Ipsos cikkek


Javult a magyarok bizalma a világgazdaságban, de még mindig az átlag alatt vagyunk

Javult a magyarok bizalma a világgazdaságban, de még mindig az átlag alatt vagyunk 

Az indiaiak bíznak a legjobban a világgazdaságban.
Tévhit a munkaerő-kölcsönzés körül

Tévhit a munkaerő-kölcsönzés körül 

A munkaerő-kölcsönzés egyre elterjedtebb fogalom munkavállalói körben is, de számos tévhit kering körülötte.
Újabb világstatisztika élén szerepel Magyarország, a szegénység kérdését vizsgálták

Újabb világstatisztika élén szerepel Magyarország, a szegénység kérdését vizsgálták 

Ezúttal különös kérdést tettek fel a közvéleménykutatók.
Döbbenetes pofon a magyar atomenergiának

Döbbenetes pofon a magyar atomenergiának 

Egész más energiamixet szeretnének az emberek, mint a kormány.
Meglepetésre a magyarok többsége nem a szankciókat, hanem a kormányt okolja a magas infláció miatt

Meglepetésre a magyarok többsége nem a szankciókat, hanem a kormányt okolja a magas infláció miatt 

29 ország lakosságának fele gondolja úgy, hogy országa recesszióban van.
Drámai adat érkezett, ennél rosszabb helyre már nem is kerülhetett volna Magyarország

Drámai adat érkezett, ennél rosszabb helyre már nem is kerülhetett volna Magyarország 

Sereghajtók a magyarok, ha a nemzetek boldogságát vizsgálják.
Megtudtuk mitől fél a világ

Megtudtuk mitől fél a világ 

Kicsit csökkent a világon a félelem a korrupciótól.
Katasztrofális a magyar egészségügy megítélése, több világranglista utolsó helyén állunk

Katasztrofális a magyar egészségügy megítélése, több világranglista utolsó helyén állunk 

Világszerte öt emberből három szerint az egészségügyi rendszer túlterhelt.
A magyarok nem nagyon tájékozottak, de határozott véleményük van

A magyarok nem nagyon tájékozottak, de határozott véleményük van 

Az új nemzetközi Ipsos kutatás szerint tevékenységeink környezeti hatásairól rengeteg tévhit él a világ fogyasztói fejében. A magyarok inkább figyelnek az energia- és víztakarékosságra, az újrahasznosításra, valamint a kevesebb csomagolóanyagú terméket választják – de a húsról, tejtermékekről a világátlaghoz képest kevésbé hajlandóak lemondani. Honfitársaink a kevésbé tájékozott nemzetek közé tartoznak, ezzel együtt a globális átlaghoz képest határozottabb véleményük van.
Európában egyedül a magyarok többsége látja úgy, hogy az ukrajnai konfliktussal nincs igazán dolgunk

Európában egyedül a magyarok többsége látja úgy, hogy az ukrajnai konfliktussal nincs igazán dolgunk 

Az Ipsos új nemzetközi felmérése szerint 27 országban a felnőttek 70 százaléka napi szinten követi az ukrajnai invázióról szóló híreket. 61 százalék úgy gondolja, hogy ez a háború jelentős kockázatot jelent országuk számára is. A megkérdezettek többsége támogatja az ukrán menekültek befogadását, és ellenzi, hogy országuk katonailag is érintetté váljon a konfliktusban. A gazdasági szankciók és a fegyverszállítások kérdésében ugyanakkor nagyon eltérőek a vélemények.

Egyre drágább a bevásárlás - a sarkon túl várakozik a negyedik hullám? 

A magyarok többsége úgy érzi, mostanra ugyanannyit, vagy akár már többet költ, mint a járványt megelőzően. Erősödnek az inflációs félelmek hazánkban. A pandémia negyedik hullámát biztosra veszi a lakosság, mégsem érződik óvatosság a viselkedésünkben - derült ki az Ipsos kutatásából.

A többség utálta ezt az évet 

A világ polgárainak fele (52 százaléka) nem bánja, hogy véget ér a 2012-es év, mert a saját élete és családja szempontjából kedvezőtlen időszaknak minősíti azt. A magyarok évértékelője a leginkább negatív, 74 százalék szerint neki csak rosszat hozott az óév.

Eltűntek Magyarországról az elégedett emberek? 

Az Ipsos 24 országra kiterjedő felméréséből kiderül, hogy ez év nyarán átlagosan az emberek 37 százaléka minősítette hazája gazdasági teljesítményét jónak. A pénzügyi válságot megelőzően, ennél sokkal többen, 58 százalék nyilatkozott pozitívan nemzetgazdaságáról. Magyarországon 3 százalék fogalmazott meg kedvező véleményt.

Ha reklám, akkor internet... 

A Policy Agenda - Ipsos kis- és középvállalati konjunktúra-index program keretében folyamatosan vizsgálja, hogy a cégvezetőknek milyen elképzelései, tapasztalatai vannak a reklámpiacon.

Munka-kilátások: a fiatalok aggódnak, de nem tesznek ellene 

A fiatal munkavállalók csaknem fele (47 százaléka) tart attól, hogy a közeljövőben elveszíti az állását. Ugyanakkor a pályájuk elején lévők többsége nem szánta el magát munkaerő-piaci pozíciójának megerősítésére. A pályakezdőkre a mobilitás sem jellemző, 18 százalékuk gondolkodott azon, hogy munkahelyet változtasson. A kismamák héttizede úgy véli, hogy nehezen fogják visszavenni korábbi állásába. - derül ki a „Fiatal Felnőttek" (F&F) kutatássorozatban készült felmérésnek, amelynek során az elmúlt 3 hónapban az Ipsos 600, 15-25 év közötti, a korosztályt reprezentáló fiatalt kérdezett meg személyes módon.

Munkahelyi gondok? Hazavisszük! 

A dolgozók több mint egynegyedét otthon is foglalkoztatják a munkahelyi gondok. Főképpen a vezető beosztásban lévőkre és a vállalkozókra jellemző, hogy nem igazán tudják lezárni munkanapjukat cégüknél, benti tevékenységüket hazatérve is folytatják. A munkavállalók egyötöde nem hagyja otthon magánéleti problémáit, azokat kollégáival is megosztja. A családi történéseket sokkal inkább a nők, mint a férfiak szokták megbeszélni munkahelyükön - ezek a legfontosabb megállapításai annak a közvélemény-kutatásnak, amelyet május végén készített az Ipsos, az ország munkavállalóit reprezentáló 600 fő személyes módon történő megkérdezésével.

Két és félmillió fideszes, egymillió mszp-s 

A Fidesz támogatottsága három százalékpontnyit csökkent, az összes választókorú körében 31 százalékon áll a kormánypárt, ami a választások óta a leggyengébb eredmény - ismerteti a Szonda Ipsos február elején végzett közvélemény-kutatását a pénteki Népszabadság.

Az adóktól és a betegségtől nem (annyira) félünk 

Annak ellenére, hogy világviszonylatban a "munkanélküliség és az álláslehetőség" kérdése a legfontosabb, összességében a legtöbbeket foglalkoztató témakör, az Ipsos Global @dvisor felmérésében résztvevő huszonnégy ország közül csak tizenegyben: Magyarországon, Franciaországban, Nagy-Britanniában, Olaszországban, Japánban, Lengyelországban, Szaúd-Arábiában, Spanyolországban, Svédországban, Törökországban és az Egyesült Államokban említik első helyen a válaszadók.

A magyarok 7 százaléka szerint van jó állapotban a gazdaság 

Míg a 24 ország megkérdezett pogárainak közel fele ítélte meg úgy, hogy a gazdaság állapota nagyon jó vagy jó, addig a magyarok alig 7 százaléka vélekedett így. Leginkább az indiaiak, svédek és a kínaiak elégedettek, legkevésbé bizakodó nép az indonéz, a magyar és a spanyol.

Ilyen volt 2010 a lakosság szerint! 

A magyarok háromnegyede panaszkodott pénzügyeinek, anyagi helyzetének alakulására, s többségben vannak a magánéletüket negatívan értékelők is. Ezzel szemben, az emberek hattizede úgy érzi, hogy a 2010-es esztendő egészségi állapotuk szempontjából inkább jónak nevezhető. Hazánk helyzetére gondolva négyből hárman úgy vélik, hogy Magyarország számára 2010 rossz év volt - ezek a legfontosabb megállapításai annak a közvélemény-kutatásnak, amelyet december első felében készített az Ipsos, az ország felnőtt népességét reprezentáló 1000 fő személyes módon történő megkérdezésével.

Szabadságot ad, vagy épp elveszi azt a mobiltelefon? 

A nyomógombos készülékek tulajdonosai inkább érzik elektronikus póráznak a mobiljukat, míg az okostelefonnal rendelkezők, sokkal inkább gondolják úgy, hogy az intenzívebb használat szabadságot ad nekik- derül ki az Ipsos kutatásából.

Kinek van több hatalma: a kormánynak, vagy a multiknak? 

A 24 vizsgált ország polgárainak 69 százaléka gondolja azt, hogy a  nagyvállalatok nagyobb hatalommal rendelkeznek, mint a kormány - derül ki a www.canada.com számára - a Torontóban rendezett G20-csúcs kapcsán - készült legfrissebb Ipsos felmérésből. Összességében a globalizációt előnyösnek tartjuk, ám a multik vezetőinek csak a lakosság 35 százaléka hisz.

"A magyar gazdaság? Inkább hagyjuk…" 

A magyaroknak elenyésző hányada, mindössze 8 százaléka minősítette jónak az ország gazdaságát - derül ki a www.canada.com számára készült legfrissebb Ipsos felmérésből.

A legelégedetlenebbek közt a magyarok 

Az Ipsos frissen közzétett jelentéséből kiderül, mennyire elégedettek, vagy elégedetlenek a világ 23 országának polgárai a lakókörnyezetükkel, s hogy mi az a három legfontosabb tényező, amelyen javítani szeretnének.

A hazai cégek a válságról 

Magyarországon a cégek vezető döntéshozói szerint annyi változás történt a válság óta eltelt másfél év alatt a saját iparágukban, mint a teljes '90-es évtizedben - derült ki az Ipsos friss online vállalati kutatásából. Bár a válság minden hatodik céget nem érintette alapjaiban, de a cégek négytizede gyökeres átalakulási folyamaton megy keresztül, amely az utóbbi másfél évben kezdődött és sok helyen még hátra van a neheze.

Szigorú és kevésbé elfogadó a magyar 

Az Ipsos közelmúltban végzett 1500 fős, személyes megkérdezésen alapuló, országos reprezentatív kutatásából az derül ki, hogy meglehetősen szigorú és kevésbé elfogadó a lakosság többségének hozzáállása a társadalmi előítéleteket kiváltható különböző csoportokkal szemben.

Mennyibe kerül a munkahelyi lojalitás? 

A dolgozók többsége, héttizede büszke jelenlegi munkahelyére, szívesen beszél róla másoknak. Pozitív érzéseiket táplálja, hogy tízből nyolcan kötődnek munkatársaikhoz: hárman nagymértékben, öten lazábban. Ugyanakkor a lojalitást a munkavállalók felénél felülírná, ha máshonnan 20 százalékkal jobb anyagi ajánlat érkezne - ezek a legfontosabb megállapításai annak a közvélemény-kutatásnak, amelyet az Ipsos végzett október végén. A felmérés online módszerrel készült, s a válaszoló 500 fő nemi, életkori és településtípus szerinti összetétele megegyezik az aktívan dolgozókéval.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Gazdaság

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten  

A fővárosban 1,8, országos átlagban pedig 0,8 százalékkal nőttek az átlagos lakbérek márciusban.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo