fuvarozás

behajtási hozzájárulás, bkk, budapest, fuvarozás, szállítmányozás

Szigorított ellenőrzés indult

piacesprofit.hu

Mivel kiderült, hogy díjköteles budapesti területre behajtó tehergépjárművek egyötöde sem váltja ki a behajtási hozzájárulást, 2011. szeptember 19-étől december 16-áig három hónapos szigorított ellenőrzési kampányt szervez a Budapesti Közlekedési Központ és az ellenőrzésért felelős Parking Kft.

Tovább olvasom »
fuvarozás, logisztika, nyár

Nyári kamionstop: szombat délutántól vasárnap estig

piac-profit.hu

Beköszönt a nyári időszámítás a nehéz tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozásában is. A júliusi és augusztusi szombatokon a kamionstop este 22 óra helyett már délután 15 órakor elkezdődik. A tehergépkocsik változatlanul vasárnap 22 óráig nem közlekedhetnek a magyarországi utakon. – írka a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleményében.

Tovább olvasom »
fuvarozás, közlekedés

Útdíj: egyelőre tanulmányozzuk a szlovák példát

piacprofit.hu

2010. január elsején Szlovákiában 3,5 tonna feletti járműkategóriákban bevezették a megtett úttal arányos elektronikus útdíjat. Csehországban ugyanekkor 12 tonnáról egészen 3,5 tonnáig kiterjesztették a már 3 éve működő elektronikus rendszer kereteit. A hazai díjszedési rendszer reformján dolgozó Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) szakértői munkájuk során folyamatosan figyelemmel kísérik a díjszedési gyakorlat eseményeit, fejlődését és tapasztalatait.

Tovább olvasom »
adó, fuvarozás

“Változtassanak az adón, vagy az utcán találkozunk”

MTI

Nyílt levélben kéri két fuvarozószervezet az országgyűlési képviselőktől, hogy ne szavazzák meg azt a törvényjavaslatot, amelynek része a gépjárműadó és az üzemanyagot terhelő jövedéki adó mértékének emelése, valamint az üzemanyag-megtakarítás és a napidíj adómentességének megszüntetése.

Tovább olvasom »
fuvarozás, válság

Lehet-e még rosszabb?

PP Online

Mivel lehet a válság hatását enyhíteni? Csak a gazdaság élénkítése lehet kitörés a fuvarozási szektor számára is. De most fejleszteni, kapacitást növelni nagyon is kockázatos. Viszont kitörési pont lehet még klaszterek, beszerzési társaságok létrehozása is.

Tovább olvasom »
fuvarozás, válság

A fuvarozás egyre több veszteséget termel

Sajtóközlemény

Legújabb becslések szerint minden negyedik kamion szállítmány nélkül rója az európai utakat. Ez azt jelenti, hogy a hétköznapi fuvarozók hatalmas összegeket veszítenek el az elnagyolt logisztikai tervezés miatt. Napjainkban az olajpiacot uraló labilis helyzet is hozzájárul a veszteségek növekedéséhez. A Magyarország és Spanyolország között üresen közlekedő kamionok üzemanyagköltsége például meghaladja az 1100 eurót. Szerencsére ez a probléma a Teleroute ügyfeleit nem érinti: a céghez napi szinten befutó 150 ezer fuvarigény lehetővé teszi az útvonalak üres járatok nélküli megtervezését.

Tovább olvasom »