internet

álhírek, brazília, donald trump, facebook, fake news, fiatal, influencer, internet, korrupció, követő, közösségi média, mém, pártfinanszírozás, politika, reklámbevétel, social media, steve bannon, szavazat, twitter, választás, voks, whatsapp, youtube, z-generáció

Az influencerek az új politikusok

Kriston László

Megérkezett az új politikus-generáció: a YouTube-influencerek. A brazíliai helyhatósági és szövetségi választáson néhány huszonéves influencernek sikerült arra használnia internetes népszerűségét, hogy mandátumot szerezzenek. A helyi választásokon óriási mennyiségű szavazatokat kaptak. Mozgalmukat, az MBL-t és kampányaikat a YouTube-csatornáik reklámbevételéből finanszírozták. Itt a képviseleti demokrácia és a független kampányfinanszírozás új korszaka. Brazíliában megtörtént. A többi országban is ez lesz.

Tovább olvasom »
amazon, film, internet, média, médiapiac, netflix, streaming, szórakoztatóipar, walt disney, youtube, zene

Internet vs. médiaóriások: elmaradt forradalom

Zubor Zalán

A 2000-es évek elején még általános volt az az elképzelés, hogy az internet terjedése, az illegális letöltések és a tartalmak szabad áramlása meg fogja törni a nagy kiadók, stúdiók, médiavállalatok monopóliumát. Ez máig nem történt meg, a nagy médiavállalatok bevételei egyre csak nőnek, és a globális médiapiac centralizáltabb, mint valaha.

Tovább olvasom »
amerikai hadsereg, aszály, biológiai hadviselés, crispr, darpa, élelmiszernövény, fagykár, fegyverkezés, génmódosítás, génszerkesztés, internet, pentagon, tiltakozás, tudomány, vírus

Biológiai fegyverek a mezőgazdaságban

Kriston László

Vírust terjesztő rovarokkal módosítják növények génszerkezetetét az amerikai Védelmi Minisztérium tudományos kutatási egységénél. Itt a biológiai fegyverkezés következő állomása, legalábbis ettől tartanak tudósok. A minisztérium viszont azzal védekezik, hogy kísérlete jó szándékú, az aszály- és fagykárok ellen óvná a növényeket, és amúgy is csak ideiglenes génmódosítást tesz lehetővé.

Tovább olvasom »
blog, blogger, brand, céges kommunikáció, fiatal, influencer, internet, kampány, közösségi média, márka, marketing, social media, vlog, vlogger, z-generáció

Az influencereké a jövő?

Kriston László

A Z generációnak már nem azok a hírességek jelentik a viszonyítási pontokat, akik valamilyen szakmai siker alapján válltak ismertté. A fiataloknak a YouTube-sztárok és a vloggerek az elsődleges véleményformáló személyiségek. Ezért közösséget kell építenünk elsősorban, nem márkát. A közösség fogja erősíteni a márkát. Erről is szó esett a Piac & Profit Social Media 2018 konferenciáján.

Tovább olvasom »
internet, internetes zaklatás, jog, kiberbiztonság, közösségi média, zaklatás

Nagy kihívás a jog számára az internetes zaklatás

piacesprofit.hu

Az internet alapjaiban változtatta meg az emberi, szakmai és családi kapcsolatokat a felbecsülhetetlen mennyiségű információhoz való hozzájutás lehetőségével. Dr. Szöőr Anna pszichológus-jogász szerint ma már nemcsak az internetes zaklatás áldozata, hanem az állítólagos zaklató is súlyos veszélynek van kitéve.

Tovább olvasom »
eu, európai parlament, internet, jog, szabályozás, szerzői jog, törvény

Így változik a szerzői jog

piacesprofit.hu

Az Európai Parlament még szeptember közepén szavazta meg a digitális egységes piac szerzői jogi szabályainak frissítését. Kötelező lesz a jogvédett anyagok cenzúrázása, azonban a kis és nem üzleti célű platformok mentességet kapnak.

Tovább olvasom »