kiskereskedelem

bizalmi index, élelmiszer, fogyasztás, kiskereskedelem, növekedés

Arattak a boltosok

piacesprofit.hu

Több mint 5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom júniusban. Az élelmiszerek az átlag alatt, a nem élelmiszerek pedig bőven az átlag felett szerepeltek. Az üzemanyagok szintén.

Tovább olvasom »
fogyasztó, forgalom, kiskereskedelem, minimálbér, munkaerőhiány, vásárló

Hiába a sok vásárló, ha nincs munkaerő

piacesprofit.hu

Országszerte emelkednek a fizetések, többek között ennek hatására közel 10 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi üzletek forgalma. A szupermarketek tulajdonosai ennek ellenére sincsenek könnyű helyzetben. Az egyre nagyobb bérigények megnehezítik a kereskedők dolgát.

Tovább olvasom »
kiskereskedelem, kozmetikumok

Százezer liter krémet és szérumot szív be a magyarok arcbőre

piacesprofit.hu

Lendületben a bőröregedést célzó arcápolási termékek piaca: 2018. április és 2019 márciusa között ötmilliárd forintos értékbeli forgalmat bonyolított, leginkább a drogériákban. Emellett a 9% százalékos növekedés mellett a mennyiséget tekintve 3 százalékkal bővült a ránctalanító/liftinges hatással kecsegtető termékek forgalma, ez 865 ezer liternyi krémet, szérumot vagy éppen olajat takar. Az öregedés ellen leginkább a márkákat hívják segítségül a nők: az értékbeli forgalom közel kilencven százaléka gyártói márkás – derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

Tovább olvasom »
kiskereskedelem, virág

Ezért várják a májust a virágosok

piacesprofit.hu

Az anyák napja az egyik legfontosabb nap a virágkereskedelemben, azonban a középiskolai ballagások miatt megoszlik a forgalom. A piaci szereplők becslése szerint a kínálatban ilyenkor mintegy 20-30 százalék körüli a hazai virág aránya, a többi importáru – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara piaci körképéből.

Tovább olvasom »
gdpr, kiskereskedelem, panaszkönyv

Nem kell új panaszkönyv, a régit is lehet tépkedni

piacesprofit.hu

Az új uniós adatvédelmi előírások miatt módosulnak a vásárlók könyvével kapcsolatos szabályok, azonban ez a gyakorlatban mindössze annyit jelent, hogy a fogyasztók a jövőben már nem láthatják egymás bejegyzéseit és adatait. A sajtóban megjelent híresztelésekkel szemben a kereskedőknek emiatt nem kell új vásárlók könyvét beszerezniük – hívta fel a fiygelmet az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Tovább olvasom »
élelmiszeripar, fogyasztóvédelem, húsvét, kiskereskedelem

Beindul a sonkakommandó

piacesprofit.hu

A magyar családok nyugodt húsvéti készülődését szolgálja az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által elrendelt, az üzletekre és az ünnepi vásárokra is kiterjedő országos fogyasztóvédelmi vizsgálat.

Tovább olvasom »
fogyasztói szokások, kiskereskedelem

Nagy plázakutatás: a divat viszi a prímet

piacesprofit.hu

A legtöbb pláza helyi igényeket szolgál ki, országos jelentőségű csak kevés van és csak Budapesten. A vásárlók körében az elsődleges vásárolni kívánt termék a ruházati cikk, cipő és a különféle kiegészítők – derült ki a GFK Hungária átfogó kutatásának adataiból.

Tovább olvasom »
fogyasztói szokások, kiskereskedelem, nőnap

Alig marad ideje magukra a magyar nőknek

piacesprofit.hu

Százból 84 nőnek kedveskedik párja nőnap alkalmából. A párkapcsolatban élő magyar nők hatvan százaléka kap valamilyen segítséget a házimunkában: a férfiak leginkább a bevásárlásban segítenek és kiürítik a szemetet. Ettől függetlenül a nők zöme több mint 8 órát tölt hetente házimunkával, és „énidőre” egyötödüknek csupán heti egy-két óra jut, derült ki a Nielsen 2019 februárjában a nőnap kapcsán 800 fő megkérdezésével végzett országos, reprezentatív felméréséből.

Tovább olvasom »
kiskereskedelem, nőnap, virág

A mai napon a virágosok a legboldogabbak

piacesprofit.hu

A hazai virágüzletek napi forgalma megtöbbszöröződik a nőnapon. A tapasztalatok szerint jellemzően legalább 1000 forintért vásárol egy-egy vevő virágot, jellemzően hazai termesztésű fréziát, jácintot, nárciszt, illetve az örök klasszikus rózsát, gerberát, szegfűt – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből.

Tovább olvasom »
kiskereskedelem, online vásárlás, valentin-nap

Valentin-nap: egyre többet költünk szeretteinkre

piacesprofit.hu

A Mastercard adatai alapján a szeretteinkre fordított költések aránya 3 százalékkal nőtt az elmúlt 3 évben, a többség (30%) pedig az utolsó pillanatban, február 14-én vette meg a Valentin-napi ajándékot kedvesének. Ezzel szemben a magyarok pár nappal hamarabb gondoskodnak az ajándékról, és egyre gyakrabban lepik meg virággal vagy ékszerrel szívük választottját.

Tovább olvasom »