fogyasztó

felmérés, fogyasztó, gfk

A magyaroknak több pénzük, van, de kevesebbet költenek

piac-profit.hu

Hazánkban a napi fogyasztási cikkek piacának látványos fellendülése még várat magára. A napi fogyasztási cikkekre nem költünk többet, mint tavaly, ellenben az idén tovább csökkent a ruházatra, utazásra és kultúrára kiadott összeg. – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet által, 2000 háztartás körében végzett felmérés legfrissebb eredményeiből.

Tovább olvasom »
co2, fogyasztó, környezetvédelem

Hogyan változtassunk fogyasztói szokásainkon?

klímablog

10 praktikus ötlet ahhoz, hogyan csökkentsük ökológiai-, víz- és energia-lábnyomunkat.  Al Gore klímaváltozást szemléltető előadása, illetve az azt rögzítő dokumentumfilm, a “Kellemetlen igazság” életvezetési tanácsokat is adott. Az alábbi listát és az üvegházgáz (ÜHG) megtakarítások összegeit az Oscar díjas film brosúrájából vettük.

Tovább olvasom »
felmérés, fogyasztó, gfk, kereskedelem

Fogyasztás: csak a 100%-os gyümölcslé tartja magát

piac-profit.hu

2010 első harmadévében visszaestek a magyar háztartások alkoholmentes hidegital vásárlásai. Mind gyümölcsléből, mind pedig szénsavas üdítőitalokból kevesebbet vásároltunk – állapítható meg a GfK Hungária Háztartáspanel 2010-ben mért eredményeiből. Ez alól a 100 százalékos gyümölcslevek szegmense jelent kivételt, mivel a szegmens mennyiségi piacrésze 2008 óta folyamatosan nő. Hazánkban a szénsavas üdítőitalok közel 40 százalékát az 5 000 főnél kisebb lélekszámú településeken vásárolja meg a magyar lakosság.

Tovább olvasom »
energia, fogyasztó, technológia

Tízezrekkel csökkenthetők áramköltségeink

Sajtóközlemény

Az okos mérővel rendelkező villany-, víz- vagy gázórák végre arra is alkalmasak, hogy tudatos fogyasztókat neveljenek, akik folyamatosan figyelemmel kísérhetik, és egyben kordában tarthatják energiafogyasztásukat, méghozzá felhasználóbarát módon: okos telefonon vagy éppen digitális képkereten keresztül. Ezt teszi teszi lehetővé a CASON által fejlesztett automatizált mérőrendszer.

Tovább olvasom »
energiahatékonyság, fogyasztó

Búcsút inthetünk az átalányos fizetésnek?

Sajtóközlemény

Jobban járhat a tudatos fogyasztó okos mérőkkel és adatátviteli megoldásokkal. Ám a legtöbb közműszolgáltatás esetében a fogyasztó átalányt fizet. A villamos energiánál például ez évente egyszer kerül korrigálásra a tényleges és az előző évi fogyasztás különbözete alapján, így a ma működő rendszer nem segíti elő a takarékos és tudatos fogyasztást.

Tovább olvasom »
fogyasztó, környezetvédelem, ökológiai lábnyom

Nézze meg a saját ökológiai lábnyomát!

Kriston László

Az ökológiai lábnyom a fenntarthatóság mértékegysége: a fogalom beépült a szókincsünkbe, mégsem vagyunk tisztában vele, pontosan mit jelent és hogyan hozható kapcsolatba mindennapi tetteinkkel. Nézzük meg egyes fogyasztási szokásaink hogyan hozzák létre ökológiai lábnyomunkat!

Tovább olvasom »
fogyasztó, gki, k+f

Optimistább lett a magyar

piacprofit.hu

Javultak a fogyasztói várakozások az idén májusban, a több mint féléves zuhanás és romlás után a GKI fogyasztói bizalmi indexének szezonálisan kiigazított értéke 4 ponttal, mínusz 68 pontra nőtt – áll a kutatóintézetnek az európai uniós támogatásával készült felmérésében.

Tovább olvasom »
felmérés, fogyasztó, gfk

Válság: alkoholra jut pénz, tejre nem

piacesprofit.hu

A globális válság okozta valódi pánik és bizonytalanság csak tavaly év végére jelent meg össztársadalmi szinten – még nagyon friss és érthetetlen a lakosság nagy részének. Ez azonban nem változtatta meg a hazai kiskereskedelmet, csak a korábbi tendenciákat erősítette fel – derül ki a GfK Hungária kutatásainak legfrissebb adataiból. Míg a hipermarketek és a diszkontok értékbeli forgalma csökkent, addig a magasabb árszínvonalat képviselő szupermarketek és drogériák forgalma mind a teljes 2008-as évet, mind az utolsó negyedévet vizsgálva erőteljesen nőtt. 2008 utolsó negyedévében csökkentek a magyar háztartások vásárlásai a tej, a feldolgozott húsok és a mosószerek kategóriáiban. Ezzel szemben nem vásároltunk kevesebbet tésztából, sajtból, joghurtból és tisztálkodási szerekből.

Tovább olvasom »
fogyasztó, fogyasztóvédelem

“A fogyasztó nem tudja, mi is a joga”

Gergely László-5

Versenyelőnyt teremt a tisztességes vállalkozásoknak, segít kifehéríteni a szürkegazdaságot, és tudatosabbá teszi a magyar fogyasztót – értékelte a hatályba lépett fogyasztóvédelmi törvényt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója, aki szerint az új jogszabály a fogyasztás világát ma jellemző bizalmatlanságot is oldhatja.

Tovább olvasom »
élelmiszer, fogyasztó, fogyasztóvédelem

Egyre több magyarnak fontos, mit eszik

MTI

A magyar fogyasztók 53 százaléka az utóbbi időben jobban odafigyel az élelmiszerek csomagolásán található, összetevőket és tápértéket feltüntető tájékoztatásra, mint korábban – derül ki az ACNielsen Piackutató Kft. on-line felméréséből.

Tovább olvasom »
felmérés, fogyasztó

“Agyuk ebben a korban még fejlődésben van”

piacprofit.hu

A körülbelül 600 ezresre tehető magyar tinik serege a klasszikus polgári értékeket sokkal mélyebben hordozza magában, mint a környező országok fiataljai, valószínűleg ennek is köszönhető, hogy szüleiktől és barátaiktól várják nehéz helyzetben az útmutatást – derült ki a “Magyar Fogyasztó 18-” konferencián.

Tovább olvasom »