fogyasztó

fizetések, fogyasztó, infláció, keresetek

Jövőre is emelkedik a fizetésünk

piacesprofit.hu

Globálisan 2,5%-kal növekednek a reálbérek, amelyre hosszú ideje nem volt példa. Ez azonban nem csak a valóban magas emeléseknek, hanem a rekord alacsony inflációnak is köszönhető – mutat rá a Hay Group menedzsment tanácsadó cég elemzése. Akárcsak idén, Magyarország jövőre sem marad el ettől, átlagosan 2,4%-kal emelkednek majd a reálbérek.

Tovább olvasom »
cégautó, devizahitel, devizahiteles mentőcsomag, fogyasztó, jogi kisokos

Kibújhat-e a bank a devizahitel-elszámolás alól?

piacesprofit.hu

Márciusban elindult a fogyasztói devizahitelekkel való kötelező elszámolás, amely alapján a bankok el kell számoljanak a fogyasztói kölcsönszerződéseikben alkalmazott árfolyamréssel, valamint a tisztességtelennek minősülő kamat- és díjemelések összegével. Van azonban, aki olyan levelet kapott a pénzintézettől, hogy bár magánszemélyként vásárolta a gépjárművet, de a jármű jellegéből adódóan ő mégsem minősülhet fogyasztónak. Valóban így van-e ez?

Tovább olvasom »
fogyasztó, fogyasztói szokások, kutatás, vásárlási szokások, vásárlói szokások

Kevesebb szegény, egyre gazdagabb gazdagok

piacesprofit.hu

2020-ra kevesebb szegény nemzet lesz, a jómódú országok pedig még nagyobb gazdagságra tesznek szert. Magyarország az évtized végére már az érett fogyasztói csoportba fog tartozni, ahol a legtöbbet szórakozásra és egészségügyre költenek, ahol az állam nem gondoskodik az ellátásról.

Tovább olvasom »
élelmiszer, fogyasztó, pénz, versenyképesség

Melyik városban lehet olcsóbban élni?

klímablog

Az Economist Intelligence Unit fél évente kiszámolja és közzéteszi azon nagyvárosok listáját, melyekben a legköltségesebb az élet. Az idei toplistán Zürich lekörözte a korábbi győztes Tokiót. Annyira költséges Svájcban az élet, hogy 20 éve először került Zürich az összesítés élére. Ha olcsón kíván élni, költözzön közel-keleti és közép-ázsiai országokba.

Tovább olvasom »
e-kereskedelem, fogyasztó, gazdasági növekedés, kereskedelem, kiskereskedelem

Ilyennek kéne lennie a jövő boltjának

piacesprofit.hu

Még legalább hároméves válságra, az internetes áruházak további térhódítására és a fogyasztás újabb csökkenésére rendezkednek be a magyar üzletek – hangzott el a háromszáz vezető részvételével Siófokon megrendezett Laurel Retail 2011 kereskedelemszakmai konferencián. 

Tovább olvasom »
autó, divat, fogyasztó, luxus

A luxusnak nem árt a válság

Sebők Orsolya

Az álomautó, a csillogó jacht, az üvöltően drága órák, a különleges ékszerek, kozmetikumok, egyes pezsgők és néhány divatcikk – ezek a luxustermékek legfontosabb kategóriái. A 80-100 milliárd dollárra becsült piacot a világgazdasági válság sem rázta meg.

Tovább olvasom »