Környezettudatos vásárlás cikkek


Szereti az Y-generáció a társadalmilag elkötelezett cégeket

Szereti az Y-generáció a társadalmilag elkötelezett cégeket 

Az ipszilonosok készek többek fizetni azokért a termékekért, melyek gyártójánál hitelesnek tartják a CSR-tevékenységet. Ők már egy teljesen globalizált világban nőttek fel, és természetes nekik, hogy az egész földgolyó sorsát tartják szemük előtt.
7 tipp, hogy gátat szabjunk a karácsonyi pazarlásnak

7 tipp, hogy gátat szabjunk a karácsonyi pazarlásnak 

A karácsony a finom ételekről is szól – a finom ételek viszont sajnos sok-sok élelmiszer-hulladékot is jelentenek. Ételt senki nem szeret kidobni, az etikai problémák mellett ráadásul a környezetet is súlyosan terheljük vele.
Százezreket szórunk a szemétbe

Százezreket szórunk a szemétbe 

Magyarországon évente 200 kilogramm élelmiszer hulladék képződik fejenként, amelynek jelentős része bevásárlásaink során keletkezik. Ezt a hulladék mennyiséget könnyen ki tudnánk iktatni az életünkből, csak tudatosabban kell átgondolnunk, mi az, amire valóban szükségünk van, amit ténylegesen használunk, és elfogyasztunk.
A zöld csomagolás az üzletnek is jót tesz

A zöld csomagolás az üzletnek is jót tesz 

Töretlen a papír, illetve a papírból készült csomagolóanyagok térhódítása. Felmérések szerint ma már 100 megkérdezettből 68 gondolja úgy, hogy a papír csomagolóanyagok megkerülhetetlen szerepet töltenek be hétköznapjainkban, nem utolsósorban azért, mert ez a csomagolóanyag 100 százalékban újrahasznosítható.
Szándékosan vagyunk tudatlanok?

Szándékosan vagyunk tudatlanok? 

Rossz hír: egy friss tanulmány szerint a fogyasztók direkt nem akarnak tudni arról, hogy mennyire készülnek etikusan kedvenc termékeik. Valójában viszont csak energiát nem fektetnek abba, hogy megtudják.
A Földért kampányol a 14 éves "Anti-Bieber"

A Földért kampányol a 14 éves "Anti-Bieber" 

Ha Justin Bieber az elkényeztetett tiniceleb céltalan idétlenkedését jelképezi a modern társadalomban, a 14 éves ökoaktivista, Xiuhtezcatl Martinez ennek az ellenkezőjét, a globális felelősséget és a jövőtudatos gondolkodást.
Nejlonzacskó? Köszönöm, nem kérek!

Nejlonzacskó? Köszönöm, nem kérek! 

Több mint ötszázan csatlakoztak már a nejlonszatyrok használatának visszaszorítását célző kéthetes kezdeményezéshez. Aki szeretne, hétfőig még csatlakozhat.
„Zöld” diéta

„Zöld” diéta 

Bár sokat kellett várnunk rá, azért szerencsére idén is ideért hozzánk a tavasz. Ilyenkor pedig sokan jobban kinyitják a fülüket, mikor egy újfajta, a nyári bikiniszezonra hatékonyan felkészítő étkezési formáról hallanak. Mi azonban a szénhidrátdiéta helyett egy másfajta táplálkozást ajánlunk: a csökkentett szén-dioxid-kibocsátású, vagyis „low-carbon” diétát. S bár hirtelen fogyást nem ígérhetünk, azt igen, hogy mind egészségünk, mind pedig környezetünk profitál majd az új étkezési szokások bevezetéséből.
Hatékonyabb lehet az ökológiai kéznyom, mint a lábnyom

Hatékonyabb lehet az ökológiai kéznyom, mint a lábnyom 

Az érzelmi intelligencia koncepciójának kitalálója és világszerte ismert szakértője, Daniel Goleman szerint a zöldeknek nem annyira a káros kibocsátás és környezetszennyezés felől kellene megfogni az ökotudatosság témáját, hanem az ökotudatos cselekedeteink irányából. Úgy véli, fogyasztásunk megváltoztatása és zöldítése a lényeg, vagyis az öko-lábnyom helyett az ”öko-kéznyom”.
Környezettudatosan ünnepeltünk!

Környezettudatosan ünnepeltünk! 

Az ünnepek alatt majd hétezer vásárlót kérdeztek meg vásárlási szokásairól országszerte az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség (OHÜ) „Zöldlista” programjának keretében. Az OHÜ reméli, hogy egyre többen lesznek olyanok, akik a hétköznapokban is környezettudatosan alakítják bevásárlási szokásaikat, alkalmazzák a környezetkímélő megoldásokat.

A fogyasztók is felelősek az állatfajok eltűnéséért 

Az ipari államokban élő fogyasztók is jelentősen hozzájárulnak a fajok eltűnéséhez szerte a világban. A veszélyeztetett fajok vörös listáján szereplő csaknem minden harmadik állat életét kockáztatja a globális kereskedelem - közölte vizsgálatai alapján egy nemzetközi kutatócsoport a Nature című szaklapban.

Lapos a pénztárca - Mire költünk a válság óta? 

A takarékoskodás mellett újragondolt, értékalapú fogyasztással reagálnak a családok a válságra, s ennek velejárójaként jövedelmük mérséklődésére - derül ki egy Európa 12 országára kiterjedő friss felmérésből. A vállalkozók számára tanulságosak lehetnek az eredmények ahhoz, mely területeken, hogyan érdemes fogyasztóikat megszólítani.  
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon  

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban.

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Cégblog

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest  

A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek alapján a magyar gazdaság gyengébben áll a többi régiós országhoz képest.

Gazdaság

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Infokom

Meglepő találmányok a NASA-tól, amelyeket ma már mindannyian használunk

Meglepő találmányok a NASA-tól, amelyeket ma már mindannyian használunk  

Morzsaporszívó, babatápszer, láthatatlan fogszabályzó. Ma már hétköznapinak számító eszközök, melyekről nem is gondolnánk, hogy a világ legnagyobb űrügynöksége, a NASA áll kifejlesztésük mögött. A National Geographic összegyűjtött 10 olyan forradalmi találmányt, melyet a kezdetekben az űrkutatásban használtak, de később gyökeresen alakították át az emberek életét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo