E-autó cikkek


Mire kell figyelni az elektromos autók töltésekor? Tippek

Mire kell figyelni az elektromos autók töltésekor? Tippek 

Európában évről-évre egyre többen döntenek a villanyautók mellett, amit az elektromos járművek egyre kedvezőbb ára és az állami támogatások is ösztönöznek.
Elfoglalják a parkolókat az „ingyenélő” zöld rendszámok

Elfoglalják a parkolókat az „ingyenélő” zöld rendszámok 

Drasztikusan megugrott a zöld rendszámos autók száma, egyre több fizetős parkolóhelyet foglalnak el ingyen, a tapasztalatok szerint nem mindig korrekten. A parkolási szakember szerint keresztbe tesznek a kedvezményezettek a többségben lévő autósoknak, ő például elvenné mindenkitől a zöld rendszámot – írja az Infostart.
Van élet az összeszerelés után is

Van élet az összeszerelés után is 

Az elektromos autók elterjedése új gyártási igényeket teremt, és Magyarország sikerrel pályázhat az ilyen beruházásokra – derül ki az Atradius hitelbiztosító globális piacelemzéséből.
Újra lehet pályázni elektromos autóra

Újra lehet pályázni elektromos autóra 

A mai naptól lehet ismét pályázni elektromos autó támogatására. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium kezdeményezésére egyszerűsített feltételrendszerrel és tartalommal érhető el az autósok körében népszerű lehetőség.
Vége az ingyen töltésnek

Vége az ingyen töltésnek 

Augusztus 1-től megszűnik az elektromos autók ingyenes töltésének lehetősége a Mol-kutakon, az olajtársaság a jövőben szigorúan üzleti alapon kívánja üzemeltetni töltőhálózatát, ezért fizetőssé teszi áramkútjait – írja az nrgreport.com.
A fogkefénél már bejött, ez a mobiltöltés jövője

A fogkefénél már bejött, ez a mobiltöltés jövője 

Ki ne ismerné az aggodalmat: hamarosan lemerül a mobil, de nincs töltő. Hasonlóan egyre több e-kocsi vezetője is aggódik, eljut-e még autójával a ritka töltőállomások egyikéhez. E gondokra egy régi-új módszer, az indukciós töltés kínál megoldást.
Új szakma születőben: e-autótöltő-szerelő

Új szakma születőben: e-autótöltő-szerelő 

Egyre nagyobb szükség van elektromos autók töltéséhez értő szakemberekre, olyan technikusokra, akik fel tudna szerelni egy töltőállomást. Egyelőre viszont csak kevés helyen szerezhető ilyen képesítés.
Tarol az e-autó

Tarol az e-autó 

Tanúi vagyunk annak, amint a belsőégésű motor feltalálása után több mint egy évszázaddal a villamosítás új fejezetet nyit az automobil történetében. A fenntartható mobilitás érdekében a legnagyobb autógyártók elkötelezték magukat modellpalettájuk szisztematikus villamosítása mellett.
Hetven darab e-autótöltő kellene Magyarországra

Hetven darab e-autótöltő kellene Magyarországra 

Magyarországon jelenleg közel háromezer elektromos jármű vesz részt a forgalomban, amelyek közül mindössze 1200 tisztán elektromos meghajtású. 2020-ra szakértők szerint ötször ennyi közlekedik majd az utakon. Felmérés szerint a megkérdezettek 93%-a szívesen használna tisztán elektromos vagy hibrid autót, és mindössze 7% az, aki teljesen elzárkózik ezektől az alternatív megoldásoktól.
Elektromos autótöltés árazása: melyik üzleti modell lesz a befutó?

Elektromos autótöltés árazása: melyik üzleti modell lesz a befutó? 

Magyarországon az elektromos gépjárművek közterületen való töltése jellemzően egyelőre ingyenesen, az egyes szolgáltatók és önkormányzatok közcélú töltőpontjain keresztül történik. Nyilvánvaló, hogy ez nem maradhat így, hiszen a piaci szereplők csak abban az esetben vesznek majd részt a töltőállomások villamos energiával való ellátásában, amennyiben ennek körében profitot tudnak realizálni. De vajon melyik üzleti modell lesz a befutó az elektromos töltőállomások üzemeltetésének területén?

Nyoma sincs áttörésnek az elektromos autózásban 

Az elektromos autók terjedését segítő tényezők közül csak kevés javult számottevően 2016-ban – állapította meg a stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég tanulmánya. Mindenekelőtt az a gond, hogy a gyártóknak nem sikerült elég mutatós és gazdaságilag is vonzó kínálatot teremteniük. Tavaly csak két új, tisztán elektromos meghajtású modell került a piacra – az egyik a Hyundai Ioniq EV, a másik a Tesla Model X –, és a plug-in hibridek esetében sem sokkal jobb a helyzet.

Lesz elég töltőkút az elektromos autóknak? 

Érthető a kereskedelmi ingatlanok, plázák, áruházak üzemeltetőinek-fejlesztőinek idegenkedése attól, hogy az elektromobilitás elterjedéséhez nyilvánvalóan szükséges elektromos töltőállomások kiépítésének beruházási költségeit úgy finanszírozzák, hogy jelenleg még nem látható e beruházások pontos megtérülése. Ugyanakkor, ha nem lép ebben a kérdéskörben hazánk is sürgősen, lemaradhatunk a régiós versenytársainktól e téren. Kenyeres László, a Faludi Wolf Theiss Ügyvédi Iroda szakértője beszélt a az AARMA ingatlangazdálkodással kapcsolatos konferenciáján az elektromosautó-töltőpontok kérdéseiről május 25-én, Budapesten.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo