Fenntarthatóság cikkek


Az MBH Bank stratégiai célja, hogy partner legyen a fenntartható pénzügyekben

Az MBH Bank stratégiai célja, hogy partner legyen a fenntartható pénzügyekben 

Az MBH a fenntarthatóság szempontjából szeretne a hazai bankpiac élmezőnyébe tartozni. Ez is kiderül a Puskás András vezérigazgató-helyettessel készült interjúból.
Véget vetnek a kamu állításoknak - új időszámítás jön a boltokban

Véget vetnek a kamu állításoknak - új időszámítás jön a boltokban 

Az Európai Unió új szabályozást vezet be, amely valódibbá és hitelesebbé teszi a termékek zöld címkézését, továbbá megbízhatóbb alapokat biztosít a zöld átállásnak.
Az ALDI összes boltjában startra készek az üvegvisszaváltó berendezések

Az ALDI összes boltjában startra készek az üvegvisszaváltó berendezések 

Az ALDI minden üzleténél készen állnak az üvegvisszaváltó berendezések.
Hiányzik a pénz a környezetterhelés csökkentésére a cégeknél

Hiányzik a pénz a környezetterhelés csökkentésére a cégeknél  

Egyre több hazai cég látja a környezeti fenntarthatóság fontosságát, terveznek is beruházásokat, de egyelőre visszafogták megvalósításukat.
A technológiai vezetőkből lesznek a jövő vezérigazgatói

A technológiai vezetőkből lesznek a jövő vezérigazgatói 

A fenntarthatósági szempontok érvényesítése a vállalati működésben többé nem választás kérdése.
Nem látják a lehetőséget a fenntarthatóságban a cégek

Nem látják a lehetőséget a fenntarthatóságban a cégek  

A hazai cégek minden korábbinál nagyobb figyelemmel fordulnak a fenntarthatóság felé és egyre inkább érzik magukat is érintettnek.
Új törvénnyel barátkozhatnak a cégek

Új törvénnyel barátkozhatnak a cégek  

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot.
 Hatalmas feladat előtt állnak a vállalatok

Hatalmas feladat előtt állnak a vállalatok 

Csak minden negyedik vállalat tartja magát felkészültnek egy független ESG tanúsításra.
Véget vetne az EU a vállalatok fenntarthatatlan működésének

Véget vetne az EU a vállalatok fenntarthatatlan működésének  

Komoly lemaradásban vannak a tőzsdén jegyzet magyar vállalatok a fenntarthatóság területén.
Készülhetnek a vállalatok! Új világot hoz az ESG

Készülhetnek a vállalatok! Új világot hoz az ESG 

A jövőben már olyan auditált (!) nem pénzügyi beszámolókat kell készíteni, ami nemzetközi szabványok alapján gyűjtött ESG-releváns adatokra támaszkodik. 

Élénkítenék a cégek zöld hitelezését  

Az Eximbank 300 millió eurós, hosszú lejáratú hitelt vett fel az ING Banktól a hazai vállalkozások fenntarthatósági fejlesztéseit célzó hitelprogramjainak finanszírozására.

Idén is lehet jelölni a Fenntartható jövőért díjra 

A jelölések és a pályázat benyújtásának határideje július vége.

A vállalatoknak is a szembesülés éve volt a tavalyi  

A hazai közepes és nagyvállalatok vezetése nyitottan és érzékenyen viszonyul a fenntarthatóság problémaköréhez, a szavakat azonban kevés tett követi.

Kevés cég törődik a nők esélyegyenlőségével 

A helyzet a hazai közepes és nagyvállalatok esetében nem romlott az előző félévhez képest.

Még nagy a szakadék a tettek és a szándék között, ha a fenntarthatóságról van szó 

A gazdasági nehézségek ellenére a hazai közepes és nagyvállalatok fontosnak tartják a fenntarthatóság ügyét.

A körforgásos gazdaságot tanítani és tanulni kell  

Régóta hallunk a fenntarthatóságról, de a valódi megoldások fejlesztéséhez átfogóbb megközelítésre van szükség.

Három betű, amire minden magyar cégnek érdemes figyelni 

Az adatvédelmi (GDPR) és a bejelentő-védelmi (whistleblowing) szabályok után újabb uniós direktíva érkezik, amely előbb vagy utóbb valószínűleg minden az Európai Unióban aktív cég működésére hatással lesz. 2023-tól új ESG kötelezettségek jönnek, melyek minden nagyvállalatot érinteni fognak, így érdemes lehet már most elkezdeni a felkészülést.

Fenntarthatósági pályázat kkv-knak - kihirdették a győzteseket 

A Generali Biztosító 9 millió forint összdíjazású, kis- és középvállalkozások támogatására kiírt fenntarthatósági pályázatára az idén már 127 vállalkozás jelentkezett.

Matolcsy György meglepő elmélete szerint már nem a tőke és a nyereség áll a középpontban, hanem a közérdek 

Bemutatták az "Új fenntartható közgazdaságtan - globális vitairat" című kötetet.

Fenntarthatósági pályázat indul kkv-knak 

2022-ben is várja a Generali kis- és középvállalkozások jelentkezését munkavállalói jólét, környezetvédelem, illetve a mikroközösségek iránti felelősségvállalás témakörökben.

Csúcson a cégfelvásárlások - ezekért a vállalatokért kapkodnak 

Rekordot döntött tavaly a vállalatok felelős működését (ESG) elősegítő felvásárlások száma az eurózónában – derül ki az EY 507 euróövezeti vezérigazgató részvételével készült nemzetközi kutatásából. A vezetők szerint az ESG-vállalásaik érvényesítése olyan értékes tényező, ami még az árbevétel növelésénél is fontosabb.

A tisztességes viselkedés is sok pénzt hozhat 

Egyre több befektető próbál felelős módon invesztálni, ezért előtérbe kerültek az úgynevezett ESG-befektetések. A trendek hatnak a vállalatokra is: egyre több cég igyekszik felelős és fenntartható módon működni. Ez a szemlélet ma sokkal mélyrehatóbb, mint amilyen egy évtizede a társadalmi felelősségvállalás, a CSR vállalati működésbe való beemelése volt.

2 tényező, amit a kezdő cégek már nem hagyhatnak figyelmen kívül 

A most induló vagy nemrégen alapított vállalkozások fejlődésében már hatalmas szerepet játszik a fenntarthatóság és a digitalizáció, legalább egy fenntarthatósági szempontot is figyelembe vesznek működésük során.

Mit tesznek a nagy cégek a klímakatasztrófa ellen? 

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem harmadának – 31 százalékának – van saját fenntarthatósági stratégiája, egy évvel korábban ez mindössze a 15 százalékukra volt igaz. A vállalatok főként a környezettudatos működést, a dolgozókkal való méltányos bánásmódot és az etikus üzleti viselkedést helyezik előtérbe.

Bankszámla a fenntartható jövőért 

Egyre nagyobb szerepet játszik mindennapi életünkben a környezetünk megóvása. Ezt támogatva a Takarékbank egy minden elemében fenntartható számlacsomagot ajánl lakossági ügyfeleinek, amelyhez már újrahasznosított bankkártya is igényelhető. Minden egyes újrahasznosított kártya csökkenti a globális szén-dioxid-kibocsátást, és a számlához köthető vásárlásokkal bármilyen plusz költség nélkül még a méhek megmentését is lehet támogatni. A hitelintézet az elektronikus számlacsomag alacsony költségeivel, bizonyos esetekben ingyenességgel, arra ösztönzi ügyfeleit, hogy a hagyományos fióki ügyintézés helyett válasszák az elektronikus bankolást, ezáltal időt és pénzt is spórolva csökkentsék az ökológiai lábnyomukat.

Nem tetszik a magyar vásárlóknak, ha túl messziről jön egy termék 

Egyre jobban figyelünk a környezettudatosságra.

Komoly elvárás nehezedik az európai vállalkozások vezetőire 

Az európai cégek nagy része nem mérte még fel, hogy a digitális megoldások hogyan segíthetik a fenntarthatóságot. A vezetőknek csak egyharmada tekinti a technológiát a fenntarthatóbb üzleti gyakorlatok elősegítőjének, annak ellenére, hogy az ESG-célokhoz kapcsolódó elvárások egyre nagyobbak.

Nagy újítás jön a Lidlnél 

A Lidl Magyarország fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból készült háztartási árucikkek második kollekcióját is elérhetővé teszi, melyek előállítása során összesen 21,4 tonna nyers műanyagot spórolt meg.

Új szempont jött be a magyarok munkaválasztásánál 

Miközben a munkahelyválasztásról hagyományosan olyan szempontok szerint gondolkodunk, mint az elérhető jövedelem, a szakmai fejlődési és előrelépési lehetőségek, a társadalmi hasznosság és a munkakörnyezet, addig a potenciális munkavállalók számára az is egyre fontosabb, hogy a munkaadójuk mennyire működik fenntarthatóan. 

Hogyan mérhető és hasonlítható össze a vállalatok fenntarthatósági teljesítménye? 

A KPMG felmérése szerint a világ 250 legnagyobb vállalkozása közül 10-ből 9 vállalat készít már beszámolót az ESG (Enviromental/Környezeti, Social/Társadalmi, Governance/Vállalatirányítási) szempontoknak való megfelelésről. A klímaváltozási célok elérésének módja mellett a jelentéstételi gyakorlat is nagymértékben fejlesztendő. A beszámolókészítéshez ugyanis nem létezik még egy egységes standard, a vállalatok különböző módszertanokat alkalmaznak, ami lehetetlenné teszi az összehasonlítást regionálisan, szektoron belül és kívül és sokszor a vállalatok szintjén egyaránt.

Komoly gazdasági lehetőség rejlik az okos és fenntartható közlekedésben 

Az Európai Unió új pénzügyi ciklusában továbbra is jelentős súlya lesz a közlekedésfejlesztési támogatásoknak, és főként a fenntartható közlekedésre való átállás elősegítésének. 

Fontos cégének a fenntarthatóság? Még jelentkezhet erre a pályázatra 

Meghosszabbított határidővel, március 5-ig várják a vállalkozások jelentkezését a Bridge to Benefits Mesterkurzusra.

Mit hajlandó megtenni egy átlag magyar a fenntarthatóság jegyében? 

Az utóbbi években a fenntarthatóság sokkal inkább előtérbe került, mint valaha. Szelektív hulladékgyűjtés, zerowaste, újrahasznosítás, környezetbarát megoldások, karbonsemlegesség, ökológiai lábnyom. Fogalmak, amikkel nap mint nap találkozunk és létünk részéve váltak, de mennyire élünk e szempontok szerint?

Magyarok és a környezettudatosság: valami elindult a fejekben 

A magyar háztartások több mint fele jóval fontosabbnak tartja a környezetet kímélő megoldások alkalmazását az energiafelhasználásban, a vízfogyasztásban és a hulladék kezelésében, mint hat évvel ezelőtt. Az IKEA legfrissebb felmérésében a megkérdezettek 94 százaléka nyilatkozta úgy, hogy kiemelten vagy fokozottan érdeklődik a megtakarítást eredményező lehetőségek iránt, és mindössze 6 százalék-a válaszolta azt, hogy ezek a szempontok nem igazán lényegesek. 

Van valami, amiben sokat fejlődtek a magyarok a koronavírus alatt 

A Planet Fanatics’ Network online kutatás keretében mérte fel a magyar lakosság érzékenységének változását a társadalmi és környezeti problémákra vonatkozóan a világjárvány időszakában. Amellett, hogy az érzékenység mérhetően nőtt, a válaszadók 95 százaléka elvárja a vállalatoktól, hogy a járvány után komolyabban foglalkozzanak a társadalmi és környezeti felelősségvállalással.

Vállalati fenntarthatóság: a járvány csak olaj volt a tűzre 

A COVID-19 járvány hatására még jelentősebb fenntarthatósági lépéseket vár a társadalom a nagyvállalatok részéről. Ezzel párhuzamosan a klímasemlegesség irányába mozdul el az Európai Unió, amelynek részeként különleges karbon-határvámot vezetne be, és a kisebb vállalatokra is kiterjesztené a nem-pénzügyi jelentéstétel kötelezettségét. Ezek a tendenciák arra ösztönzik a nagyvállalatokat, hogy átértékeljék saját fenntarthatósági szemléletüket.

Kitolták a fenntarthatósági pályázatok jelentkezési határidejét 

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által korábban kiírt két fenntarthatósági pályázatra az eredeti, március végi határidők helyett 2020. április 15-ig várják a pályaműveket - jelentette be Boros Anita, a tárca építésgazdaságért, infrastrukturális környezetért és fenntarthatóságért felelős államtitkára.

Érdemes a közösségbe fektetni 

Négy kategóriában ismerte el az Effekteam a vállalatok hatékony környezeti és társadalmi befektetési programjait. A díjat a Coca-Cola, az Invitech, az E.ON, és a Tesco kapta.

Nem biztos, hogy minden tekercshez fákat kell kivágni 

A wc-papír ipar dinamikusan fejlődik, az idei világforgalom értéke várhatóan közel 14 milliárd euró. Ez viszont napi 27.000 fába kerül.

A mosógépeknél már figyelünk az energiamegtakarításra 

A fenntarthatóság erőteljesen jelen van a háztartási gépek világában, például a mosógépek és a hűtőszekrények vásárlásakor. A fogyasztók törekszenek rá, hogy energiát spórolhassanak meg, ezért az energiacímkék fontos szerepet játszanak a döntési folyamatban.

A fenntartható jövőhöz az élelmezésnek is hozzá kell járulnia 

Egyre elterjedtebb a vélekedés, hogy az élelmezésnek és a mezőgazdaságnak kiemelt szerepet kell játszaniuk a fenntartható fejlődésben, amihez az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) pártatlan fórumot kínál.

Az új név új szemléletet is hoz a díjazásban 

2019-ben megújul a vállalati felelősségvállalást elismerő legfontosabb szakmai díj. Új szemlélet mentén és új néven kerül kiírásra a vállalati felelősségvállalás legfontosabb hazai elismerése. Az „Effekt 2030 – A közösségi befektetések díja” arra ösztönzi az üzleti élet szereplőit, hogy társadalmi és környezeti befektetéseik kimutathatóan, mérhetően járuljanak hozzá a fenntarthatósághoz.

Mondj egy problémát és hozz rá rögtön megoldást 

Betegsegítő applikáció, optikai csalódással lassított forgalom, szemüveg, amely hallássérülteknek feliratozza, amit a másik mond. Közel 200 fiatal ötletelt egy közösségi média kihívásban azon, hogyan lehetne kreatív módon megoldani társadalmi és környezeti problémákat.

A digitalizációval a bolygó is megvédhető 

A digitalizáció nem csak gyorsabb és egyszerűbb megoldásokat kínál, de környezetvédelmi értékeink, ezáltal bolygónk megóvását is segíti. A K&H  innovatív fejlesztései mellett a társadalom és gazdaság felé irányuló felelősségvállalási tevékenységét is a digitalizáció jegyében bővítette.

Energiahatékony üzleti megoldások 

Ma már teljesen függetlenítheti magát az energiapiaci ármozgásoktól egy vállalkozás, ha saját háztartási méretű kiserőművet telepít. A napelemes rendszerek óriási előnye, hogy tiszta forrásból látnak el minket fenntartható energiával, miközben biztosan megtérülő befektetésnek számítanak.

A mai nappal értük el Európa határait 

A Global Footprint Network minden évben nyilvánosságra hozza a Túlfogyasztás Világnapjának aktuális dátumát, amely tavaly augusztus 1-jére esett - az év hátralévő részében a Föld csupán "hitelezte" az erőforrásait az emberiség számára. Idén először viszont arra is fény derült, hogy mikor van az európai túlfogyasztás napja.

Ha zöld a szolgáltatás, akkor a magyar pénztárca is könnyebben nyílik 

A magyarok 42 százaléka saját elmondása szerint hajlandó többet fizetni a környezettudatos  termékekért, nagy részük akár 10-30 százalékkal többet is, mint egy hagyományos termékért. Bár a rendszeresen zöld árucikkeket, szolgáltatásokat vásárlók aránya még viszonylag alacsony a lakosság körében, a 30–39 éves korosztály élére állt az ökotudatosak táborának.

Tűzifának vághatták ki az ország egyik legidősebb erdejét 

Védett területen álló, 180 éves erdőt vágtak ki a Bükki Nemzeti Parkban. A WWF Magyarország szerint a természetvédelmi oltalom alatt álló állami erdőterületeken zajló fakitermelés jelenlegi gyakorlata fenntarthatatlan, ezért átfogó szakmai megoldásra lenne szükség.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Elő a számlákkal! Minden fogyasztót megkeresnek

Elő a számlákkal! Minden fogyasztót megkeresnek  

Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. 2024 első fél évében telefonon, online és személyesen is megkeresi ügyfeleit.

Pénzszerzés

Uniós pénzek: mire számíthatnak idén a cégek?

Uniós pénzek: mire számíthatnak idén a cégek?  

A kormány célja, hogy idén a lehető legtöbb uniós forrást, minél gyorsabb ütemben eljuttassa a vállalkozásoknak.

Klímablog

Környezettudatosak a menő cégvezetők

Környezettudatosak a menő cégvezetők  

Persze fontos, hogy mindez ne csak a szavak szintjén, hanem a tettekben is megvalósuljon.

Gazdaság

Eltűnt 39 ezer ember Magyarországról

Eltűnt 39 ezer ember Magyarországról  

Magyarországon fél százalékkal csökkent az állandó lakosok száma tavalyhoz képest, mégis voltak olyan települések, ahol a népességszám és a lakásárak kéz a kézben növekedtek.

Infokom

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere?

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere? 

Sokan aggódnak az MI környezetre gyakorolt káros hatásai miatt, de vajon tényleg csak veszélyt jelent?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo