A kereslet növekedése fejlesztések sokaságát generálta az irodapiacon, az építőipari válság elmúltával s a gazdaság fellendülésével párhuzamosan mindenki egyszerre indult az irodaberuházással. Pezseg a budapesti irodabirodalom.

A kereslet növekedése fejlesztések sokaságát generálta az irodapiacon, az építőipari válság elmúltával s a gazdaság fellendülésével párhuzamosan mindenki egyszerre indult az irodaberuházással. Pezseg a budapesti irodabirodalom.
Az otthonunkat rendszeresen takarítjuk, gyakran szellőztetünk, ha főzünk, előtte és utána is takarítunk, hogy higiénikus legyen a környezet. De vajon az irodai környezetünkre, a munkahelyünkre gondolunk-e e tekintetben? A felmérések szerint kevésbé tartjuk fontosnak, pedig kellene. A irodai környezetben ahol sok ember van összezárva, igencsak jól érzik magukat a különféle kórokozók. Lassan belecsúszunk a téli, bacilusokkal teli, megfázásos időszakba, épp itt az ideje átgondolni, hogy hogyan csökkentsük a fertőzésveszélyt.
Azt mondják, az irodapiac a gazdaság tükre: ha biztonságban érzik magukat a vállalatok, ha finanszíroznak a bankok, ha szívesen települnek adott országba a külföldi cégek, megindulnak az irodaépítések is. Az elmúlt öt-hat évben marginális volumenű új irodát adtak át Budapesten, 2018-ban viszont több százezer négyzetméter nyílik meg. Technológiai újításokban nem lesz hiány, ám az árat a bérbeadó diktálja.
Az iroda.hu és az ingatlan.com szervezésében immár hetedik alkalommal kerül megrendezésre az ország legnépszerűbb ingatlanpiaci és belsőépítészeti versenye, Az Év Irodája verseny kilenc kategóriában. A nevezési határidő november 30., a győzteseket pedig 2017. február 2-án a VII. Díjátadó Gálán ismerhetjük meg a Várkert Bazárban.
Ahhoz, hogy tényleg hatékonyan tudjunk dolgozni, elengedhetetlen, hogy kényelmesen helyezkedjünk el az asztalunknál. Amellett, hogy gyorsabban megy a munka, későbbi sérülésektől is megkímélhetjük magunkat.
Az elmúlt két évtized alatt alapjaiban változtak meg a munkavégzési szokásaink. Napjainkra az ötvenes évek víziója – miszerint három napos lesz a munkahét – végérvényesen eltűnni látszik. Egyre inkább elszakadunk a hagyományos irodai munkakörnyezettől, és helyette a mindinkább az “örökké online” életmód kerül a középpontba. Mi hozta ezt a változást? Milyen tényezők befolyásolják a munkavégzési szokások átalakulását és az irodapiac fejlődését? A Leitz utána járt, mi állhat a trendek hátterében.
A serkentő, szerethető munkakörnyezet nem afféle hóbort, Y vagy Z generációs elvárás, hanem cégérdek. Minél előbb belátjuk ezt, annál hamarabb változtathatjuk meg gondolkodásunkat ennek fényében, és learathatjuk az új szemlélet termését – mondja a szakértő.
Csupán 22 olyan fővárosi irodaépület van, amely 5 évesnél fiatalabb, azaz 2011-2015 időszakban épült, ezzel szemben 134 azon irodaépületek száma, amelyek 2000 előtt épültek, azaz elérték azt a kort, amikor egyes rendszereit már fel kell újítani. Így mára kiemelt fontosságú tevékenység lett az irodaházak állapotának megőrzése – erre ma az üzemeltetési költségek 10 százalékát fordítják- és a felújítás, amely révén a bérlők és befektetők számára ismét vonzó lehet egy ingatlan – véli a CA Immo ingatlanbefektető. Manapság az energiatakarékos felújítás a legnépszerűbb, amely javítja az épület imázsát is.
Számos módja van annak, hogyan aprózzuk szét magunkat. Hányszor álltunk már fel úgy asztalunktól a nap végén, hogy úgy éreztük, alig végeztünk el valamit a napi munkaadagunkból. Vannak módszerek arra, hogyan maradjunk fókuszáltak órákon át. Íme néhány praktika.
Az iroda jelentős költségtétel minden vállalkozás számára. Ezen sajnos nem lehet változtatni, de a mértéken azért igen! Nem mindegy viszont, hogy hogyan spórolunk.
Hiába a számtalanféle motivációs eszköz, az igazán hatékony munka megfelelő környezet nélkül nem fog menni. Nemcsak a pénz számít, a pszichológiának is kéne, hogy legyen befolyása.
Nemzetközi innovációs versenyt indított a GE Fényforrás üzletága. A jelentkezők feladata, hogy megtervezzenek egy jövőbe mutató technológiával felszerelt, intelligens irodai világítási rendszert, amely képes felmérni, elemezni és optimalizálni környezetét.
Nem egyterű irodában dolgozna szíve szerint a magyar dolgozók nagy többsége, pedig egyre szaporodik ezek száma. Hogy mi kell még az ideális irodához? Valami zöld, valami szabadság és sok parkoló.
Mára szerencsére a legtöbb vállalkozó számára egyértelmű, hogy az iroda kialakítására és berendezésére nem csak azért kell figyelmet fordítani, mert esetleg ügyfeleket, partnereket látunk vendégül (bár persze ez sem mellékes szempont), de azért is, mert a jól tervezett munkatér látványos hatékonyabbá teheti a folyamatokat és embereket.