facebook

adatvédele, facebook, instagram, közösségi oldal, közösségi oldalak, monopólium, tröszt, usa

Feldarabolni a Facebookot?

Zubor Zalán

A Facebook veszélyes monopóliummá vált, ezért a céget fel kellene darabolni – érvelnek a közelmúltban kampányt indító civil szervezetek. A Freedom from Facebook-kampány bírálja a közösségi háló adatkezelési politikáját és azt, hogy teret engednek a megtévesztő tartalmaknak, azonban kevés látszik arra, hogy az amerikai trösztellenes törvényt alkalmazzák Mark Zuckerberg cégével szemben.

Tovább olvasom »
facebook, influencer marketing, közösségi marketing, közösségi oldalak

Jön a Facebook-kánaán az influencereknek

piacesprofit.hu

A Facebook új eszközökkel és új üzleti megoldásokkal támogatja a tartalomgyártókat. Vagyis az influencereket. Olyan sok újdonságot mutattak be, hogy most csak egy felsorolás jön az izgalmasabb témákról. A cél egyébként egyértelmű: minél több influencert átcsábítani a YouTube-tól. Ehhez pedig jó eszközök kellenek, és persze bevételmegosztási megoldások – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd Facebook-marketingszakértő.

Tovább olvasom »
facebook, Gandera Balázs, interjú, Intren, közösségi oldal, vállalatirányítási rendszer, Workplace

Facebook, amit munka közben is nyugodtan böngészhet

Zubor Zalán

Az Intren egy közel 30 főt foglalkoztató digitális ügynökség. A cég többek között kommunikációs stratégiák kialakításával, hirdetési kampányok létrehozásával, közösségimédia-platformok kezelésével, adatelemzéssel és tanácsadással foglalkozik. A Facebook egyik kiemelt magyarországi partnereként a cég nemrég bevezette a közösségi oldal vállalati verzióját, a Facebook Workplace-t. Az új rendszer tapasztalatairól beszélgettünk Gandera Balázzsal, az Intren ügyvezetőjével.

Tovább olvasom »
adatvédelem, európai bíróság, facebook, gdpr, uniós adatvédelmi rendelet

Nehéz napok jönnek a Facebook-oldalak adminjaira

piacesprofit.hu

A Facebook rajongói oldal adminisztrátora a Facebookkal együttesen felelős az oldalát meglátogató személyek adatainak kezeléséért – mondta ki az Európai Bíróság. Azon tagállam adatvédelmi hatósága, amelyben ezen adminisztrátor székhelye található, a 95/46 irányelv alapján felléphet ezen adminisztrátorral és a Facebook ugyanezen tagállamban letelepedett leányvállalatával szemben is.

Tovább olvasom »
facebook, gvh, lájkolás, online marketing, versenyjog

Miért vesz valaki követőket? És tisztességes ez?

piacesprofit.hu

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egyre intenzívebben foglalkozik a véleményvezérek (ún. influencerek) tevékenységével. Mága Zoltán hegedűművész hirtelen megnövekedett követőtáborának, és az ezzel kapcsolatban folyó GVH-s vizsgálatnak a híre számos kérdést felvet a véleményvezérek közösségi médiában kifejtett magatartásával kapcsolatban. A szabályok közt dr. Kocsis Márton, a CHSH Dezső és Társai Ügyvédi Iroda versenyjogi szakértője segít eligazodni.

Tovább olvasom »
facebook, gdpr, kiberbűnözés, közösségi oldal, spam

A GDPR-t is felfedezték a kiberbűnözők

piacesprofit.hu

Az év első negyedévében a Kaspersky Lab adathalászat elleni technológiái több mint 3,6 millió olyan oldallátogatást regisztráltak, amelyek hamis közösségi oldalakra vezettek, ebből 60% egy ál Facebook oldalra akarta irányítani a felhasználókat. A jelentés eredményei azt mutatják, hogy a kiberbűnözők bármit megtennének azért, hogy az adataink a birtokukba kerüljenek.

Tovább olvasom »
facebook, gdpr, google, online marketing, uniós adatvédelmi rendelet, uniós szabályozás

GDPR: gyakorlati tanácsok online marketingeseknek

piacesprofit.hu

Már csak néhány nap és a gyakorlatban is alkalmaznunk kell az új uniós adatvédelmi rendelet, ismertebb nevén a GDPR rendelkezéseit, méghozzá az online marketingben is. Papp Gábor, közösségi marketing szakértő segítségével az ezen a területen dolgozóknak adunk néhány praktikus tanácsot.

Tovább olvasom »