fogyasztói szokások

fogyasztói szokások, információs társadalom, közösségi oldalak, okostelefonok

Chat a mobilról, vásárlás az asztali gépről

piacesprofit.hu

A hazai internethasználók mintegy napi 209 percet, azaz közel három és fél órát töltenek a világhálón. A legfőbb internetes tevékenységek listáján továbbra is vezet a közösségi oldalak látogatása, az elektronikus levelezés és a hírolvasás, amit jellemzően mobil eszközökön végeznek a netezők. Fix eszközökön zajlik viszont a nagyobb elmélyülést megkívánó online ügyintézések többsége.

Tovább olvasom »
autóeladások, autókereskedelem, fogyasztói szokások

A nőket a szín, a férfiakat a teljesítmény vonzza

piacesprofit.hu

A 25 év alatti női vezetők elsősorban a szín és a praktikusság alapján választanak autót, míg a fiatal férfiak számára a motor teljesítménye a legfőbb szempont, mivel ők státuszszimbólumként tekintenek az autójukra. Többek között ezek derülnek ki az AAA AUTO statisztikáiból. A társaság azt javasolja, hogy a kezdő vezetők legfeljebb 1,2 literes motorral rendelkező autót vásároljanak.

Tovább olvasom »
fogyasztói szokások, gfk, kutatás, márka, saját márka

Minden negyedik forintot saját márkára költötték a fogyasztók

piacesprofit.hu

Tavaly ötéves stagnálás után enyhén, de emelkedett a kereskedelmi láncok saját márkáinak piaci részaránya a GfK évente készülő Kereskedelmi Márkák Analízisének legfrissebb adatai szerint. E márkák legfőbb bázisául a diszkontok, drogériák és a szupermarketek szolgálnak. A saját márkák iránti kereslet kiemelkedő a fagyasztott és konzerv-élelmiszerek, valamint az állateledelek piacán, és egyedül a háztartás lakóhelye befolyásolja a kereskedelmi márkák vásárlását.

Tovább olvasom »
fogyasztói szokások, nyári szabadság, üzemanyagfogyasztás

Nyáron több megy a tankba

piacesprofit.hu

Látványosan megnő nyáron az üzemanyag fogyasztása az év többi hónapjához képest a Normbenz Magyarország adatai szerint. Az autósok elsősorban a Balaton és egyéb népszerű turisztikai célpontok környékén tankolnak többet ebben az időszakban.

Tovább olvasom »
fogyasztói szokások, megtakarítások, utazás

Utazni akar a magyar

piacesprofit.hu

Leginkább utazásra költenének idén a magyarok, és ugyanez igaz a teljes európai lakosságra is – derül ki a Cetelem Körkép 2016 kutatás eredményeiből. Az utazási kedv független az életkortól: az ezüstkorúaknál is erős a kikapcsolódási vágy.

Tovább olvasom »
fogyasztói szokások, információs társadalom, okoseszközök

Rákattannak a kütyükre a magyar csajok

piacesprofit.hu

A magyarok az európai átlagnál sokkal intenzívebben érdeklődnek a technológiai innovációk iránt – derül ki egy friss felmérésből. A kutatás azt is feltárta, hogy bár a magyar férfiak – egy bizonyos korig – fogékonyabbak az új kütyük iránt, mégis a nők élvezik jobban azok előnyeit.

Tovább olvasom »
brand, felmérés, fogyasztói szokások, márka

Ha magyar, akkor jöhet

piacesprofit.hu

Három magyar fogyasztó közül ketten (65%) mondják azt, hogy a márkák származási helye vásárlási döntéseiket jobban befolyásolja, mint kilenc másik szempont, amelyek közé tartozik például az ár, íz, funkció vagy csomagolás is.

Tovább olvasom »
fogyasztói szokások, gumiabroncs

Már nem kell győzködni minket a gumicseréről

piacesprofit.hu

Noha a tavaszi-nyári zivatarok során akár 15-20 százalékkal is rövidebb fékúttal bír az autónk nyári abroncsokon, a megkérdezett szervizműhelyek vezetői szerint a magyar autósok inkább azért váltanak nyári gumikra, mert így kevesebbet fogyaszt majd az autójuk és nem koptatják a drága téli abroncs szettet.

Tovább olvasom »
fenntartható fogyasztás, fogyasztói szokások, tudatos fogyasztás

Uncsi az etikus?

Timár Gigi

Egyes fogyasztók egyenesen cikinek kiáltják ki, ha valaki figyel arra, hogy etikus termékeket fogyasszon – állítja egy tanulmány. De mi áll a háttérben és mit tehetünk ellene?

Tovább olvasom »
élelmiszer-kereskedelem, élelmiszeripar, fogyasztói szokások, húsvét

Több megy el sonkára, akár drágábban is megvesszük

piacesprofit.hu

Tavaly többet költöttünk mind a szezonális édességekre, mind pedig a húsvéti sonkára, igaz ebben közrejátszott mindkét termékcsoportban az átlagár emelkedése is. A beszerzés fő helyszínét a hipermarketek jelentik nem csupán széles árukínálatuk, de az ünnepek előtt vásárlásra fordítható idő szűkössége okán is.

Tovább olvasom »