Költséghatékonyság cikkek


Százezreket spórolhat a működésén egy cég, ha betartja ezeket a tanácsokat

Százezreket spórolhat a működésén egy cég, ha betartja ezeket a tanácsokat 

Míg korábban egyértelműen az innováció egyik meghatározó lépése volt, ha egy cég az informatikai rendszerét felhőalapúra helyezte.
Nem jó taktika lemaradni a digitális evolúcióban

Nem jó taktika lemaradni a digitális evolúcióban 

GDP bővülésben előzzük Európát, de ha a digitális evolúcióban lemaradunk, a gazdasági bővülés is visszaeshet. A vállalatoknak, de az állami szférának is nagyobb hangsúlyt kellene fektetnie a digitális átállásra.
Min bukhat el az ügyfélszolgálat megtérülése?

Min bukhat el az ügyfélszolgálat megtérülése? 

Az, hogy miképp lehet az ügyfélszolgálatok működését költséghatékonnyá tenni, sok vállalat számára mind a mai napig kihívást jelent. Az Arenim Technologies Kft. szakértői most öt olyan tényezőt gyűjtöttek össze, amelyek eldönthetik, hogy megéri-e az adott vállalatnak call centerre költeni.
6 lépés a nyereség növelése felé

6 lépés a nyereség növelése felé 

Sok kisvállalkozás számára gond, hogy hiába a rengeteg munka, a nyereség mégis elmarad a várttól. Az alábbi tippek segíthetnek, hogy javuljon a helyzet, sőt, még a céget is vonzóbbá tehetjük.
Miért jó a digitális? Biztonságos és olcsó

Miért jó a digitális? Biztonságos és olcsó 

A hazai vállalkozások többsége követi a digitális trendeket, és törekszenek is a legújabb ilyen jellegű szolgáltatások igénybevételére, amennyiben az eredményesebbé teszi a cég működését. Az elektronikus szolgáltatásoknál legfontosabb előnyként a biztonságot, valamint a költséghatékonyságot és a kényelmet jelölték meg a cégek.
A túlterheltségen is segít a költség-haszon elemzés

A túlterheltségen is segít a költség-haszon elemzés 

A legtöbb vállalkozó folyamatosan túlterhelt, ráadásul a sok „nemszeretem” feladat között könnyű úgy elveszni, hogy végül még arra is csak összecsapva legyen időnk, ami igazán fontos nekünk. Ebben a káoszban pedig a haszon is kétséges.
Miért nem az árbevétel a legfontosabb szám?

Miért nem az árbevétel a legfontosabb szám? 

A cégek jelentős része a legfontosabb adatként hangoztatja, ismételgeti, lobogtatja az előző évi árbevételi adatokat, mintha ez lenne az, ami a leginkább mutatja, milyen sikeresek is vagyunk. Ez azonban tévhit. Szakértőnk elmondja, miért!
Nem kell a garázsban tárolnunk a cég iratait

Nem kell a garázsban tárolnunk a cég iratait 

Sok cégnek okoz fejfájást, hogy hol tárolja azokat a dokumentumait, vagy tárgyait, amelyekre a normál üzletmenetben nem, vagy csak ritkán van szüksége. Egy teljes raktár kibérlése túl nagy költség, az irodában pedig csak a helyet foglalja. Ezért egyre népszerűbb már hazánkban is a sajátraktár.
Szeretjük a fenntarthatóságot, de pazarolunk

Szeretjük a fenntarthatóságot, de pazarolunk 

A magyarok 98 százaléka aktívan érdeklődik a fenntartható és költséghatékony otthoni megoldások iránt, 22 százalékukat viszont elsősorban a megtakarítási szándék vezérli. Számos magyar háztartásra jellemző azonban a pazarlás.
5 költséghatékony értékesítés ösztönző tipp

5 költséghatékony értékesítés ösztönző tipp 

Egyebek közt azért is nehéz elindítani egy vállalkozást, mert miután kifejlesztünk egy terméket, a beruházás elviszi a pénzt a marketingtől és ez jelentősen megnehezíti az értékesítést. Így az ördögi kör be is zárult. De van néhány jól bevált költséghatékony tipp, amivel növelhetjük eladásainkat.

„Dolgozómegosztás” lenne a jövő? 

1:1. Manapság ez a megszokott felállás a munkavállaló és alkalmazó viszonyában, kivéve egyes kivételes szakmáknál. Pedig a „megosztott munkavállaló” hatékony és költségkímélő módszer lehetne rengeteg területen.

Bevált spórolási tippek, amire nem is gondolnánk 

Már ötlete sincs, hogy lehetne néhány forintot megtakarítani a cég működésén? Mutatunk néhány – olykor extrém – ötletet ihletadónak, a legnagyobbaktól.

Így spórolnak a legnagyobbak 

Egy kezdő vállalkozás nincs kitömve pénzzel - a feltörekvő vállalkozók kényszerűségből (is) találékonyak, ha némi megtakarításról van szó. De a legnagyobbaktól származó költségcsökkentő tippek bármelyik vállalkozónak jól jöhetnek!

5 tipp, hogyan növekedjen költségek nélkül 

A szűkös anyagi lehetőségek világában a hatékonyság és a kreativitás jelenti az eszközt, ha valaki meg akarja tartani pozícióját a piacon vagy növelni azt. Adunk néhány tippet, hogy lehet minimális anyagi ráfordítással növekedésre bírni a vállalkozást.

Egy jó terv aranyat ér! 

Egy jó termelési terv lehet a kulcsa annak, hogy az adott piaci keretek között a maximumot hozzuk ki a vállalkozásunk kapacitásaiból, márpedig hosszú távon akár ezen is állhat vagy bukhat a siker. Segítünk, mikre figyeljen, amikor a tervet írja.

Használja ki a dolgozóit maximálisan! 

Természetesen nem azt akarjuk ezzel sugallni, hogy dolgoztassa őket erejük utolsó morzsájáig. A legkevésbé sem. Inkább arra szeretnénk rávilágítani, hogyan optimalizája a cég hatékony működése érdekében az alkalmazottaiban rejlő rengeteg lehetőséget.

Hogyan mentsük meg az üzletünket?  

Rengeteg cég szűnt meg az utóbbi években Magyarországon és világszerte is, ám sok cégnél a válság csak előhozta a problémákat, amelyek évek óta lappangtak. Ha a vállalata bajban van, de szeretné megmenteni, adunk néhány tanácsot, hogyan tegye.

Költségcsökkentés ÉS hatékonyságnövelés? Nem lehetetlen! 

A válságban kényszerű költségcsökkentéseket a legtöbb menedzser és alkalmazott súlyos csapásként éli meg, a lépések nyomában rendszerint zuhanó morál és teljesítmény jár. Pedig ésszerű szervezéssel lehet javítani a hatékonyságon, akár csökkenő létszám mellett is.

Százezreket spórolhatnak a kkv-k a banki költségeiken 

A cég méretétől, forgalmától függően teljesen más bankszámlák jelenthetik a legjobb választást -elindult az első magyar vállalati bankszámla-kalkulátor.

Költség és haszon a világjobbításban 

A források korlátozottak, a világ problémái pedig számosak. Mire költenénk a világ jobbítása érdekében, ha lenne négy évünk és hetvenötmilliárd dollárunk? Björn Lomborg szerint a sorrendet annak alapján érdemes meghatározni, hogy mely tevékenységekkel lehet egységnyi ráfordítással a legnagyobb hasznot elérni.

Hazai szolgáltató központok lehetnek a nemzetközi trendek nyertesei 

A Deloitte hatodik alkalommal elkészült globális felmérése szerint egyre inkább jellemző, hogy a cégek a költséghatékonyság mellett más szempontokat is figyelembe vesznek a szolgáltató központok létrehozásakor, vagy az egyes folyamatok kiszervezésekor. A cég ezért arra számít, hogy a nemzetközi trendek nyertesei között a magyarországi SSC-k is ott lesznek majd.

Lassú kilábalás kezdődhet a biztosítási szektorban 

Lassú és hosszadalmas kilábalás kezdődhet a biztosítási szektorban, a kihívások ellenére azonban a társaságok profitja növekedésnek indulhat idén az eurózónában. A magyarországi biztosítók számára továbbra is a költséghatékonyság, a működési költségek racionalizálása lesz az egyik legnagyobb kihívás

Azért küzd, hogy csökkentse a működési költségeit? 

Hányszor tolnak vezetőként az ember orra elé egy újabb váratlan számlát, rajta számítástechnikai eszközöket tartalmazó tetemes összeggel, mondván: „Főnök! A Gizike számítógépe bekrepált, egy újat kellett gyorsan venni, hogy Gizike be tudja fejezni időben azt a jelentést, amit maga kért tőle ma négyre.” Ilyenkor általában mit teszünk, kénytelenek vagyunk kifizetni a számlát, viszont a belső hangunk ezt mondja: „Ez a fránya számítástechnika megint. Ki vagyunk szolgáltatva neki…” Ha Ön egy cég tulajdonosa, vagy annak az ügyvezetője, esetleg gazdasági vezetője, és aggasztják a növekvő működési költségek, akkor ez a cikk Önnek szól.

Fejtörést okoz az új piacok és a jó munkaerő fellelése 

A kis-és középvállalatok világszerte növekvő bevételeket, hatékonyabb működést, új termékek és szolgáltatások kifejlesztését szeretnék elérni a következő egy évben- áll az az Economist Intelligence Unit friss felmérésében.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon  

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban.

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Cégblog

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest  

A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek alapján a magyar gazdaság gyengébben áll a többi régiós országhoz képest.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo