Krízis és túlélés cikkek


Mit tehetnek a Facebook oldalak kezelői krízishelyzetben?

Mit tehetnek a Facebook oldalak kezelői krízishelyzetben? 

A BKK+T-Systems botránnyal kapcsolatos leglátványosabb reakciók Facebookon érkeztek, ez nem egy közösségi médiás válsághelyzet. Ez egy tipikus krízis, aminek a Facebookra is van hatása. De ezt nem lehet a Facebookon megoldani. Ott csak közvetíteni, erősíteni, vagy éppen finomítani lehet, ha a döntéshozók megtalálták a helyes (hiteles) stratégiát.
Elfogyhat a kávé – és ez a legkisebb baj

Elfogyhat a kávé – és ez a legkisebb baj 

A fogyasztók hamarosan érezni fogják, hogy az éghajlatváltozás kíméletlen hatásai nem csak az időjárásban mutatkoznak meg, hanem a szupermarketek polcain is az egyes termékek (mint például a kávé vagy a narancs) elérhetőségének és árának megváltozásában is - mondja a WWF jelentése. Egyes termelő országok számár drámai következményekkel jár majd a változás.
4 egyszerű lépés, hogy minden jobban menjen

4 egyszerű lépés, hogy minden jobban menjen 

Rengeteget fektetünk a sikeres működésbe, fejlesztünk és dolgozunk mint a gép, mégsem jönnek a megfelelő eredmények? Valami gubanc lesz itt… De hogyan bogozzuk ki?
Túlélhető a vietnami leves botrány?

Túlélhető a vietnami leves botrány? 

Újra fogadja vendégeit a szeptember elején hepatitis fertőzés gyanújával bezárt budapesti Hai Nam Pho Bisztró. Az étterem ezt csütörtökön jelentette be a Facebookon, és bár a levesező több száz követője üdvözölte a hírt, mégsem rohamozták meg a vendégek nagy létszáma miatt a bezárás előtt nem sokkal a szomszédos üzlethelyiséggel kibővített vendéglőt. Lali, létesítmény tulajdonosa elárulta: az elmúlt hetekben milliós nagyságrendű összeget költöttek a NEBIH által feltárt problémák orvosolására.
Akar róla beszélni? Belső kommunikáció krízis előtt, alatt és után

Akar róla beszélni? Belső kommunikáció krízis előtt, alatt és után 

Egy szervezet munkavállalói a vállalati reputáció legfontosabb védelmezői, márkanagykövetei lehetnek. Ők azok, akik személyes jelenlétükkel, ügyfélkapcsolati munkájukkal, közösségi média használatukkal megjelenítik a szervezetet a külvilág, a közvélemény számára. Ahhoz, hogy egy krízis esetén valóban számíthassunk a dolgozók támogatására, érdemes már a baj bekövetkezése előtt néhány aranyszabályra figyelemmel lennünk.
Brókerek anyagcseréjétől omlik össze a gazdaság?

Brókerek anyagcseréjétől omlik össze a gazdaság? 

Jól kimutatható folyamatok mennek végbe az emberi testben, amikor kockázatot vállalunk. Az emberi test működése természetesen nem függetleníthető a tudattól és az elmében keletkező pozitív érzésektől, ihletett meglátásoktól, gondolatoktól, vagy éppen a stressztől. Egy brókerből lett tudós utánaeredt a fiziológiai változásoknak. A kérdés a visszacsatolás: ha a testi szimptómák befolyásolják a piaci szereplők cselekedeteit, sok ember esetében, kollektív szinten az egész piac működésébe is beleavatkoznak?
Gondolta volna? Évente 180 kiló ételt dobunk ki!

Gondolta volna? Évente 180 kiló ételt dobunk ki!  

Miközben a szegény országokban közel egymilliárdan éheznek a fejlett világ társadalmaiban az étkek felét kiöntik. Szakértők kiszámolták, pontosan mennyi élelmiszert pocsékolunk.
Egy hétre van elég tartalékunk!

Egy hétre van elég tartalékunk! 

Ha egy elsöprő erejű természeti katasztrófa vagy terrortámadás megzavarná a globális gazdaság működését, s az infrastruktúrák használatát, a világ kormányai és a gazdasági szereplők mindössze egy hétig tudnák viszonylag zavartalanul biztosítani életvitelünk fenntartását, vélik a londoni Chatham House politikai kutatóintézet elemzői.
Az önfenntartó falu: Túristvándi

Az önfenntartó falu: Túristvándi 

Komoly hit kell - magunkban, a jövőben - ahhoz a folyamathoz, amelynek során egy gondolatból tárgyiasult valami lesz, különösen, ha az a helyi társadalom belső viszonyait befolyásoló, sokszereplős projekt. De a nehéznek tűnő helyzetekben is van mozgástér, csak fel kell ismerni, és tudni kell kihasználni. Aki elindul ezen az úton, mások hitét is erősíti, s ezzel az egyéneken keresztül a közösséget is.
Zöld-e a zöldebb?

Zöld-e a zöldebb? 

Ötletek, víziók, megoldások tömkelege versenyez egymással a fosszilis energiák kiváltására, és ezzel az üvegházgáz-kibocsátás mérséklésére, hogy megfékezzük a globális felmelegedést, amelyet egyre súlyosbít a légszennyezés.

Más ez a krízis! 

Az elmúlt évekbeli történések nagy leckét adtak az emberiség számára a változások megértéséből, elfogadásából, a régi értékrendek feladásának szükségességéből, az új értékrendek, gondolkodásmód kialakításának kényszeréből. Mert valamit nagyon meg kellene értenünk, mégpedig sürgősen, nekünk embereknek, legyünk magyarok vagy mongolok, fejlett civilizációk vagy leszakadók. Éppen a történések következményeinek globális volta, ami megkülönbözteti a jelen válságait az emberiség ismert történelme során eddig megélt krízisektől. Az emberiség és a Föld egészét érintő változások okát, miértjét és a változási irány esetleges befolyásolásának lehetőségét is fel kellene mérnünk, mégpedig nagyon gyorsan és nagy felelősséggel.

Ki lát mást a profitérdekek mellett? 

László Ervin előadása után a dialógus résztvevői a tulajdonosi érdekek helyett az érinteti érdekekre való figyelemről, az üzleti etikáról és arról beszéltek, vajon a magyarországi cégek és fogyasztók mennyire ismerhették fel, hogy változtatni kell, hiszen a jelenlegi fejlődés fenntarthatatlanná vált.

Krízis és túlélés: beszámoló és képgaléria 

Napjainkban már minden gazdasági szereplő számára világossá vált, egyre mélyülő gazdasági válság áll előttünk. Hogyan válaszoljunk napi üzletmenetünkben az eddig soha nem tapasztalt, globális folyamatokból eredő recesszióra? Paradigmaváltás várható a gazdaság törvényszerűségeiben, az üzleti szokásokban, gyakorlatban, az üzleti gondolkodásmódban. Erről szólt a Piac és Profit konferenciája 2008. november 26-án, Budapesten.

A tudatosan létező: a Létember 

Eddig is az emberek egyéni és összemberi cselekedetei, tudata hozta létre az emberiség kultúráit, annak láncolatát. A mostani helyzetet is. Bolygónk és az emberiség a klímaváltozás és a gazdasági, társadalmi bajok miatt változáson megy keresztül. Egy kapu előtt állunk. A változás iránya teljes összeomlás lesz, vagy egy közös új emberi kultúra alakulhat? Tudatunk teremtő erején múlik, hogy ez utóbbi következzék be.

"A szakadékot nem lehet két lépésben átugrani" 

A válságról tartott előadások után a résztvevők szóltak hozzá a Piac és Profit "Krízis és túlélés" című konferenciáján. A megszólalók szerint a likviditásmenedzsment, az innováció, a munkaerő minőségi cseréje, az összefogás és a látványos adócsökkentés lehetnek eszközök a válság túlélésére.

Gablini: "Olyanok vettek autót, akik még a buszjegyet se tudták kifizetni" 

Gablini Gábor, a Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke "Hogyan tovább autóipar, autókereskedelem?" című előadását azzal a hasonlattal kezdte, hogy Magyarország olyan, mint a globális autóipar: teljesen legyengült állapotban érte a válság. Gablini szerint az autóipar mai sanyarú helyzete nem tegnap kezdődött: az 1970-es évek óta az amerikai-európai-japán verseny túltermelést okoz, amelyhez azóta csatlakoztak további távol-keleti gyártók is....

László Ervin: "Túl a káoszponton" 

Ahogy az emberi testnek, a társadalomnak is megvannak a maga rákos sejtjei, mégpedig a csak a profittal törődő vállalatok - állította László Ervin filozófus professzor a Piac és Profit által szervezett "Krízis és túlélés, A hazai cégek válasza a pénzügyi és gazdasági válságra" konferencián.

Egyetlen út: a fejlődés 

Takács János, az Electrolux vezérigazgatója, egyszersmind a Magyar-Európai Üzleti Tanács (HEBC) elnöke előadásában ("Egyetlen út: a fejlődés") arról beszélt, hogy melyek azok a tényezők, amelyekre Magyarország építhet és melyek azok, amelyeken mindenképpen változtatni kell.

"Pozitív megújulást hozhat a válság" 

Számos kérdéssel fordultak a résztvevők az előadókhoz a Piac és Profit által rendezett "Krízis és túlélés, A hazai cégek válasza a pénzügyi és gazdasági válságra" konferencián. Ezekből szemezgetünk.

Fekete: "nem lesz tömeges gyárbezárás" 

Fekete István, a Joint Venture Szövetség elnöke a a Piac és Profit "Krízis és túlélés, A hazai cégek válasza a pénzügyi és gazdasági válságra" konferencián a keresletösztönzést, az export erősítését, a kormányzat támogatásait és a felesleges ballasztok kidobását jelölte meg legfontosabb lépéseknek, amelyeket Magyarországon megtehetünk a válság leküzdésére.

Karsai: történelmi mélyponton a bizalom 

A GKI által mért konjunktúra-index október óta jelentős csökkenést mutat, jelenleg olyan mélyponton van, amilyenen még soha - jelentette ki Karsai Gábor, a GKI Gazdaságkutató Zrt. vezérigazgató-helyettese a Piac és Profit által szervezett "Krízis és túlélés, A hazai cégek válasza a pénzügyi és gazdasági válságra" elnevezésű konferencián.

Petschnig: nincs gyors kitörési pontja Magyarországnak 

Amit biztosan nem tudunk megtenni, hogy a külföldi bizalomra való tekintet nélkül nagy kamatcsökkentést hajtsunk végre - vélte Petschnig Mária Zita, a Pénzügykutató Zrt. tudományos főmunkatársa, a Piac és Profit "Krízis és túlélés, A hazai cégek válasza a pénzügyi és gazdasági válságra" konferencián.

Oszkó: a szerződéseket senki sem olvassa végig 

A bankközi hitelpiac lassan helyreáll, ám az biztos, hogy a fél évvel ezelőtti forrásbőséget egy jó ideig nem fogjuk tudni elérni - jelentette ki Oszkó Péter, a Deloitte Magyarország elnök-vezérigazgatója a Piac és Profit által szervezett "Krízis és túlélés, A hazai cégek válasza a pénzügyi és gazdasági válságra" elnevezésű konferencián.

Czirják: "Magyarország számára megszűnt a tőkepiac" 

Helyreállítani a bizalmat, élénkíteni a gazdaságot, globális szabályozást létrehozni és enyhíteni a társadalmi feszültséget - a legfontosabb teendők a válság elkerülésére Czirják Sándor, az MFB vezérigazgatója szerint.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo