fogyasztói bizalom

fogyasztói bizalom, gazdasági kilátások, gfk

Visszazuhant a fogyasztók bizalma

piacesprofit.hu

A GfK Fogyasztói Bizalom Index vizsgálata szerint az idei év harmadik negyedévében jelentős, mintegy 15 pontnyi csökkenést könyvelhetett el a mutató. Mind a fogyasztói bizalom, mind a fogyasztói várakozások indexe a 2013 év eleji értékekre esett vissza.

Tovább olvasom »
e-kereskedelem, fogyasztói bizalom, online kereskedelem

Ha van idő visszakozni, többen mernek neten vásárolni

piacesprofit.hu

Az első negyedévben összesen 27 milliárd forintos forgalmat bonyolított le az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektora Magyarországon. Az internetes vásárlás fejlődése évek óta töretlen, a vásárlói elégedettség növelése, a felhasználói élmény erősítése, valamint a bizalom kiépítése központi kérdéssé vált. A június 13-án hatályba lépett e-kereskedelmi törvény alapján a vásárló elállási joga 8-ról 14 napra emelkedett online vásárlás esetén, ami tovább erősítheti a bizalmat a webáruházak iránt.

Tovább olvasom »
fogyasztói bizalom, gazdasági kilátások, gazdasági várakozások

Megint elhittük, hogy jobb lesz

piacesprofit.hu

Mint rendszerint a választások előtt, ismét csúcsra jár a fogyasztói bizalom. A magyarok azonban ezúttal óvatosan remélnek: nem tervezik a vásárlásaik felpörgetését, viszont a munkanélküliségtől sem tartanak annyira.

Tovább olvasom »
fogyasztás, fogyasztói bizalom, infláció, karácsonyi szezon, kiskereskedelem, munkanélküliség

Lehetett volna vidámabb is a karácsony

piacesprofit.hu

A tavalyi év utolsó időszakában a GfK Hungária Komplex Fogyasztói Bizalom Indexe változatlan maradt az őszi értékhez képest. A fogyasztói várakozások mérséklődését hozta a megkérdezettek saját anyagi és az ország gazdasági helyzetének kilátásairól alkotott véleménye, ez utóbbi esetében különösen ötéves távlatban. A pesszimista hangulat kitart mind a munkanélküliség, mind a hitelfelvételi kedv, a család reáljövedelmére és a hitelkamatokra vonatkozó várakozásokra vonatkozóan.

Tovább olvasom »
fizetési szokások, fogyasztói bizalom, fogyasztói szokások

Rosszabbul élünk, mint két éve

piacesprofit.hu

Európa-szerte több európai háztartás rosszabb pénzügyi helyzetben van, mint két vagy három éve – és ötévnyi recessziót, megszorítást és növekvő munkanélküliséget követően nem képesek időben kifizetni a számláikat. Számos európai országban a gazdaság fellendülése mellett a növekvő munkanélküliséggel párhuzamosan az általános fogyasztói bizalom csökken, a vásárlóerő gyengül, a kifizetések pedig akadoznak- derült ki az Intrum Justita Fogyasztói Fizetési Jelentéséből, mely 21 országban több mint 10 000 fő részvételével vizsgálta a fogyasztói fizetések alakulását.

Tovább olvasom »
e-kereskedelem, fogyasztói bizalom, online vásárlás

Mitől bízik meg bennünk egy vásárló?

piacesprofit.hu

Még ha a potenciális vevő rá is talál a weboldalunkra, és elégedett is azzal amit lát, az utolsó pillanatban mégis visszariadhat a vásárlástól, amikor a bankkártya adatait kell megadnia. Hogyan építhetünk bizalmat a vásárlónkban? Szakértőnk tippeket ad a probléma megoldásához.

Tovább olvasom »