Fizetési módok cikkek


Mobilon érkezik a készpénz a háborús övezetben élő irakiakhoz

Mobilon érkezik a készpénz a háborús övezetben élő irakiakhoz 

Sok rászoruló iraki család juthat készpénzhez biztonságos úton, mobiltelefonos pénzátutaláson keresztül, amit az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) most először alkalmaz egy „munkáért készpénzt” mezőgazdasági programban. Ennek keretében 30 konfliktus sújtotta település 12 000 lakója jut támogatáshoz.
Hozzájárulhat a fogyasztó is az árnyékgazdaság visszaszorításához

Hozzájárulhat a fogyasztó is az árnyékgazdaság visszaszorításához 

A magyarok hatvan százaléka egyetért azzal, hogy az elektronikus fizetési megoldások növelésével és a készpénz visszaszorításával csökkenthető hazánkban az árnyékgazdaság – derült ki a Mastercard legfrissebb kutatásából, amely azt mérte fel, hogy a közép- és kelet-európai régió tíz országában hogyan gondolkodnak a fogyasztók a jelenségről. A vizsgált országok válaszadóinak több mint nyolcvan százaléka lépéseket vár a kormányoktól az árnyékgazdaság elleni küzdelemben, a fogyasztók ugyanakkor hajlandóak fizetési szokásaikon is változtatni, amikor felismerik, hogy ők is hozzájárulhatnak a visszaélések csökkentéséhez.
Még van hova fejlődni: kihívások előtt a mobiltárca szolgáltatók

Még van hova fejlődni: kihívások előtt a mobiltárca szolgáltatók 

Különleges kihívásokkal küzdenek a mobilfizetési megoldásokat kínáló vállalkozások, amelyekből csak Afrikában, Ázsiában és Latin-Amerikában háromszáz működik.
Nincs többé mentség, ha nem fogad el bankkártyát

Nincs többé mentség, ha nem fogad el bankkártyát 

A kormány modern elektronikus fizetési módok elterjedését célzó programjának keretében a programban részt vevő hét fizetési szolgáltató segítségével 30 200 darabbal, azaz közel 30 százalékkal fog nőni a bankkártya-terminálok száma.
Áttörés jöhet a mobilfizetésben

Áttörés jöhet a mobilfizetésben 

Az egyérintéses mobilfizetés lehet a következő olyan fizetési megoldás, amely széles körben elterjed Magyarországon, vagyis egyre többen fizetnek majd a boltokban úgy, hogy okostelefonjukat érintik a terminálhoz. A Mastercard felmérésében megkérdezett magyar felhasználók kétharmada szívesen fizetne ilyen módon, a legtöbben azért, mert a mobil egyébként is mindig náluk van.
Jogi gondok a virtuális pénzzel

Jogi gondok a virtuális pénzzel 

A bitcoint a legtöbben csak egy kibocsátó nélküli virtuális pénzzel azonosítják, megfeledkezve arról, hogy az alapul fekvő technológia lényegében egy peer-to-peer fizetési rendszer is, amit ma már számos helyen alkalmaznak a fizetések lebonyolításához. A bitcoin azonban nemcsak technológiai szinten hozott forradalmi változásokat, hanem sajátos jellegéből fakadóan a polgári jog alapvető kategóriáit is feszegeti.
Nő a webáruházak forgalma, pedig nem lépik át a határt

Nő a webáruházak forgalma, pedig nem lépik át a határt 

A magyarországi webáruházak 77 százalékának nőtt a forgalma tavaly, és csak 4 százalékuk számolt be a forgalom csökkenéséről - derült ki a webáruházak fejlesztésével foglalkozó WebShop Experts legutóbbi, kilencedik alkalommal elvégzett felméréséből.
5 spórolós tipp, hogy ne a bankba öntsük a pénzt

5 spórolós tipp, hogy ne a bankba öntsük a pénzt 

A magánszemélyek törvényi ingyenes készpénzfelvételei, a pénzügyi tranzakciós illeték, a maximalizált bankközi jutalék, és egyéb, a bankokra emelkedő nyomás hatására jelentősen drágultak a céges bankszámlák díjai is. Ha ki nem is kerülhetjük ezeket, de akár az emelés előtti szintre is visszacsökkenthetjük a BankRáció.hu 5 költségcsökkentő tippjével.
Két nap múlva pénz - megéri a bankkártya

Két nap múlva pénz - megéri a bankkártya 

Egyre több vásárló inkább bankkártyával fizet - különösen az ünnepek előtt egy friss felmérés szerin - sőt ezek az ügyfelek többet is költenek a készpénzes vevőknél, a kiskereskedők harmadánál mégsem elérhető ez a fizetési mód. Ennek oka sokrétű, de leginkább az, hogy drágállják a kártyaelfogadás költségeit. Annak viszont, hogy a készpénzes vagy utánvétes fizetés mennyibe kerül, nem számolnak utána.
Egyérintős: háromszor annyit fizetünk

Egyérintős: háromszor annyit fizetünk 

Háromszorosára nőtt az egyérintéses vásárlások értéke Európában, idehaza már minden második kártya alkalmas erre a fizetési módra. Idén eddig több mint húszmillió alkalommal fizettünk így – derül ki a Mastercard adataiból.

A fizetési élmény is számít a fogyasztóknak 

Leginkább a nyereményjátékokról beszélgetnek online a vásárlók egymással, de a második helyen a lehetséges fizetési megoldások jönnek a Master Card friss tanulmánya szerint.

Szeretünk érintéssel fizetni 

Az európaiak szeretnek egy érintéssel fizetni, gyakorlatilag bármilyen helyszínen: legyen szó bevásárlóközpontról, élelmiszerboltról, parkolóházról vagy éppen ital/étel automatáról, de a tömegközlekedési eszközökön vagy a taxikban is népszerű ez a fizetési mód.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Gazdaság

Meglepő, de a hazai Európa egyik legpezsgőbb lakáspiaca

Meglepő, de a hazai Európa egyik legpezsgőbb lakáspiaca 

2023-ban 107 ezer lakás cserélt gazdát Magyarországon. Ez 26,1 százalékos visszaesést jelent az előző évi eredményhez képest.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo