fogyasztói bizalom

fogyasztói bizalom, kiskereskedelem, műszakicikk kereskedelem

Jól kezdődik az év a kereskedőknek

piacesprofit.hu

2013 első negyedévében a tartós fogyasztási cikkek értékesítése 11 százalékkal nőtt Magyarországon. Ez a növekedés elsősorban az IT szektor eredményeinek köszönhető, de a háztartási kis- és nagygépek, illetve a szórakoztató elektronikai cikkek iránti keresletben is mérsékelt bővülés volt megfigyelhető.

Tovább olvasom »
brand, felmérés, fogyasztói bizalom, márka, marketing, reklám

Nem bíznak az üzenetben a fogyasztók

piacesprofit.hu

A magyarok 78 százaléka úgy gondolja, hogy a vállalati kommunikációs szakemberek állításainak legalább a fele hazugság, de alapvetően negatív véleménnyel vagyunk az újságírók munkájáról is. Pedig a nagy márkák sikere éppen a fogyasztók bizalomra alapuló hűségében rejlik.

Tovább olvasom »
fogyasztói bizalom, konjunktúra-index, üzleti várakozások

Borúsan látják a jövőt a vállalatok

piacesprofit.hu

Nem sikerült tavalyi – egyébként elég alacsony – csúcspontjára jutnia februárban a GKI-Erste konjunktúra-index értékének. Januárban a négy hónapon át tartó, egyenként kis, esetenként apró lépésekkel történő emelkedés révén már sikerült ezt megközelítenie, de ez a javulás februárban megállt. A felmérés szerint a fogyasztói várakozások ugyan most is tovább emelkedtek, az üzletiek viszont kissé romlottak.

Tovább olvasom »
fogyasztói bizalom, márka, márkaépítés

A márkád a személyiséged

Sebők Orsolya

A márkázás nem arra szolgál, hogy a célpiacunk fogyasztói a versenytársakkal szemben a mi produktumunkat válasszák, hanem arra, hogy úgy érezzék: a mienk az egyedüli termék, amely választ ad az igényeikre.

Tovább olvasom »
fogyasztói bizalom, gki, konjunktúraindex

Valami történik a magyar gazdaságban

piacesprofit.hu

Csaknem tavalyi csúcspontjára jutott januárban a GKI-Erste konjunktúraindex (szezonális hatásoktól megtisztított) értéke. Az emelkedés egyenként kis, esetenként apró lépésekkel, de negyedik hónapja tart. A GKI által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint a mostani javulás a fogyasztói várakozások megugrásának következménye, az üzleti bizalmi index ugyanis nem változott.

Tovább olvasom »
fogyasztói bizalom, gfk, várakozások

Bizakodóbbak lettünk?

piacesprofit.hu

Minimális mértékben, de emelkedett a GfK Hungária Komplex Fogyasztói Bizalom Indexének, s vele együtt a Vásárlási Hajlandóság Index értéke is, míg a Fogyasztói Várakozások Indexének értéke stagnált 2012 utolsó negyedévében. A kutatóintézet közleménye szerint némi pozitív elmozdulás a fogyasztói várakozások terén volt észlelhető, aminek hátterében az áll, hogy a háztartások enyhén bizakodóbbak saját anyagi és az ország gazdasági esélyeit illetően.

Tovább olvasom »
felmérés, fogyasztói bizalom, gazdasági kilátások

A horvátok még nálunk is borúlátóbbak

piacesprofit.hu

Magyarország, Dél-Korea és Horvátország vezeti a legpesszimistább országok listáját, amelyet a Nielsen piackutató cég állított össze a fogyasztói bizalmi index alapján az idei harmadik negyedéves időszakról – derül ki a Jutarnji list című napilap szombaton megjelent összeállításból.

Tovább olvasom »
foglalkoztatás, fogyasztói árak, fogyasztói bizalom, infláció, ingatlanpiac, munkanélküliség

Sötétebbnek látjuk a jövőt

piacesprofit.hu

A harmadik negyedévben újra csökkent a GfK Hungária Komplex Fogyasztói Bizalom Indexének, s vele együtt a Vásárlási Hajlandóság és a Fogyasztói Várakozások Indexének értéke is. Minden második honfitársunk a munkanélküliek számának növekedésére, valamint a fogyasztói árak emelkedésére számít az elkövetkező egy évben.

Tovább olvasom »
fogyasztói bizalom, gazdasági kilátások, konjunktúra-index

Tovább romlottak a gazdasági várakozások

kfarkas

Május óta lényegében változatlan a GKI-Erste konjunktúra-index (szezonális hatásoktól megtisztított) értéke. Az év eleji szerény emelkedést májusban zuhanás, azóta pedig enyhe hullámzás követte. A GKI által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint szeptemberben az üzleti várakozások kissé tovább romlottak, a fogyasztóiak viszont valamicskét javultak, s megközelítették idei, áprilisi maximumukat.

Tovább olvasom »
bizalmi index, fogyasztói bizalom, gfk

Ötven felett bízunk az ország jövőjében

piac-profit.hu

Főként az ország közeli és távoli jövőjébe tekint bizakodva az 50 feletti lakosság. Közülük is a 70 felettiek a legoptimistábbak. A pozitív fordulat a jövővel kapcsolatos várakozásoknak tudható be. A feltételezett javulás ellenére, a jelenlegi helyzet változatlansága miatt a vásárlási kedv jelentősen nem változott.

Tovább olvasom »
élelmiszeripar, építőipar, építőipari termelés, építőipari válság, export, fogyasztói bizalom, gki, ipar, ipari park, ipari termelés, járműipar, kkv-konjunkturaindex, konjunktúra felmérés, konjunktúra-index, konjunktúraindex, szállodaipar, textilipar, vegyipar

Kicsit kikapaszkodtunk, de még mélyen vagyunk a gödörben

piac-profit.hu

Idei mélypontjához képest alig emelkedett júliusban a GKI-Erste konjunktúraindex. A májusi zuhanás után júniusban és júliusban is minimálisan emelkedett a GKI-Erste konjunktúra-index (szezonális hatásoktól megtisztított) értéke, de ezzel a felét sem nyerte vissza akkori esésének. A GKI által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint júliusban az üzleti és a fogyasztói várakozások is javultak kissé, de továbbra is nagyon pesszimista hangulatot tükröznek.

Tovább olvasom »