fiatal

felmérés, fiatal, kkv

Ha nincs vállalkozó, nincs nemzeti jövedelem

piac-profit.hu

A mai fiatalok vállalkozó kedvének javítása nélkül a nemzeti jövedelmet megtermelő utánpótlás nem látszik biztosítottnak – állítja Takács Krisztián, a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének (Fivosz) uniós nagykövete, aki szerint a 15-34 év közötti magyar fiatalok 96 százaléka nem mer vállalkozni. 

Tovább olvasom »
felmérés, fiatal, kkv, vállalkozás

Sokkoló helyzet: a fiatalok 96 százaléka nem mer vállalkozni

MTI

A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének felmérése szerint hazánkban a 2,3 milliónyi 15-34 éves fiatal kevesebb mint négy százaléka mer saját vállalkozásba fogni, ami nemzetközi összehasonlításban is sokkoló arány. Figyelembe véve azt, hogy a kis- és középvállalkozások sikere jelenti a gazdasági növekedés motorját, a magyar fiatalok alacsony vállalkozói hajlandósága komoly utánpótláshiánnyal fenyeget. Takács Krisztián, a FIVOSZ uniós nagykövete, a Business Telecom Kft. alapító ügyvezetője szerint a sikeres példák bemutatása és a gyakorlati útmutatás erősítése lendíthet a legtöbbet az új vállalkozói generáció kinevelésében.

Tovább olvasom »
esélyegyenlőség, felelősség, fiatal, oktatás, roma

Itt vannak a jövő roma cégvezetői

Sajtóközlemény

Az “Esélyprogram a Jövő Roma Vezetőiért” keretében jelenleg 20 vállalat támogat 50 diákot. Közülük az idei nyári táborba, mely augusztus 2-6. között kerül megrendezésre 15 fiatalt várunk, akik az ország legkülönbözőbb részeiből érkeznek. A HBLF ROMASTER Tábor során a cégek által mentorált, tehetséges roma diákok ellátogatnak többek közt a Magyar Nemzeti Bankba, a Regionális Környezetvédelmi Központba és a Vodafone Magyarországhoz, illetve a Momentán Társulat, a Junior Achievement Magyarország és Görög Ibolya szervezésében szakmai tréningeken vesznek részt.

Tovább olvasom »
fiatal

Hogyan tartsuk az országban a fiatalokat?

MTI

A kormány intézkedéseinek egyik prioritása, hogy Magyarország olyan hely legyen, ahol a fiataloknak érdemes tanulniuk és dolgozniuk, és ahonnan nem akarnak elvándorolni – mondta Rétvári Bence, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) államtitkára.

Tovább olvasom »
felmérés, fiatal, hr, ipsos, munkaerőpiac

Munka-kilátások: a fiatalok aggódnak, de nem tesznek ellene

piac-profit.hu

A fiatal munkavállalók csaknem fele (47 százaléka) tart attól, hogy a közeljövőben elveszíti az állását. Ugyanakkor a pályájuk elején lévők többsége nem szánta el magát munkaerő-piaci pozíciójának megerősítésére. A pályakezdőkre a mobilitás sem jellemző, 18 százalékuk gondolkodott azon, hogy munkahelyet változtasson. A kismamák héttizede úgy véli, hogy nehezen fogják visszavenni korábbi állásába. – derül ki a „Fiatal Felnőttek” (F&F) kutatássorozatban készült felmérésnek, amelynek során az elmúlt 3 hónapban az Ipsos 600, 15-25 év közötti, a korosztályt reprezentáló fiatalt kérdezett meg személyes módon.

Tovább olvasom »
fiatal, film, ökológia, oktatás

Korán kell kezdeni …

klímablog

Vannak jelek arra vonatkozóan, hogy a korai tudatosság-fejlesztés, akár óvodás vagy kisiskolás korban jelentős eredményekhez vezethet, egy új öko-tudatos értékrend és morál alapjait ültetheti el a fiatal elmékben. Oktatással erősíthető a körültekintő és jövőbe tekintő gondolkodás, mely egyesíti a rációt és az intuíciót.

Tovább olvasom »
fiatal, iskola, jam, verseny

JAM: Az Életre való tudásért!

piac-profit.hu

A JAM immár 9 éve, minden évben megrendezi a „Próbálkozó Vállalkozó” Tanulmányi Versenyét középiskolás magyar fiatalok számára. Az idei versenyre 58 csapat nevezett be az ország különböző régióiból, és három elődöntőn, mintegy 6 hónapon keresztül mérte össze tudását. A csapatok az elődöntők során diákvállalkozásokat alapítottak és működtettek: piacot elemeztek, egyéni marketing és reklám stratégiát, akciótervet dolgoztak ki a piac meghódítása, szolgáltatásuk vagy termékük értékesítése céljából.

Tovább olvasom »
felmérés, fiatal

Ilyenek a fiatalok: pláza, net, márkák

piac-profit.hu

A legismertebb zenelejátszó márkák a Samsung, a Philips, a Sony és a Panasonic. A ruhák körében a sport brandek a legnépszerűbbek, közülük is az Adidas és a Nike szerepelt a legjobban, több mint 95%-os ismertséggel. A „legtrendibb” szabadidős tevékenységek a „plázázás”, a sport és a szórakozóhelyekre járás. Az olvasási szokások elemzése alapján megállapítható, hogy a fiatalok egytizede olvas napi gyakorisággal. A levelezés, chatelés mellett nagyon sokan használják tanulásra, a tanulás támogatására az internetet, valamivel kisebb arányuk pedig a böngészés, játék és hírek olvasása érdekében kapcsolódik fel a világhálóra  – derül ki az Ipsos először közzé tett F&F kutatássorozatából.

Tovább olvasom »
2020, fiatal, klímaváltozás, vegyélvissza

Elrettentő: nagyon pesszimista a fiatalok jövőképe

klímablog

A 18 éves győztes, Farkas Máté Lajos szerint is annyira komor jövő elé nézünk, mint ahogy az esszépályázatra beérkező több mint 200 pályaműben a fiatalok többsége látta: Kihaló városok, születésszabályozás, műanyag ételek, nap nélküli égbolt és számos katasztrófa várhat reánk már 2020-ban. A borús jövőképen a diákok tisztában vannak azzal is, mindenkinek tennie kell valamit annak érdekében, hogy a riasztó következményeket elkerülhessük.

Tovább olvasom »
elismerés, fiatal

Még keresik a legjobb fiatal vállalkozót!

piacprofit.hu

November végén immár második alkalommal osztják ki az Országos Fiatal Válalkozói Díjat.  A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) és a VOSZ-KMRSZ által tavaly alapított díjat kiérdemelt fiatal válllakozó nem kizárólag szakmai elismerést kap, hanem egy fél millió forint értékű kommunikációs kampányt is.

Tovább olvasom »
amerika, fiatal, társadalom, usa

A mai fiatalok dédapáink életét élik

MTI

Az amerikai fiatalok tovább laknak szüleiknél, tovább járnak iskolába, ezért önállósodásuk későbbre tolódik, mint a múlt század közepén. A jelenkor gondjairól érdekes tanulmány jelent meg egy új folyóirat, a Transition to Adulthood első számában.

Tovább olvasom »
élelmiszer, fiatal, közösségi

15 000 fiatal vállalt önkéntes munkát a közösség érdekében

Sajtóközlemény

1000 kilogramm tartós élelmiszer gyűlt össze eddig a Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) és a Gyermekétkeztetési Alapítvány (GYEA) ápirlis eleje óta tartó jótékonysági akciójában. A kezdeményezésben fővárosi középiskolák vesznek részt, és olyan közéleti személyiségek is támogatják, mint Bombera Krisztina televíziós műsorvezető és Hajós András előadóművész. A gyűjtés a KÖZÖD! Önkéntes Fiatalok Napján is folyt, melynek keretében 15 000 fiatal vállalt munkát tágabb közössége érdekében.

Tovább olvasom »

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor