fogyasztói bizalom

eu, fogyasztói bizalom, fogyasztóvédelem

Nyugat-Európában a legjobb

PP/MTI

Luxemburgban, az Egyesült Királyságban, Dániában, Ausztriában, Írországban, Finnországban, Hollandiában, Belgiumban, Németországban, Franciaországban és Svédországban élvezhetik a legjobb feltételeket a fogyasztók az Európai Unión belül – derül ki az úgynevezett fogyasztói eredménytáblából, amelyet kedden tettek közzé Brüsszelben.

Tovább olvasom »
bizalom, építőipari válság, euróválság, fogyasztói bizalom, gki, görög válság, kkv, konjunktúra felmérés, konjunktúra-index, konjunktúraindex, válság

Ekkorát már rég zuhantunk

piacesprofit.hu

2008 ősze, a világgazdasági válság magyarországi megjelenése óta nem zuhant egyetlen hónap alatt akkorát a GKI-Erste konjunktúra-index értéke, mint most májusban. Ezzel az index háromhavi javulás, illetve stagnálás után nagyjából az év eleji, nagyon alacsony szintre esett. Ilyen negatív vélemények ez előtt utoljára 2009 végén jellemezték a magyar gazdaságot. A GKI által az EU támogatásával végzett felmérés szerint májusban az üzleti szektor és a fogyasztók várakozásait egyaránt a mély pesszimizmus jellemezte.

Tovább olvasom »
foglalkoztatás, fogyasztói bizalom, gki, kereskedelem, konjunktúra-index

Még a pesszimizmus az úr

piacprofit.hu

Áprilisban az üzleti szférában egészen minimális romlás, a fogyasztók körében pedig hasonló mértékű javulás volt tapasztalható a GKI-Erste konjunktúraindex értékében. Eszerint az elmúlt hónapban csaknem egy éves jelentős csökkenés és ezt követő kéthavi szerény emelkedés után a márciusi szinten maradt az index.

Tovább olvasom »
export, foglalkoztatás, fogyasztói bizalom, gki, kereskedelem, konjunktúraindex

Oszlanak a felhők

piacesprofit.hu

Márciusban – csaknem egy éves csökkenés után – immár második hónapja emelkedik a GKI-Erste konjunktúraindex (szezonális hatásoktól megtisztított) értéke, mely ezzel a 2011 nyár végi szintre került. A GKI által az EU támogatásával végzett felmérés szerint márciusban az üzleti szférában jelentősen, a fogyasztók körében pedig kissé javultak a várakozások. 

Tovább olvasom »
fogyasztói bizalom, gfk

Tízből heten soha nem vennének fel hitelt

Sajtóközlemény

Drasztikusan – 24 ponttal – csökkent a GfK komplex Fogyasztói Bizalom Index 2011 szeptemberében az előző negyedévhez képest. A háztartások borúsnak látják mind saját, mind az ország várható gazdasági-pénzügyi helyzetét. A vásárlási hajlandóság változatlan, a megtakarítások felhasználásával kapcsolatban viszont bizonytalanok a megkérdezettek. Tízből hárman alkalmatlannak tartják az időt hitelfelvételre, tízből heten pedig teljesen elutasítják azt.

Tovább olvasom »
felmérés, fogyasztói bizalom, gki, konjunktúraindex

Romlik a magyar gazdaság kilátásainak megítélése

PP/MTI

A magyar gazdaság kilátásainak megítélése az ipar kivételével minden ágazatban tovább romlott, a lakosság véleménye pedig sokkal kedvezőtlenebb lett a GKI felmérése szerint. Szeptemberben – a csaknem egy éve tartó, szinte folyamatos csökkenést követően – újra jelentősen esett a GKI fogyasztói bizalmi index értéke. Pesszimista válaszok születtek az ACCA legfrissebb nemzetközi kutatásában is, amely a világgazdaság trendjeit mérte fel.

Tovább olvasom »
csr, élelmiszer, fogyasztói bizalom, greenpeace, nestle

KitKat-botrány: nem esznek többet orángután-ujjat

Kriston László

A nyugati világ pálmaolaj igénye hatalmas. Az olajpálmából kinyert olaj kozmetikai termékekben, fogkrémekben, testápolókban és csokoládékban kerül felhasználásra – de a “környezetbarátnak” nevezett bioüzemanyagokban is. A kereslet kielégítésére esőerdőket tüntetnek el és helyette országnyi területeket ültessenek be monokultúrás állománnyal: olajpálmafákkal. Eközben megfosztják élőhelyüktől a veszélyeztett fajokat, például az orángutánt. A Nestlé csatlakozott azon cégek sorához, melyek gondosan megszűrik pálmaolaj-beszállítóikat, hogy elkerüljék az őshonos ökoszisztémákat romboló gyakorlatot.

Tovább olvasom »
fogyasztói bizalom, gfk, válság

12 éve volt ilyen hangulat utoljára

piacesprofit.hu

A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös komplex Fogyasztói Bizalom Indexe 2008 utolsó negyedévében 26 százalékpontnyit csökkent és ezzel elérte történetének második legalacsonyabb negatív rekordját. Az egész világot érintő pénzügyi és gazdasági válság első hónapjaiban, 2008 utolsó negyedévében a komplex mutatószám minden komponense csökkent, kivéve a az ország gazdasági helyzetének hosszú távú (a következő 5 évre vonatkozó) megítélését, amely változatlan maradt.

Tovább olvasom »