felelős vállalat

digitális átállás, dolgok internete, energiahatékonyság, energiamegtakarítás, felelős vállalat, ökolábnyom

Tudod mekkora légszennyezéssel jár az emailed?

Kriston László

A szerverközpontok valósággal zabálják az elektromos áramot, nemcsak a gépek működtetésére, hanem hűtésükre is. Az IT-szektor nagyágyúi igyekeznek megújuló energiából fedezni az adatközpontok működtetését. De az internet energiafogyasztása exponencálisan nő. Online ténykedései ökolábnyomával az egyszerű felhasználó nem igazán van tisztában.

Tovább olvasom »
felelős vállalat, költségcsökkentés, megújuló energia, napenergia, szélenergia

Megabeszerzés: az Apple és három másik cég együtt veszi a zöldáramot

Kriston László

A világvállalatok zömében 20 megawattnál nagyobb kapacitású árambeszerzési ügyleteket kötnek a megújuló energiás szolgáltatókkal. De mi van a többiekkel? Öt megawatt alatt nem nagyon mozdulnak meg a nemzetközi cégek. A kisebb léptékű áramigények zöld módon történő fedezésére több piaci szereplő fogott össze egy új szerződésben, ami modellértékű lehet a kisebb cégek számára.

Tovább olvasom »
felelős vállalat, fenntarthatóság

A társadalmi haszon is lekönyvelhető?

Kriston László

A vállalatoknál egyre fontosabb a küldetéstudat, ami meghatározza a cégfilozófiát, a márka kommunikációját és társadalmi felelősségvállalását is. A B vállalatoknál már törvényileg kötelező annak számosítása és könyvelése, hogy a cég hogyan teljesít a küldetéstudatához mérten.

Tovább olvasom »
b-vállalat, beszállító, danone, egészség, élelmiszer, ellátási lánc, etikus cég, felelős vállalat, fenntarthatóság, stakeholder, társadalmi felelősségvállalás

Kitalálnád melyik a világ legnagyobb B vállalata?

Kriston László

Segítünk: a Danone North America. A Danone-csoport nyolc leányvállalata szerezte meg a Benefit Corporation, vagyis a B vállalat cégformát, melyet olyan cégek kapnak meg, mely a társadalmi közérdeket szolgáló küldetést a profitérdekkel egyenrangú tényezőként kezelik. A cég B vállalattá alakítása során 1500 kérdést tett fel magának a menedzsment.

Tovább olvasom »
felelős vállalat, fenntarthatósági jelentés, globális felmelegedés, klímaharc, klímaváltozás, klímavédelem, olajvállalat, pr

Így hamukálnak az olajcégek a klímaváltozásról

KlimaBlogger

Nem ismerik el, hogy jelentős szerepük volt a létrejöttében, hogy most zajlik, és hogy azonnali cselekvésre lenne szükség. Fenntarhatósági és etikai jelentéseikben valami távoli dologkként kommunikálják a globális felmelegedést, amit majd egyszer kezelni kellene. Ha egyáltalán érdemes és már nincs túl késő ehhez.

Tovább olvasom »
b-vállalat, ben & Jerry's, bevándorlás, csr, értékrend, felelős üzlet, felelős vállalat, fogyasztó, karbonsemleges, lyft, munkaerő megtartás, munkaerőhiány, politikai üzenet, starbucks, társadalmi felelősség, uber, y generáció, zöld vállalat

A vásárlók azonosulnak a társadalomtudatos márkákkal

Kriston László

Ha két kényelmet és minőséget nyújtó cég közül kell választani, az fog győzni, amelyik valamilyen pluszt tud felmutatni az éthoszában, az üzletpolitikájában: lehetőleg társadalmi elkötelezettséget és szerepvállalást. Ilyenek a B vállalatok, melyek világjobbító, etikus értékrendjével versenyelőnyre tesznek szert. A munkaerő megtartásában is erősek ezek a cégek.

Tovább olvasom »
csr, építőanyag, felelős vállalat

Nyílt nap február 23-án építőanyagra pályázóknak

piacesprofit.hu

Már több mint 10 millió forint értékű építőanyag gyűlt össze a 2018. évi, gyermekintézmények és műemlékek beruházásait építőanyaggal támogató Várépítő pályázaton és ez még nem a vége. Pályázni szándékozó intézmények sok praktikus tanácsot kaphatnak, hasznos információval gazdagodhatnak a február 23-án megrendezésre kerülő Várépítő napon, Budapesten, a Kortárs Építészeti Központban.

Tovább olvasom »
felelős vállalat, társadalmi vállalkozás

Túl a profiton: vállalkozni a nagyobb jóért?

piacesprofit.hu

Már Magyarországon is egyre gyakrabban találkozhatunk a „társadalmilag hasznos vállalkozás” kifejezéssel, ugyanis egyre nagyobb ökoszisztémája épül ki a társadalomtudatos üzleti működésnek. Na de mit érdemes tudni ezekről a vállalkozásokról? Kik ők és hogyan működnek? És mennyire lehet nyereséges egy ilyen cég üzemeltetése?

Tovább olvasom »
csr, felelős vállalat, fenntarthatóság

Márta Irén: jót tenni jó

kfarkas

Márta Irén, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (a BCSDH) szervezet igazgatója nyerte el ebben az évben a Fenntarthatóság Szakmai Követe elismerést. Ebből az alkalomból a fenntarthatóság hazai helyzetéről beszélgettünk a szakemberrel.

Tovább olvasom »

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor