kiskereskedelem

fogyasztás, gazdasági kilátások, kiskereskedelem

Bődületes összeget tapsoltuk el a boltokban

piacesprofit.hu

18000 boltban közel 2300 milliárd forintot hagytak ott a magyarok 2018-ban a hazai kiskereskedelemben, ami 7 százalékkal haladja meg a 2017-es összesített éves forgalom mértékét. A mennyiségi eladás 1 százalékkal emelkedett. A gyártói márkák viszik el az értékbeli forgalom mintegy háromnegyedét, és a diszkont a legnépszerűbb bolttípus – derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

Tovább olvasom »
fogyasztóvédelem, garancia, kiskereskedelem

Mit kezdhetünk a felesleges karácsonyi ajándékkal?

piacesprofit.hu

Karácsonyt követően rengeteg ajándékról derül ki, hogy felesleges. Ruházati termékek esetében a méretezés lehet a fő gond, de szintén igen gyakori, hogy több helyről is ugyanazt a játékot kapja ajándékba a gyerek. Más esetben az ajándékozó egyszerűen csak rosszul méri fel az igényeket. Vajon a hibátlan termékek visszavihetők-e a boltba? Ha igen, milyen határidővel, és a levásárlás mellett választható opció-e a vételár-visszatérítés? Ebben segít eligazodni a CP Contact fogyasztóvédelmi tanácsadó cég alábbi összefoglalója.

Tovább olvasom »
fogyasztói szokások, karácsonyi szezon, kiskereskedelem

A zselés szaloncukor egyszerűen nem tud kimenni a divatból

piacesprofit.hu

A csokoládés-trüffeles vagy a zselés szaloncukrot szeretik a magyar vásárlók? Az édes vagy a száraz pezsgő országa vagyunk? A legtöbb háztartásban mákos, netán diós bejgli kerül karácsonykor az asztalra? Célegyenesébe kanyarodik a karácsonyi készülődés, ebből az alkalomból megnéztük, tavaly hogyan alakultak az eladások a legkeresettebb ünnepi termékekből.

Tovább olvasom »
fogyasztás, gazdasági kilátások, kiskereskedelem, verseny

Egyre gyilkosabb a verseny a fogyasztóért

piacesprofit.hu

Tovább erősödik a hazai kiskereskedelemben tapasztalható konjunktúra, az élelmiszer mellett az egyéb fogyasztási cikkekre is egyre többet költenek a magyarok. A kiskereskedelmi forgalom felfelé ívelő ciklusa azonban a végéhez közeledik, az immáron hatodik éve tartó fogyasztásbővülés az idénre prognosztizált 4,5 százalékával várhatóan eléri csúcspontját. A jelenlegi dinamikus növekedés mellett így már egy esetleges recesszióra is fel kell készülni – figyelmeztet az Euler Hermes Hitelbiztosító legfrissebb iparági jelentésében.

Tovább olvasom »
black friday, karácsonyi szezon, kiskereskedelem, online kereskedelem, webshopok

Ma tömeg lesz az offline és online üzletekben is

piacesprofit.hu

A Black Friday erősen kötődik a karácsonyhoz: az akcióban részt vevők 83 százaléka karácsonyi ajándékokat is tervez ekkor vásárolni. A teljes lakosság 40 százaléka vásárolt már valaha a Black Friday-en, akiknek háromnegyede visszatérő vásárló – derül ki a Cofidis Hitel Monitor országos reprezentatív kutatásának friss adataiból.

Tovább olvasom »
black friday, fekete péntek, játék, karácsonyi szezon, kiskereskedelem

Pénteken kezdődik a roham, brutális évvégére számíthatnak a játékboltok

piacesprofit.hu

A közel 45 milliárd forintos játékpiac fele realizálódik az idei karácsonyi időszakban, amikor hagyományos áruházi vásárlás esetén 6800 forintot, online 8300 forintot költenek a magyar családok játékokra alkalmanként – derült ki a REGIO JÁTÉK adataiból. A legtöbb fa alá társas- és kreatív játékok, ruhák és sporteszközök kerülnek karácsonykor, az ajándékokat a szülők több mint kétharmada a Black Friday akciók keretében tervezi megvásárolni.

Tovább olvasom »