Hogy egészen pontosan mikor vált mainstreammé a rohanás, azt nem tudnánk megmondani. De, hogy azzá vált, abban biztosak vagyunk. Hihetetlen elszántsággal nyomjuk a „mennyiséget” és rohanunk. – mondja Nagy Andrea, fejlesztő szakember.

Hogy egészen pontosan mikor vált mainstreammé a rohanás, azt nem tudnánk megmondani. De, hogy azzá vált, abban biztosak vagyunk. Hihetetlen elszántsággal nyomjuk a „mennyiséget” és rohanunk. – mondja Nagy Andrea, fejlesztő szakember.
Az online összekapcsolódottság miatt minden nap rengeteg alkalmunk van arra, hogy emailekkel, csetüzenetekkel fecséreljük el az időnket, és ne haladjunk a tényleges munkánkkal. Új divat köszöntött be: vannak, akik sportot űznek abból, hogy minimális emailforgalmat bonyolítsanak. Naponta maximum ötöt írnak.
A leghatékonyabb munkavállalók ahhoz értenek, hogy minimális időráfordítással végezzék el maximális színvonalon a munkájukat. Lehetséges ez? Mi a titkuk?
Minden vállalkozónak és cégvezetőnek megvannak a maga sajátos kis szokásai, amelyekkel nemcsak hatékonyabbá teszi munkanapját, de hosszabb távon is meg tudja őrzi motiváltságát. Mutatjuk a legjobb tippeket!
A munkavállalók jelentős része elfogadja az akár fizetetlen túlórát is egy friss felmérés szerint, sőt, sokan ilyenkor nyújtják a legjobb teljesítményt. Cserébe napközben van idő a munkahelyi kapcsolatokra is. A szakértő szerint ez nem gond, a pozitív munkakultúra fontos előny az üzleti életben.
A tavasz számos kellemes része mellett tény, hogy ilyenkorra fogyasztjuk el az utolsó energiáinkat is. Adunk pár tippet, hogy hogyan vészeljük át azokat a heteket, amikor leginkább ólomkatonának érezzük magunkat.
Minden vezető túlterhelt, számtalan döntést kell meghoznia egy nap. Mégis vannak dolgok, amire muszáj időt szánni, ha hosszú távon eredményes és sikeres csapatot szeretnénk vezetni.
Azt hiszi, olyan sok emailt kap, hogy nem lehet megbirkózni vele? Tim Cook már hajnali háromnegyed négykor kor nekilát átlag 800 meg nem nyitott levele megválaszolásának. Más komoly üzletemberek olykor egyszerűen tiszta lapot nyitnak, vagy leállnak az emailezéssel.
Hétvégén is dolgoznia kell? Mindenkivel előfordul, és ha nem rendszeres a dolog, ezzel nincs is komoly gond. Ha azonban nem csak egyszer-egyszer kell feláldozni a pihenőidőt, ideje elgondolkodni.
Van, aki egyáltalán nem engedi a belső levelezést a kollégák között, más a saját munkaóráiban nem foglalkozik velük, van aki néhány évente kitöröl mindent, ha már nagyon el van havazva. Bevált módszerek olyan moguloktól, akik tényleg tudják, miről beszélnek.
Ha valaki a saját főnöke lehet, az nagyon klassz dolog, legalábbis első hallásra. De könnyen rémálom lehet az álomból, ha nem figyelünk pár alapvető dologra.
Sokan nem hisznek a brainstorming hasznosságában, pedig a legtöbbször nem a módszerrel van baj, hanem azzal, ahogy használjuk. Például nem adunk elég időt neki.
A családos, dolgozó emberek életnek egyik legnagyobb kihívása az időgazdálkodás. A gyerek, óvoda, iskola, munkahely és háztartás háromszög csak az alap, emellé még társul számos egyéb nehezítő tényező. A több gyerek és a szakkörök, edzések hálójába néha a legrutinosabbak is belegabalyodnak. Néhány bevált praktikával enyhíthetünk a problémán.
Rászoktunk, hogy szinte percenként csekkoljuk az e-maileket, pedig a legtöbb munkakörben ez nem elengedhetetlenül fontos. A többséget csak kizökkenti a munkából a folyamatos feladat váltás. Mi a megoldás? Az “email hacking”. Ha a hekkelés a marketingben segít, miért ne működne az időgazdálkodásban?