fogyasztói bizalom

fogyasztói bizalom, gazdasági kilátások, üzleti várakozások

Tizenegy éve nem voltunk ilyen jó hangulatban

piacesprofit.hu

2017 januárjában immár harmadik hónapja javult a GKI konjunktúraindexe, mely ezzel megközelítette egy évvel ezelőtti értékét. Az üzleti várakozások csak 2016 nyári szintjükre emelkedtek, a fogyasztóiak viszont utoljára tizenegy éve, 2006 februárjában voltak a mostaninál kedvezőbbek.

Tovább olvasom »
fogyasztói bizalom, gazdasági kilátások, üzleti várakozások

Utoljára Gyurcsány alatt volt ilyen jó

piacesprofit.hu

November után decemberben ismét emelkedett a GKI konjunktúraindexe. A felmérés szerint az üzleti várakozások kissé, a fogyasztóiak erőteljesebben emelkedtek, s ez utóbbiak ezzel tízéves csúcspontjukra jutottak, megközelítették 2006. áprilisi szintjüket.

Tovább olvasom »
fogyasztói bizalom, online fizetés, online kereskedelem

Online vásárolunk, készpénzzel fizetünk

piacesprofit.hu

Miközben hazánkban egyre lendületesebb növekedést mutat az internetes kereskedelem, az online vásárlók meglepően nagy hányada mégis inkább személyesen vagy utánvéttel fizet. Ennek valószínűleg oka lehet a technológia sokszor követhetetlen iramban való fejlődése, ami bizalmatlanságot válthat ki a digitális ügyintézés iránt.

Tovább olvasom »
fogyasztói bizalom, gazdasági kilátások

A kormányváltás óta nem volt erre példa

piacesprofit.hu

Hét ponttal, kimagasló mértékben nőtt a magyar fogyasztók bizalmi indexe a másodikról a harmadik negyedévre, és ez a mostani 64 pont már a globális pénzügyi válság előtti időszakot idézi. Ennél nagyobb indexet nálunk a közelmúltban csak 2010-ben mért a Nielsen hatvanhárom országban végzett kutatásai során.

Tovább olvasom »
bio, fogyasztói bizalom, foygasztói szokások, kiskereskedelem, minőség

A magyarok szívéhez a minőség, az ár és 13 év a kulcs

piacesprofit.hu

Szinte pontosan ugyanannyian választanak tudatosan az egészségvédő termékek közül, mint ahányan nem – derült ki a Béres Gyógyszergyár kutatásából. Bár a döntő többség számára fontos a minőség, ez gyakran mégsem érvényesül a vásárlásnál, hiszen a fogyasztók 45 százaléka, azaz majdnem a fele, nem tudatosan választ a kínálatból.

Tovább olvasom »
fogyasztói bizalom, gazdasági kilátások, optimizmus, üzleti várakozások

Nyár végére elszállít a jókedv

piacesprofit.hu

Augusztusban – a jelentős júliusi emelkedés után – a GKI konjunktúraindexe érezhetően csökkent (–3,9-re), s ezzel visszatért idei mélypontjára. A GKI által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint az üzleti várakozások erőteljesen, a fogyasztóiak kismértékben romlottak.

Tovább olvasom »
alkalmazás, app, digitális gazdaság, facebook, fogyasztói bizalom, google, instagram, közösségi média, márkahűség, online, snapchat, youtube, z-generáció

Mire kattan a Z-generáció?

Kriston László

Még az Y-okkal küzdenek a munkahelyeken, de már figyelni kell az 1995 után született Z-generációra is. A jövő fogyasztói, akik nagyon mást akarnak. A Snapchat, a Spotify és az Instagram Bermuda-háromszögében élnek, a Facebook nekik már “old school”.

Tovább olvasom »
felmérés, fogyasztás, fogyasztói bizalom, generáció, kamasz, korosztály, márkahűség, tini, usa, y generáció, z-generáció

Hogyan és mit vásárol a Z-generáció?

Kriston László

Pár év, és micsoda különbség! A Z-generáció képviselői most tizenévesek és korántsem a fogyasztói társadalom agyatlan robotjai. Nagyon megnézik, mire adják ki a pénzüket, értéktudatosan vásárolnak. Nem halmoznak fel, de amit divatosnak és menőnek vélnek, azt megszerzik. Csak éppen alaposabb utánajárással és mérlegeléssel, mint a bátyjaik és nővéreik. Ha kell, még a szüleikre is rászólnak.

Tovább olvasom »
fogyasztás, fogyasztói bizalom, gazdasági kilátások

Többet költünk, de egyre okosabban

piacesprofit.hu

A vásárlói optimizmus idén is kitart, sőt fokozódik Európában. Az európai fogyasztók mind az országuk, mind saját gazdasági helyzetüket egyre derűlátóbban ítélik meg – derül ki a Cetelem Körkép 2016 kutatás eredményeiből. A vásárlóerő mellett a megtakarítási képesség is egyre erősödik. A magyar lakosság viszont óvatosan optimista.

Tovább olvasom »