elektromos autó

autótöltés, elektromos autó, elektromos gépjármű, jogi szabályozás

Így tölthetjük itthon az elektromos autót

piacesprofit.hu

Az elektromos autózás terjedésével párhuzamosan nyilvánvalóvá válik, hogy a töltőállomások üzemeltetésének jelenlegi, ingyenességre épülő rendszerét fel kell váltaniuk a rentábilis üzleti modelleknek. A DLA Piper jogi blogja az elektromos gépjárműtöltés idén nyáron hatályba lépett szabályozását tekinti át.

Tovább olvasom »
elektromos autó, klímavédelem, robbanómotor, szintetikus, üzemanyag

Nem biztos, hogy csak a zöld autó a nyerő

Nagy Mariann

Norvégia már nyolc év múlva kitiltaná a robbanómotoros járműveket útjairól, Nagy-Britannia ezt 2040-től tervezi, Franciaország és mások mellett Kalifornia is ilyen tervet mérlegel. Egy német tudós szerint azonban a robbanómotorra továbbra is szükség lesz, a környezet védelmét másként is lehet biztosítani: alig szennyező üzemanyaggal.

Tovább olvasom »
e-autó, elektromos autó, töltőállomás, új üzleti modell

Elektromos autótöltés árazása: melyik üzleti modell lesz a befutó?

piacesprofit.hu

Magyarországon az elektromos gépjárművek közterületen való töltése jellemzően egyelőre ingyenesen, az egyes szolgáltatók és önkormányzatok közcélú töltőpontjain keresztül történik. Nyilvánvaló, hogy ez nem maradhat így, hiszen a piaci szereplők csak abban az esetben vesznek majd részt a töltőállomások villamos energiával való ellátásában, amennyiben ennek körében profitot tudnak realizálni. De vajon melyik üzleti modell lesz a befutó az elektromos töltőállomások üzemeltetésének területén?

Tovább olvasom »
autóteszt, elektromos autó, volkswagen

VW E-Golf: a környezetbarát ingázó

Demcsák Gergely

Európa legkedveltebb autója, a Volkswagen Golf 2014 óta elektromos változatban is rendelkezésre áll. Most megérkezett a második generációja, jelentősen megnövelt hatótávval és teljesítménnyel, valamint új megjelenéssel és digitalizált utastérrel. Az e-Golf abszolút meggyőző, sőt, műfaja legjobbja, ráadásul most az ára is jó.

Tovább olvasom »
elektromos autó, gyártás, musk, tesla

“Nép”-TESLA, kérdőjelekkel

Nagy Mariann

A napjainkban talán leghíresebb kaliforniai start up, az elekromos autókat gyártó Tesla a napokban mutatta be első “népautójának” modelljét San Francisco-ban. A Modell3 első 20 példányát a vállalat alkalmazottai vehették birtokba, hogy közvetlenül beszámolhassanak tapasztalataikról.

Tovább olvasom »
autó, autógyártás, elektromos autó, elon musk, emissziócsökkentés, gépjármű, kína, kocsi, közlekedés, mercedes, smart, tesla, usa, üvegházgázkibocsátás, volvo, zéróemissziós

Megszólal a bennünk élő környezetvédő: nem elég gyorsan terjednek az elektromos autók!

KlimaBlogger

Egy év alatt megduplázódott a hibrid és az elektromos autók száma, de még mindig csak kétmillió van belőlük világszerte. Legalább 600 millió kellene ahhoz, hogy az megérződjön az emissziócsökkentésben. Eközben élesedik a verseny az elektromos autók gyártói között: a Tesla piaci kapitalizációja nagyobb, mint a Fordé, de a többi nagy autógyár is el akar orozni vevőket Elon Musk autóitól.

Tovább olvasom »
e-autó, elektromos autó, elektromos autók, környezetbarát közlekedés

Nyoma sincs áttörésnek az elektromos autózásban

piacesprofit.hu

Az elektromos autók terjedését segítő tényezők közül csak kevés javult számottevően 2016-ban – állapította meg a stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég tanulmánya. Mindenekelőtt az a gond, hogy a gyártóknak nem sikerült elég mutatós és gazdaságilag is vonzó kínálatot teremteniük. Tavaly csak két új, tisztán elektromos meghajtású modell került a piacra – az egyik a Hyundai Ioniq EV, a másik a Tesla Model X –, és a plug-in hibridek esetében sem sokkal jobb a helyzet.

Tovább olvasom »
e-autó, elektromos autó, elektromos gépjármű, okosautó, személygépjármű, töltőkút

Lesz elég töltőkút az elektromos autóknak?

piacesprofit.hu

Érthető a kereskedelmi ingatlanok, plázák, áruházak üzemeltetőinek-fejlesztőinek idegenkedése attól, hogy az elektromobilitás elterjedéséhez nyilvánvalóan szükséges elektromos töltőállomások kiépítésének beruházási költségeit úgy finanszírozzák, hogy jelenleg még nem látható e beruházások pontos megtérülése. Ugyanakkor, ha nem lép ebben a kérdéskörben hazánk is sürgősen, lemaradhatunk a régiós versenytársainktól e téren. Kenyeres László, a Faludi Wolf Theiss Ügyvédi Iroda szakértője beszélt a az AARMA ingatlangazdálkodással kapcsolatos konferenciáján az elektromosautó-töltőpontok kérdéseiről május 25-én, Budapesten.

Tovább olvasom »