, motiváció, munkaadó, munkaerő megtartás, munkaerőhiány, munkavállaló, teljesítményértékelés, titkárnő

Hét trükk a munkaerő megtartásához

Kriston László

Ma már a dolgozók válogatnak az állások között, nem fordítva. A mentor, a bevonáson alapuló együttműködés, a bizalom, a higgadt teljesítményértékelés mind számítanak abban, hogy a munkavállaló kilép-e, vagy ottmarad egy cégnél. A fizetés csak egy a megtartó erők közül. Erről is szó esett a Piac & Profit Csapatépítési trendek – 2019 konferenciáján.

Tovább olvasom »
munkaerő megtartás, Nemes-Nagy Szilvia, Performia, toborzás

A felmondó munkatársak nyomában

piacesprofit.hu

Azt tapasztaljuk, hogy sokkal elkeseredettebbek a munkaerőt kereső cégvezetők most, mint korábban. Miért? Mert hiába keresnek folyamatosan embert, ha fel is vesznek végre valakit, akkor két hét, egy hónap múlva az feláll, és elmegy. Nemes-Nagy Szilvia személyzeti és vezetési tanácsadó szerint ez megakadályozható, ha több időt szánunk az emberekre.

Tovább olvasom »
alkalmazott, bónusz, élmény, foglalkoztatás támogatás, folyamatszervezés, főnök, hatékonyságnövelés, hűségbónusz, motiváció, munkaadó, munkaerő megtartás, munkaerőhiány, munkahely, munkavállaló, szoftver, tanulmányi szerződés, toborzás

Fizetek neki, és még jópofizzak is vele?

Kriston László

A munkaerőhiány miatt a munkavállalók válogatnak a munkahelyek között. Ha elege van a főnökből vagy a munkahelyi körülményekből, elmegy máshova. Hogyan lehet megtartani hát a munkaerőt? Mindenképpen többel, mint pusztán fizetésemeléssel. Mert a lojalitás és a felmondás is ösztönös, zsigeri szinten működik.

Tovább olvasom »
hr, motiváció, munkaerő megtartás, munkaerőhiány, Nemes-Nagy Szilvia, Performia

Egy szokatlan eszköz a munkatársak megtartásához

piacesprofit.hu

A cégvezetők sokszor már azzal is elégedettek lennének, ha jobbak lennének a munkatársak megtartásában. A versenytársak ugyanis semmilyen eszköztől nem riadnak vissza, hogy elcsábítsák a jó munkaerőt. Hogyan segíthetünk ezen a helyzeten? Nemes-Nagy Szilvia egy merőben szokatlan választ ad a kérdésre.

Tovább olvasom »
b-vállalat, ben & Jerry's, bevándorlás, csr, értékrend, felelős üzlet, felelős vállalat, fogyasztó, karbonsemleges, lyft, munkaerő megtartás, munkaerőhiány, politikai üzenet, starbucks, társadalmi felelősség, uber, y generáció, zöld vállalat

A vásárlók azonosulnak a társadalomtudatos márkákkal

Kriston László

Ha két kényelmet és minőséget nyújtó cég közül kell választani, az fog győzni, amelyik valamilyen pluszt tud felmutatni az éthoszában, az üzletpolitikájában: lehetőleg társadalmi elkötelezettséget és szerepvállalást. Ilyenek a B vállalatok, melyek világjobbító, etikus értékrendjével versenyelőnyre tesznek szert. A munkaerő megtartásában is erősek ezek a cégek.

Tovább olvasom »
motiváció, munkaerő megtartás, tréning

A motiváció miatt kell a tréning

piacesprofit.hu

Egyre inkább erősödő szerepe van a tréningnek a munkatársak motiválásában és a cég megtartó erejének növelésében, ezzel együtt erőteljesen növekszik az igény a tréning szolgáltatások igénybevétele iránt – derül ki a Tréning Kerekasztal Egyesület legújabb felméréséből.

Tovább olvasom »
biztosítás, cafeteria, életbiztosítás, munkaerő megtartás

Nő a biztosítások népszerűsége a munkáltatók körében

piacesprofit.hu

Két év alatt megkétszereződött ugyan azon munkáltatók aránya, akiknél a dolgozók biztosítási elemet is választhatnak a cafeteria keretük terhére, ám még mindig alacsony az átlagosan igényelt védelem mértéke. Ha pedig bekövetkezik a baj, az érintettek sokszor elfeledkeznek arról, hogy éljenek a szolgáltatással, hívja fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).

Tovább olvasom »
fluktuáció, munkaerő megtartás, munkaerőhiány, y generáció, z-generáció

Komoly fluktuációval kell szembenéznie a cégeknek

piacesprofit.hu

180 fokot fordult a munkaerőpiac: két éve a munkanélküliséget felváltotta a munkaerőhiány. Eddig a munkáltatók válogathattak, ma a munkavállalók. És meg is teszik. Kritikus szintre emelkedett a dolgozók elvándorlása, a fluktuációs számok az egekbe szöktek. Közben megjelent a munkaerőpiacon a Z generáció, új igényeket támasztva. Mindez szemléletváltást követel a cégektől.

Tovább olvasom »
cégvezető, főnök, lojalitás, munkaerő, munkaerő megtartás, munkaerőhiány, munkavállalói lojalitás

Így növelhető a munkaerő lojalitása

piacesprofit.hu

A magyar munkavállalók csaknem 60 százaléka gondolkodik azon, hogy munkahelyet vált a CX-Ray HR technológiai cég felmérése szerint. Az eredmények arra is rámutatattak, hogy a dolgozók hozzáállása jelentősen változhat, ha úgy érzik, feladataival hozzájárulhatnak a cég sikereihez, véleményüket pedig árnyalja egy általuk alkalmasnak ítélt vezető.

Tovább olvasom »
cégvezetés, fluktuáció, munkaerő, munkaerő megtartás, munkavállalói lojalitás, ösztönzés

Aranyat ér a lojális munkaerő

piacesprofit.hu

A cégek 26 százalékánál a fluktuáció mértéke meghaladja a 10 százalékot, miközben a távozó munkatársak pótlása gyakran több millió forintot tesz ki – derül ki a BDO Magyarország és a Blooment Alapítvány közelmúltban végzett, több mint száz vállalkozást érintő kutatásából. A fluktuáció csökkentése a hatékonyabb toborzási módszerek alkalmazása mellett az utánpótlásképzés fejlesztésével, a gyakornoki munkakörökhöz kapcsolódó mentorprogramok bevezetésével érhető el.

Tovább olvasom »
atipikus foglalkoztatás, atipikus munkavégzés, felmérés, munkaerő megtartás, munkaerőhiány, rugalmas foglalkoztatás

Meglátták a lehetőséget a rugalmasságban a cégek

piacesprofit.hu

Nyitottak a cégvezetők a rugalmas foglalkoztatásra egy friss felmérés szerint. A legfontosabb motivációt a hatékonyság növekedése, a vevői igények jobb kiszolgálása, illetve – és ez a jelenlegi munkaerő-hiányos helyzetben kulcsfontosságú tényező lehet – a munkavállalói igényeknek való megfelelés jelentheti.

Tovább olvasom »
brand, cégvezető, cégvezetők csúcstalálkozója, elbocsátás, felszámolás, márka, márkaépítés, marketing, munkaerő megtartás, munkaerőhiány, munkáltatói márka, munkavállaló, pr

B2B és B2C helyett jön a H2H

piac-profit.hu

A cég renoméja fontosabb, mint valaha, a termék helyett egyre inkább az emberre kell koncentrálni – mondták a Cégvezetői Csúcs 2017 konferencia előadói. A negatív vélemények nemcsak a fogyasztói oldalon gyengítik egy vállalkozás pozícióját, de a munkaerővonzó erejét is elveszik. Ez pedig komoly gond, hiszen amúgy is munkaerőhiány van Magyarországon.

Tovább olvasom »
áfa, áfacsökkentés, fürdő, gyógyfürdő, munkaerő megtartás, munkaerőhiány, vendéglátás, versenyképesség

A fürdők is akarják az éttermek kedvezményét

PP/MTI

A magyar fürdők nemzetközi versenyképességéhez elengedhetetlen a fürdőszolgáltatások áfájának csökkentése a jelenlegi 27 százalékról 18 százalékra a jövő évtől; az áfakulcs mérséklését a Magyar Fürdőszövetség – tagsága teljes támogatásával – kezdeményezte a kormánynál – mondta Czeglédi Gyula, a szövetség ügyvezető elnöke sajtótájékoztatón.

Tovább olvasom »