elektronikus ügyintézés

adóhivatal, adózás 2018, elektronikus ügyintézés

Vége a postai levelezésnek az adóhivatallal

piacesprofit.hu

Idén már nem csupán lehetőség, hanem kötelezettség az elektronikus ügyintézés gyakorlatilag minden gazdálkodó szervezet számára – hívta fel a figyelmet az idei év komoly változására a MAZARS. Ez az adóügyeket is érinti: év elejétől csakis elektronikus úton lehet benyújtani a különböző beadványokat.

Tovább olvasom »
adóhiány, adózás, egyszerűsített ügyintézés, elektronikus ügyintézés, fellebbezés, meghatalmazás

Ettől csak az adóelkerülőknek lesz könnyebb

piacesprofit.hu

„Az adózás rendjéről szóló módosítási javaslatok nem teszik könnyebbé az adózási adminisztrációt a jóhiszemű adózók számára.” –mondta el Zara László, a Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesületének elnöke a múlt héten megjelent kormányzati hírek kapcsán. Nem változik az adónemek száma, a bevallások határideje és módja, vagyis semmilyen érdemi egyszerűsítést nem tapasztal majd a vállalkozások többsége.

Tovább olvasom »
elektronikus ügyintézés, gazdálkodók, nemzeti adó- és vámhivatal, vám, vámengedély

Mától csak elektronikusan kérelmezhetőek a vámengedélyek

piacesprofit.hu

Október 2-ával néhány kivétellel valamennyi, az Uniós Vámkódex hatálya alá eső engedélyt a korábbi papír alapú ügyintézés helyett kizárólag elektronikus úton intézhetnek a gazdálkodók. A benyújtott kérelmekkel és az engedélyezési eljárással kapcsolatosan ettől kezdve csak a rendszeren keresztül kaphatnak információt a vállalkozások – figyelmeztetnek az EY szakértői.

Tovább olvasom »
adminisztrációs terhek, adóbevallás, adózás, elektronikus ügyintézés, nav 2.0

Öt éven belül teljesen elektronikus lehet az adózás

PP/MTI

Öt éves fejlesztési terv készült a Nemzeti Adó- és Vámhivatal számára. A program célja, hogy az adóhivatal valós idejű, papírmentes szolgáltatásokkal segítse a lakosságot és a vállalkozókat, így például egyre több bevallás tervezetét készítse el az adózók helyett

Tovább olvasom »
állami vállalat, BT, cégkapu, egyesületek, elektronikus ügyintézés, jog, kft, kkv, kötelező elektronikus ügyintézés, online ügyintézés

Cégkapu: mit kell tudni a regisztrációról?

piacesprofit.hu

A gazdálkodó cégek hivatalos ügyintézését, az államigazgatási szervekkel történő kapcsolattartását, mindennapi kommunikációját döntően befolyásoló változások várhatóak Magyarországon a kötelező elektronikus ügyintézés, az úgynevezett cégkapus rendszer bevezetésével. Bár a mondás szerint jósolni nehéz és különösen nehéz a jövőre nézve, nem kockázatos annak prognosztizálása, hogy a hazai gazdálkodószervezetek számára az elmúlt évek egyik legjelentősebb eseménysorozata következik.

Tovább olvasom »
elektronikus ügyintézés, költségcsökkentés, online bankolás

A cégek között csak lassan terjed az online bankolás

piacesprofit.hu

A legkisebb cégek csaknem mindegyike használ online banki rendszereket, a mikro- és kisvállalatok közel fele azonban ma is a bankfiókot részesíti előnyben. A szerződéses ügyek mellett a hiteligénylés, illetve a befektetések kezelése igényel személyes megjelenést – derül ki a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. országos, reprezentatív, 500 vállalkozás megkérdezésén alapuló kutatásából.

Tovább olvasom »
cégkapu, elektronikus ügyintézés, nav

Cégkapu-mizéria

piacesprofit.hu

Egyre több cikk jelenik meg a cégkapuval, annak rendeltetésével összefüggésben, de még mindig nem látszik tisztán, hogy miért van szükség rá, és hogyan kell regisztrálniuk a cégeknek. Szeretnénk segítséget nyújtani annak tisztázásában, hogy mire terjed majd ki a cégkapus ügyintézés, és mi a jelentősége.

Tovább olvasom »
adminisztráció, elektronikus ügyintézés

Táppénz, gyed: fontos változás a munkáltatóknak

piacesprofit.hu

Július 1-től lépett hivatalosan életbe az a január 1-ről elhalasztott új szabály, amely szerint a kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztatók a csedre, a gyedre, a táppénzre és a baleseti táppénzre vonatkozó kérelmet kizárólag elektronikus úton nyújthatják be – hívta fel a figyelmet az RSM Hungary bérszámfejtési vezetője.

Tovább olvasom »
elektronikus ügyintézés, uniós szabályozás, vámkódex

Új vámkódex: éppen ideje volt már?

piacesprofit.hu

Teljesen elektronikus lesz az ügyintézés az Európai Unióban vámügyekben és komoly előnyökben részesülnek az engedélyezett gazdálkodói (AEO) státusszal rendelkező megbízható adózók. A 2016-ban hatályba lépett új uniós vámkódex előnyeit foglalták össze a GEFCO szakértői.

Tovább olvasom »
adóbehajtás, adózás, elektronikus ügyintézés

Jövőre elektronikus lesz a behajtás

PP/MTI

Januártól az adók módjára behajtandó köztartozások jogosultjainak elektronikusan kell eljuttatniuk megkeresésüket az adóhatósághoz a behajtás végett – hívja fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a honlapján.

Tovább olvasom »
bankolás, elektronikus ügyintézés, netbank

Most kiderül, mit tudnak a netbankok

piacesprofit.hu

Úgy tartja a mondás, hogy a szomszéd fűje mindig zöldebb, de valóban így van ez a netbankok esetében is? A Bankmonitor nem kevesebbre vállalkozott, mint hogy saját banki felmérése alapján összehasonlítsa a netes banki felületeket. A következőkben a válaszokból szemezgetünk. Kiderül például, hogy mit engednek meg nekünk most is a bankok otthon a fotelben ülve és mire kell még várni.

Tovább olvasom »
elektronikus ügyintézés, költségcsökkentés, online bankolás

Bankolni lehet egyszerűbben is

piacesprofit.hu

Egyre több banki szolgáltatás érhető el interneten és egyre többen fordulnak az online megoldásokhoz. Folyamatosan fejlődik a vállalkozások igényeit kielégítő online fejlesztések köre, érdemes ezek használatával megkönnyíteni a vállalati ügyintézést is.

Tovább olvasom »