Környezettudatos vállalatirányítás cikkek


Újrakezdéskor itt az alkalom: váltsunk válságállóbb üzleti modellre!

Újrakezdéskor itt az alkalom: váltsunk válságállóbb üzleti modellre! 

Az elmúlt hónapokban keserves tanulságokkal megéltük, hogyan küldte padlóra egyetlen vírus a világ gazdaságát. Vajon akkor mi fog történni a klímaváltozás visszafordíthatatlanná válása után? Talán ezek után már jobban megértjük, hogy az újrakezdés nagyon jó alkalom energiafogyasztásunk teljes átgondolására és új alapokra helyezésére, a hulladéktermelés azonnali abbahagyásával járó termelési rendszerek, életmód, a fogyasztási szokások megváltoztatására. „Az újrakezdés új üzleti modellje – Energiapazarlás és szeméttermelés nélkül”  címet viselő, június 4.-én és még utána 6 napig megtekinthető Piac & Profit videókonferencia előadói be is bizonyítják, hogy az e gondolkodásmód mentén átalakított üzleti gyakorlat minden cégnél profitnövekedést is okoz. 
Kiosztották a 2018-as Fenntartható jövőért díjakat

Kiosztották a 2018-as Fenntartható jövőért díjakat 

A Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért, mely a hazai GDP mintegy 30 százalékát megtermelő 82 tagvállalatot tömörít, idén másodszor adta át a Fenntartható jövőért díjat Változásvezető, Vezető nő és Üzleti megoldás kategóriában.
Versenyelőny ökotudatosságból

Versenyelőny ökotudatosságból 

Eddig a vállalati működés környezetkímélőbbé válásán és a kibocsátáscsökkentésen volt a hangsúly, most már az egyes termékek szintjén is számon kérik a zöldülést a fogyasztók. Az anyagfolyamok tudatos menedzselése és minden anyag újrahasznosítása a zöld gazdaság új fősodra.
Szereti az Y-generáció a társadalmilag elkötelezett cégeket

Szereti az Y-generáció a társadalmilag elkötelezett cégeket 

Az ipszilonosok készek többek fizetni azokért a termékekért, melyek gyártójánál hitelesnek tartják a CSR-tevékenységet. Ők már egy teljesen globalizált világban nőttek fel, és természetes nekik, hogy az egész földgolyó sorsát tartják szemük előtt.
A CSR-nek meg kell érintenie a fogyasztókat

A CSR-nek meg kell érintenie a fogyasztókat 

Sok a világjobbító felajánlás a cégek részéről, de azoknak a CSR-akcióknak van a legnagyobb hatása a márkanév megismertetésében és renoméjának növelésében, melyek közvetlenül a fogyasztót is (meg)érintik.
Bemutat Trumpnak az Apple: ökokötvényekkel zöldül

Bemutat Trumpnak az Apple: ökokötvényekkel zöldül 

Ez a második alkalom, hogy az Apple zöld kötvényt bocsát ki környezetkímélő átalakítások finanszírozására. 2016-ban 81 milliárd dollárnyi ilyen kötvényt adtak ki a vállalatok világszerte, ami duplája a 2015-ös összegnek. A kormányok is rákaptak erre a megoldásra.
A természet másolása lehet a megoldás

A természet másolása lehet a megoldás 

Demokrácia helyett biokrácia. Környezeti hatástanulmány mellett környezeti modell tanulmány és biomimikri. United Nations helyett United Nature. Csak néhány koncepció a 74 éves Dr. Georg Winter ötlettárából. A gyémántcsiszoló berendezések gyártójából a környezettudatos vállalvezetés gurujává avanzsált Winterrel a Követ Egyesület 20. jubileumi konferenciája után beszélgettünk.
Milliókat is spórolhatunk egy gombnyomással

Milliókat is spórolhatunk egy gombnyomással 

A magyar vállalatok több mint egyharmadánál éjjel-nappal be vannak kapcsolva a számítógépek, amelyek pazarolják az energiát. Évente akár 40.000 forintot bukhatunk gépenként.
Spórolást jelent a szuperzöld székház az Apple szerint

Spórolást jelent a szuperzöld székház az Apple szerint 

Az Apple 850 millió dollárt szán a beruházásra, amellyel a cég új cupertinói székházát ellátó napelempark készül. A világ legzöldebb épületének szánják a tervezői.
Miért éppen EMAS? Építse fel vállalkozása rendszerét a KÖVET Egyesület képzésével

Miért éppen EMAS? Építse fel vállalkozása rendszerét a KÖVET Egyesület képzésével 

A KÖVET Egyesület az EMAS népszerűsítését célzó „Miért éppen EMAS?” projekt keretén belül egy kompetenciafejlesztő képzéssorozatot indít, melynek során a résztvevők megismerkednek az EMAS rendelettel és felkészülhetnek a rendeletnek megfelelő környezetközpontú irányítási rendszer bevezetésére, sikeres működtetésére és auditálására.

Túlélőkészlet környezettudatossághoz 

A vállalkozások környezettudatosságának, környezeti teljesítményének és ökohatékonyságának javítása a célja a „CEEM – Central Environmental Management as a kit for survival" projektnek. 50 cég ingyen kaphat tanácsot!

Nehezebb a zöld működés a kkv-knak 

Az Európai Bizottság immár másodszor készítette el azt a felmérését, melynek célja, hogy jobban megismerje és feltérképezze a kis- és középvállalkozások hozzáállását három rendkívül lényeges környezeti témakörhöz: a zöld munkahelyek, az erőforráshatékonyság és a zöld piacok kérdéseihez.

A szénsav miatt nem lehet 100 százalékban lebomló a kóláspalack 

A Coca-Cola norvég leányvállalata bio- és újraplasztikból készült műanyag palackokba tölti italait. A cég saját fejlesztésű találmányáért díjat vehetett át az 1. Európai CSR-gálán Brüsszelben.

Zöld Iroda Verseny - péntekig még jelentkezhet! 

Az emberek hajlamosak azt hinni, hogy a környezetvédelem pluszkiadást jelent. A zöldebb iroda viszont elsősorban éppen takarékosságra tanít. A jó példákat díjazzák is - az ön irodája is versenyezhet - még 5 nap van a jelentkezésre.

Még 9 napig nevezhet! 

Az emberek hajlamosak azt hinni, hogy a környezetvédelem pluszkiadást jelent. A zöldebb iroda viszont elsősorban éppen takarékosságra tanít. A jó példákat díjazzák is - az ön irodája is versenyezhet - még 9 nap van a jelentkezésre.

Ivóvízválság közeledik 

A Nestlé "Mr. Water"-nek is nevezett osztrák elnöke, Peter Brabeck szerint a légköri szennyezésnél jobban oda kellene figyelnünk az ivóvíz-készletekre leselkedő veszélyekre. A katasztrófa elkerülésére az üzleti világot és a politikai döntéshozókat próbálja rábírni a cselekvésre - mindeddig sikertelenül.

A fogyasztók is felelősek az állatfajok eltűnéséért 

Az ipari államokban élő fogyasztók is jelentősen hozzájárulnak a fajok eltűnéséhez szerte a világban. A veszélyeztetett fajok vörös listáján szereplő csaknem minden harmadik állat életét kockáztatja a globális kereskedelem - közölte vizsgálatai alapján egy nemzetközi kutatócsoport a Nature című szaklapban.

Túl lassan reagálnak a magyar cégek a válságra 

Felmérések szerint a mostani és a korábbi gazdasági krízisek idején a cégvezetők körében mindig megnőtt azoknak az aránya, akik szerint szükség lenne a gyors reagálást támogató vállalatirányítási rendszerek használatára. A szándékot azonban ritkán követte megvalósítás.

Akkor is két Föld kéne, ha mindenki úgy élne, mint a magyarok 

Radikális lépésekre van szükség világszerte - figyelmeztet a WWF által kétévente kiadott tanulmány, amelyet idén egy űrállomásról mutattak be! A növekvő fogyasztás, az erőforrások egyre intenzívebb használata és a sokasodó népesség egyre elviselhetetlenebb terhelést jelent Földünknek, világít rá a 2012-es Élő Bolygó Jelentés.

Európai díjra pályáznak a magyar cégek 

Az idén hét magyar cég adta be nevezését az Európai Unió Üzleti Díjak a Környezetvédelemért elnevezésű pályázatra - közölte a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége.

Keresik a megtakarítás bajnokait! 

A KÖVET Egyesület tizedik alkalommal buzdítja a vállalatokat és szervezeteket, hogy csatlakozzanak az Ablakon Bedobott Pénz Programhoz, mutassák be az elmúlt 5 évben megvalósított, gazdaságilag is megtérülő környezetvédelmi fejlesztéseiket, hogy elnyerhessék a 2012-es díjakat.

Amikor a vevő dönti el, mit áruljanak  

Vajon mennyire tudja a vásárló fenntartható működésre ösztönözni a vállalatokat? A tapasztalatok szerint egyre inkább: egyes termékek bojkottja több ízben is befolyásolta gyártóikat.

A zöld üzlet atyja 

Elsőként dolgozta ki szisztematikusan a környezettudatos vállalatirányítás módszertanát, huszonnégy évvel az ISO 14001 szabványrendszer 1996-os megjelenése előtt. Dr. Georg Winter Budapesten nyilatkozott lapunknak.

Elismerést ért a környezettudatosság 

Környezettudatos beszállítóit díjazta az SAP Hungary Kft. az újonnan alapított Aranyhal díjjal. A szoftvervállalat a legnagyobb szennyezőanyag-kibocsátójának számító 290 gépjárműt számláló autóflotta- és üzemeltetés területén vizsgálta a leginkább környezetbarát, fenntartható fejlődés elveit figyelembe vevő cégeket. Az Ivanics Kft. (1. helyezett), a Porsche M5 (2. helyezett), valamint a Toyota Super, az Opel Gombos szervizek (megosztott 3. helyezés) érték el legmagasabb pontszámokat a pályázaton.

Bárki lehet felelős!  

Hosszú ideig kizárólag a nagyvállalatok által használt fogalom volt a CSR. A kkv-k azonban egyre inkább kezdik felismerni, hogy a CSR nem csak a multik stratégiájában lehet a siker eleme. Ráadásul sokan közülük felelősen működnek - és korábban is így működtek - anélkül, hogy foglalkoztak volna azzal, hogy a társadalmi felelősségvállalásra üzleti szakkifejezés is létezik.

Hogyan lehet egyszerre sikeres és környezetbarát egy cég? 

Hogy ez a két dolog nemhogy ellentétes, de a felelős működés még segíti is a sikert? Nos, ha valakinek a szájából hihetően hangzik ez, akkor az dr. Georg Winter, a környezettudatos vállalatirányítás atyja, aki a Követ Egyesület konferenciáján lépésről lépésre mutatta be, hogyan fejlődött ki az nevével híressé vált zöld vállalatirányítás modellje. 
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Elő a számlákkal! Minden fogyasztót megkeresnek

Elő a számlákkal! Minden fogyasztót megkeresnek  

Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. 2024 első fél évében telefonon, online és személyesen is megkeresi ügyfeleit.

Pénzszerzés

Uniós pénzek: mire számíthatnak idén a cégek?

Uniós pénzek: mire számíthatnak idén a cégek?  

A kormány célja, hogy idén a lehető legtöbb uniós forrást, minél gyorsabb ütemben eljuttassa a vállalkozásoknak.

Klímablog

Környezettudatosak a menő cégvezetők

Környezettudatosak a menő cégvezetők  

Persze fontos, hogy mindez ne csak a szavak szintjén, hanem a tettekben is megvalósuljon.

Gazdaság

Eltűnt 39 ezer ember Magyarországról

Eltűnt 39 ezer ember Magyarországról  

Magyarországon fél százalékkal csökkent az állandó lakosok száma tavalyhoz képest, mégis voltak olyan települések, ahol a népességszám és a lakásárak kéz a kézben növekedtek.

Infokom

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere?

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere? 

Sokan aggódnak az MI környezetre gyakorolt káros hatásai miatt, de vajon tényleg csak veszélyt jelent?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo