infografika

adat, adatbázis, adatvizualizáció, algoritmus, automatizáció, folyamatmenedzsment, gestalt, grafikon, gyors, infografika, látás, releváns adat, szem, üzleti analitika, üzleti folyamat, vizuális

Sok adatot kezelünk: hogyan csináljunk belőle pénzt?

Kriston László

Minden cég adatok tömegét kezeli, de a magyar KKV-k még a román üzleti szektor szereplőihez képest is lemaradásban vannak az adatok hatékony használatában. Pedig csökkenthetők a költségek és növelhető a bevétel, ha jól bánunk az adatokkal. Erre szolgáltak tanácsokkal a Piac & Profit által rendezett Adat – Az új kincs: Hogyan termel profitot az adat? című konferencia előadói.

Tovább olvasom »
fenntartható fejlődés, fenntartható mezőgazdaság, húsfogyasztás, infografika, üvegházgáz

Ennyit pusztít a termeléssel az agrárium

Kriston László

Az energiaszektor után a mezőgazdaság a második legnagyobb üvegházgáz-kibocsátást okozó ágazat. De ez csak egy az agráriumból eredő externáliák sorából. Ott van még a vegyszerhasználat, a talajerózió vagy a biológiai sokszínűség sérülése. Élelmiszernövényeket és állati takarmányt termeszteni rendkívül erőforrás-intenzív gazdasági tevékenység.

Tovább olvasom »
infografika, olimpia

Ennyire ráfizetéses olimpiát rendezni

Kriston László

A kormányoknak és az adófizetőknek gyakran ráfizetéses üzlet elvállalni egy olimpia megrendezését. Csak a legfejlettebb infrastruktúrával, több korszerű sportcsarnokkal és stadionnal rendelkező országoknak van esélyük, hogy nyereséggel jönnek ki az ügyből. Infografikán mutatjuk a részleteket!

Tovább olvasom »
adóelkerülés, infografika, offshore

Nagyban megy a panamázás

Kriston László

Offshore entitásokban parkoltatni a vagyont önmagában nem törvénysértő tevékenység, ha a tulajdonos a hazájában adózik ezen eszközök után is. Csakhogy a vagyonosok épp az adók elkerülése végett parkoltatják pénzüket adóparadicsomban. Nagy biznisz, az ezeket működtető szervezetek is hatalmas franchise hálózatok. Meglepő személyek is érintettek.

Tovább olvasom »
amerika, háború, infografika

Ez a harc ára

Kriston László

A 17. századi hadvezértől, Raimondo Montecuccolitól tudjuk: „A háborúhoz három dolog kell: pénz, pénz, pénz.”A világ top 25 hadiipari gyártója évente 235 milliárd dollár értékben termel emberélet kioltására alkalmas eszközöket.

Tovább olvasom »