Kampány cikkek


Sokan arra ébrednek majd, hogy két biztosításuk lett

Sokan arra ébrednek majd, hogy két biztosításuk lett 

A CLB biztosítási alkusz összefoglalta a kampányban tapasztalt szerződéskötési hibákat.
Lakásbiztosítást az Auchantól? És már muncholni is lehet?

Lakásbiztosítást az Auchantól? És már muncholni is lehet? 

Az Auchan ezentúl lakásbiztosításokat is kínál.
Hogyan hirdethetnek hatékonyan a cégek választási kampány idején?

Hogyan hirdethetnek hatékonyan a cégek választási kampány idején? 

Politikai kampányidőszakban a cégeknek jelentős reklámzajjal kell megküzdeniük. Ahhoz, hogy az emberek figyelméből nekik is jusson, különös gonddal kell megtervezniük marketingstratégiájukat erre a pár hétre. A politikai pártok reklámokra való költése ilyenkor egy átlagos év legerősebb hónapjainak – november és december – szintjére pörgeti fel a reklámpiacot, meghaladja a teljes magyar online hirdető vállalkozó közösség kampányainak mértékét.
„Vedd a hazait! Védd a hazait! Látványos kampánnyal népszerűsítik a magyar termékek vásárlását

„Vedd a hazait! Védd a hazait! Látványos kampánnyal népszerűsítik a magyar termékek vásárlását 

Izgalmas, a járványhelyzetre közvetlenül reagáló plakátkampánnyal jelentkezik Budapest közterein a „Vedd a hazait! Védd a hazait!” mozgalmat elindító Magyar Termék Nonprofit Kft. Szájmaszkkal ellátott citylight posztereken hirdeti most a kezdeményezést a plakátkampányban résztvevő húsz magyar cég részvételével.
Kiakadtak a nyugdíjasok a 9 ezer forintos rezsiutalványon

Kiakadtak a nyugdíjasok a 9 ezer forintos rezsiutalványon 

Végtelenül megalázónak és igazságtalannak tartja a 9 ezer forintos utalványt a Magyar Szakszervezeti Szövetség Nyugdíjas tagozata. 
Botrányt csinált a Nestlé közgyűlésén a Greenpeace a műanyagok miatt

Botrányt csinált a Nestlé közgyűlésén a Greenpeace a műanyagok miatt 

A Coca Cola, a PepsiCo és a Nestlé a leggyakoribb márkák a tengerekben úszó műanyagszemétben. A zöld szervezet azért gyakorol nyomást a svájci élelmiszeripari világcégre, hogy ne használjon többé eldobható műanyag eszközöket és csomagolásokat.
2018: az év, amikor a Nutella kenyérre kente a magyar internetet

2018: az év, amikor a Nutella kenyérre kente a magyar internetet 

A weben minden IS szóba kerül. Az emberek megosztják véleményüket — online és offline egyaránt, akkor is, ha nem kérdezik őket. Mindezekből különleges, őszinte, és stratégiába építhető tudás meríthető, amennyiben valaki odafigyel rájuk. A SentiOne feldolgozta a márkák kapcsán felmerülő releváns és publikus tartalmakat, miről és mennyit beszéltünk a neten.
Behalt az organikus elérés a közösségi médián?

Behalt az organikus elérés a közösségi médián? 

A Cambridge Analytica botrány után a Facebook megváltoztatta algoritmusát és tulajdonképpen kinyiffantotta az organikus elérést, a fizetős hirdetések felé terelve a cégeket. Véget ért az ingyenebéd. Mit lehet most tenni? Erről is beszéltek a neves előadók a Piac & Profit Social Media 2018 konferenciáján.
Milliókkal támogatták olajcégek a karbonadó-ellenes kampányt

Milliókkal támogatták olajcégek a karbonadó-ellenes kampányt 

Csak egyetlen államban mintegy 30 millió dollárral segítették nagy amerikai olajvállalatok olyan politikusok kampányát, akik nem adóztatnák meg a károsanyag-kibocsátást.

Az influencereké a jövő? 

A Z generációnak már nem azok a hírességek jelentik a viszonyítási pontokat, akik valamilyen szakmai siker alapján válltak ismertté. A fiataloknak a YouTube-sztárok és a vloggerek az elsődleges véleményformáló személyiségek. Ezért közösséget kell építenünk elsősorban, nem márkát. A közösség fogja erősíteni a márkát. Erről is szó esett a Piac & Profit Social Media 2018 konferenciáján.

Az élelmiszerpazarlás elleni akciót indít a Tesco és a Nestlé 

Újabb, az élelmiszer-pazarlás elleni fellépést támogató akciót hirdet a Tesco és a Nestlé közösen, melynek keretében a kijelölt termékek értékesítésével a Magyar Élelmiszerbank Egyesületet támogatják.

Etikus divat: egyre több márka tiltja be a szőrmét 

Az állatvédő szervezetek évtizedek óta kampányolnak a prémes öltözetek ellen. A nagy brandek végre meghajolnak a nyomás előtt, de elsősorban amiatt, mert az új generáció ízlése már másmilyen. Nekik nem kellenek bundák és prémes ujjú vagy nyakú kabátok.

Nézd meg Budapest új imázsfilmjét 

A Spice of Europe szlogennel és Budapest megújult turisztikai márkájával indítja el nemzetközi kampányát a Magyar Turisztikai Ügynökség. A Budapest fókuszú kampány a fővárost és annak kincseit mutatja be a világ számos országában. A hirdetések online, print és televíziós felületeken jelennek meg, május 15-e és június 30-a között.

Mit ér a kampány, ha ki sem tudjuk kerülni az édességeket 

Mit sem érnek az elhízás elleni kampányok, ha az áruházaktól a benzinkutakig mindenütt édességeket és cukrozott italokat látnak az orruk előtt az emberek, figyelmeztet az Oxford Egyetem táplálkozástudományi professzora.

Hanyagságból nem törődnek a veszéllyel 

Mivel a munkavállalók sokszor nincsenek tisztában a kockázatokkal, kétéves uniós kampány indult a veszélyes anyagok kezeléséről - fejtette ki Simon Attila, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) munkaerőpiacért felelős helyettes államtitkára.

Így spórolnak az árammal Bécsben 

Bécsben játékos akcióval veszik rá a lakosokat, hogy tudatos energiafogyasztókká váljanak, kerüljék a felesleges áramfogyasztást és óvják a környezetüket.

Politizáljon-e a vállalkozó? 

Tartanak a konfliktustól és vevőik elvesztésétől, ezért nem politizálnak a vállalkozók. Ha a vevő politizálni kezd, a vállalkozók passzívan hallgatnak, vagy másra terelik a szót – főleg, ha más a véleményük. 

Uniós razzia az élelmiszerbotrány miatt 

Összehangolt kampányt indít májusban az Európai Bizottság (EB) a „kettős élelmiszermérce” uniós vizsgálatára. A tagországi akciókat arra a módszertanra alapozzák, amelyet áprilisra az EB kutatóközpontja dolgoz ki.

Behajtási díjjal szorítják ki a dízelautókat Londonból 

Újra rájár a rúd a dízelautókra. Közel 7500 forintos díjat kell fizetniük a legszennyezőbb kocsiknak, ha be akarnak hajtani London belvárosába. 2019-re „ultraalacsony kibocsátású” zónává akarják változtatni London belső kerületeit a városatyák.

Szereti az Y-generáció a társadalmilag elkötelezett cégeket 

Az ipszilonosok készek többek fizetni azokért a termékekért, melyek gyártójánál hitelesnek tartják a CSR-tevékenységet. Ők már egy teljesen globalizált világban nőttek fel, és természetes nekik, hogy az egész földgolyó sorsát tartják szemük előtt.

A CSR-nek meg kell érintenie a fogyasztókat 

Sok a világjobbító felajánlás a cégek részéről, de azoknak a CSR-akcióknak van a legnagyobb hatása a márkanév megismertetésében és renoméjának növelésében, melyek közvetlenül a fogyasztót is (meg)érintik.

Állati zsíradékot használnak a bankjegyek és a bankkártyák gyártásához 

Egyre több országban kezdenek plasztikbankókat kiadni a jegybankok, mert ezek strapabíróbbak a papírpénzeknél. Az állatvédők egyáltalán nem örülnek ennek. Vallási és állatvédő aktivisták 2016 óta kampányoltak Angliában, hogy ne használják ezt az alapanyagot a bankjegyek előállításához. Mindhiába. A jegybank beintett.

Szuperkúl ökokampány: színes nyalóka szennyezett vízből 

Három tajvani diák folyók, kikötők és csatornák vizéből készített nyalókát. Így világosan látható, hogy civilizációnk ipari tevékenységének köszönhetően mi minden trutyi kerül a vizekbe.

Mennyire kell sokkolni, hogy érdekesek legyünk? 

Van, amiben együtt haladunk a világgal: pár napja kiverte a biztosítékot a Magyar Rákellenes Liga kampánya, néhány éve az Ír Rák Társaság hasonló hirdetése okozott nagy felzúdulást. A botrány is megéri? Kríziskommunikációs szakértőnk írása.

Több szerepben, egy erkölccsel 

Mindannyian több szerepben "játszunk" a világban, polgárok, fogyasztók, szülők, kollégák, cégvezetők vagyunk, és képtelenség, hogy ezeket a funkciókat teljesen eltérő erkölcsi normákkal töltsük be. Felelősségteljesnek kell lennünk minden szerepünkben – hangzott el a hetedik Fenntarthatósági Csúcs konferencia üzleti szektor felelősségéről szóló paneljében.

Aknakereső márkaépítéshez kezdőknek 

A kezdő vállalkozások gyakran figyelmen kívül hagyják a márkaépítést, pedig, ha jól csinálják, a biztos jövő megalapozója lehet. Adunk néhány jó tanácsot a malőrök elkerülésére.

Jön a verseny 

Külsejében és tartalmában is új a Piac & Profit magazin! Trendek, elemzések, továbbra is objektíven és politikamentesen. A friss lapszámban többek között agrártrendeket vettünk górcső alá, elemeztük a kisvállalatok növekedésének korlátait, foglalkoztunk a nyugdíj és öngondoskodás kérdésével a TTIP-vel és a robotok munkaerőpiaci megjelenésével is sok már érdekes és hasznos téma mellett.

A tiltakozás mint művészet 

Zongorista játszott nemrég az Északi-sarkon, a globális felmelegedésre hívva fel a figyelmet. A látványos akció kapcsán felelevenítjük az elmúlt évek legemlékezetesebb környezetvédelmi üzenetű performanszait és köztéri műalkotásait.

7,5 percenként egy új vevő? Nem lehetetlen 

A vállalkozásoknak ma már nem hirdetésben, hanem kampányban kell gondolkodniuk – a jól átgondolt marketing pedig meglepő eredményeket érhet el. Mutatunk néhány tippet az V. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencián részt vevő szakértők segítségével.

Emoji kommunikáció: nincs szükség szavakra 

Képközpontú kultúrában élünk. A logók mellett már a klikkelhető ikonok is nagy szerepet játszanak abban a vizuális adatözönben, ami ránk zúdul. Az emojikat, vagyis hangulatjeleket nem csak a felhasználók, a cégek is imádják.

A szennyező cégeket segítő politikusokat támadja a milliárdos 

A milliárdos üzletember és volt New York-i polgármester Michael Bloomberg 10 millió dollárt költött egy hirdetési kampányra, mely azokat a tagállami főügyészeket marasztalja el, akik beperelték az Obama-adminisztrációt az erőművek emissziócsökkentési rendeletei miatt.

A Földért kampányol a 14 éves "Anti-Bieber" 

Ha Justin Bieber az elkényeztetett tiniceleb céltalan idétlenkedését jelképezi a modern társadalomban, a 14 éves ökoaktivista, Xiuhtezcatl Martinez ennek az ellenkezőjét, a globális felelősséget és a jövőtudatos gondolkodást.

Hat tipp kuponkampányhoz! 

Legyen névre szóló, szerepeljen rajta határidő és figyeljünk a részletekre. összegyűjtöttünk hat fontos tippet, amire érdemes ügyelnünk, ha kuponkampányba kezdünk.

Klímaváltozás thriller világsztárokkal 

Az egykori amerikai alelnök tulajdonképpen a Kellemetlen igazság (2006) című filmnek köszönheti, hogy Nobel Békedíjat kapott 2007-ben. Mégis nehéz pénzt gründolni a folytatásra, ahogy a klímaváltozásról szóló más dokumentumfilmekre is. Pedig James Cameron, Arnold Schwarzenegger, Matt Damon adják arcukat és nevüket hozzá.

Várják a csatlakozókat a Budapest Winter Invitation kampányhoz 

Idén hetedig alkalommal indul el a Budapest Winter Invitation kampány, mely tavaly + 79 ezer vendégéjszakát hozott a szolgáltatóknak a Magyar Turizmus Zrt. adatai szerint. Az MT Zrt. a 2012 szeptemberében induló 1 millió Euró médiaköltségvetésű, 2013. április 7-ig tartó akcióhoz várja csatlakozó partnerek jelentkezését.

Együtt az egészséges munkahelyekért 

Az Európai Munkahelyi Biztonsági és Egészségvédelmi Ügynökség (EU-OSHA) „Együtt a kockázatok megelőzéséért" címmel elindítja új, kétéves Egészséges munkahelyek kampányát. Középpontjában az áll, milyen fontos szerepet játszik a vezetői irányítás és a munkavállalói részvétel a munkahelyi biztonság és egészségvédelem javításában.

Egyen másokért! 

A "Jótevő" kampány arra ad lehetőséget a felelős cégeknek, hogy úgy támogassanak egy új ügyet, hogy közben még alkalmazottaiknak is gesztust tesznek, sőt, a cég hírnevét is öregbítik.

Beatlest énekelnek a liverpooli kukák 

Beszélő szeméttárolókat állítanak ki az utcákra Londonban és Liverpoolban, hogy nagyobb kedvvel használják az emberek a hulladékgyűjtőket és kevesebbet szemeteljenek. 

„A leszokott dohányosok megállíthatatlanok” 

Az Európai Bizottság a cigaretta-kereskedelmi szabályozás módosítására készül, amely az esetlegesen ártalmas elektromos cigarettákra, az ízesítésre, sőt még a marketing stratégiákra is kitérne. Június 16-án indult el egy egész Európára kiterjedő leszokást segítő kampány „A leszokott dohányosok megállíthatatlanok" címmel. 

Újabb cégek az "Egészséges munkahelyek" között 

Az Európai Munkavédelmi Ügynökség (EU-OSHA) biztonságos karbantartást célzó „Egészséges munkahelyek" kampányának második évében 52-re nőtt a hivatalos kampánypartnerek száma. 2011-ben újabb hét a magán- és állami szektort képviselő páneurópai szervezet és multinacionális vállalat - az AEIP, a CPME, a Dupont, az ECTA, az EORNA, a Golder Associates és az UEPG - csatlakozott a kezdeményezéshez.

A fiatalok vezetnek a szelektív hulladékgyűjtésben 

A legnagyobb hazai koordináló szervezet, az ÖKO-Pannon Nonprofit Kft. szerződéses partnerei 2011. első negyedévében mintegy 120 ezer tonna csomagolást hoztak forgalomba, amelyből több mint 60 százalék szelektív begyűjtését és hasznosítását szervezte meg a cég. A sikeres teljesítésben szerepe van A hulladék érték címmel tavaly megvalósított szemléletformáló kampánynak is, amelyet immár az Új Széchenyi Terv keretében és jelentős KEOP támogatással folytathat a koordináló szervezet.

Ön is 10 százalékkal csökkentheti életmódja CO2-emisszióját 

A  hétköznapi emberek nem tehetetlenek a globális klímaváltozás ellen, ezt üzeni minden idők legsikeresebb nemzetközi klímavédelmi kampánya, a 10:10. A kezdeményezés az  Egyesült Királyságban indult útjára 2009-ben Franny Armstrong, a Hülyeség  kora című nálunk is bemutatott film rendezőjének kezdeményezésére. 2010 tavasza óta több mint  37 ország csatlakozott a kampányhoz helybeli önkéntesek munkája révén.

5000 aktivista áll készen az LMP-nél 

Köszönhetően a párt frakciója országgyűlésben kifejtett aktivitásának, felfokozott érdeklődés mutatkozik az őszi önkormányzati választások előtt a Lehet Más a Politika (LMP) iránt - jelentette ki Datki Szabolcs, a Lehet Más a Politika (LMP) X. kongresszusának szünetében tartott sajtótájékoztatón, Szarvason. Az LMP országos kampányigazgatója elmondta: már elindították kérdőíves felmérésüket, s ez alapján országszerte legalább ötezer aktivistát, illetve szimpatizáns tudnak összegyűjteni, akik majd segítik jelöltjeiket az ajánlószelvények összegyűjtésében is.

"Kikérjük magunknak, hogy lépten-nyomon lekommunistázzanak" 

A Fidesz budapesti győzelmének megakadályozását és az MSZP becsületének helyreállítását nevezte pártja legfontosabb feladatának Szanyi Tibor a szocialisták önkormányzati választási kampányának regionális felkészítőjén. Az MSZP kampányfőnöke Heves, Jász-Nagykun-Szolnok és Pest megyei, valamint fővárosi párttagok előtt azt mondta: a kormánypárt "zavarba ejtően sok" pozíciót birtokol, ezért elsődleges, hogy ne Tarlós István legyen a főpolgármester, illetve hogy a Fidesz ne szerezzen többséget a fővárosi közgyűlésben. A jelenlévőket arra intette: tiltakozzanak, amikor a Fidesz börtöntöltelékként akarja láttatni a szocialistákat, a párttagok és jelöltek túlnyomó többsége ugyanis becsületes.

Zöld utat mutattak a Szigetközben 

"Zöld utat mutatunk!" címmel lezajlott a Szigetközi Természetvédelmi Egyesület és az Öko-Kord Országos Nonprofit Kft. környezeti tudatosság növelését célzó, szemléletformáló roadshowja, mely 17 helyszínt érintett. Mivel a lakosságon belül az iskolás korosztály tájékoztatása kiemelten fontos célkitűzés, a rendezvénysorozat keretében 17 szigetközi általános és középiskolában tartottak másfél órás szemléletformáló foglalkozásokat. A játékos, de informatív oktatóprogramok mellett ugyanezen helyszíneken rendezték meg az újrahasznosított anyagból készült termékeket bemutató kiállításokat.

Zöldőrség: "Szólj rá apádra, ha nem vigyáz a világra!” 

Elindult a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) és a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium (KvVM) közös, Európai Uniós támogatással megvalósuló környezet- és energiatudatosságra nevelő komplex programja. A kampány szlogenje is ékesen jelzi, hogy a környezettudatosság is része a generációs szakadéknak, s a szaktárcák számítanak a fogékonyabb fiatalok részvételére, hogy nyomást gyakoroljanak szüleikre.

Már a Fidesz közelít a félmilliárdhoz 

A Transparency International Magyarország, a Freedom House Europe és az Eötvös Károly Közpolitikai Intézet által közösen jegyzett www.kepmutatas.hu/ oldalon megjelent adatok szerint a 2010-es parlamenti választások első fordulója előtt két nappal mind az MSZP, mind pedig a Fidesz többet költöttek kampányaikra a törvényben engedélyezettnél. A civil szervezetek becslései alapján az MSZP eddig 650 millió 940 ezer forintot, míg a Fidesz 475 millió 619 ezer forintot költött, szemben a törvényben engedélyezett 386 millióval.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Infokom

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere?

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere? 

Sokan aggódnak az MI környezetre gyakorolt káros hatásai miatt, de vajon tényleg csak veszélyt jelent?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo